Padarė vos vieną klaidą

Pastaraisiais metais žvyro trasose dominuojantis Vaidotas Žala su šturmanu iš Latvijos Andriu Malnieksu ir šįkart šovė į priekį. Po pirmųjų 4 greičio ruožų jų persvarą buvo beveik 44 sekundės. T. y. kiekvieną kilometrą jie įveikdavo beveik sekunde greičiau nei artimiausias persekiotojas.

Tai beveik tas pats, kas kiekvieną kėlinuką krepšinio aikštelėje laimėti po 10 taškų. Per visą „Rally Žemaitija 2020“ varžybų dieną Vaidotas padarė vienintelę klaidą, kai lėkdami greitame kelio vingyje jie „užsnūdo“ ir sugebėjo apsukti automobilį 180 laipsnių. Nuotykis baigėsi laimingai, bet kainavo apie 10 sekundžių, neturėjusių jokios įtakos galutiniam rezultatui.

„Tiesiog po pietų buvau apsnūdęs ir pramiegojau. Nieko baisaus – viskas gerai baigėsi“, – juokėsi „Agrorodeo“ pilotas V. Žala.

Šeštasis ir septintasis etapas vėl susiklostė pagal planą – V. Žala laimėjo šiuos greičio ruožus ir persvarą prieš artimiausią ekipažą vėl padidino iki beveik 39 sek.

Aštuntasis etapas buvo atšauktas dėl įvykusios avarijos, o devintajame vėl savo sąlygas diktavo „Agrorodeo“ ekipažas – laimėjęs devintą etapą V. Žala ir A. Malnieks padidino persvarą iki beveik 44 sek (+43,85).

Situacija nepasikeitė ir per likusią ralio distanciją – V. Žala laimėjo visus likusius etapus ir užtikrintai nugalėjo bendroje įskaitoje.

„Neskaitant kelių klaidų viskas sekėsi gana neblogai. Į ralio pabaigą jau pradėjau jausti automobilį, kaip viskas vyksta, viskas grįžo į vėžes. Pradžioje reikėjo prisitaikyti. O dabar jau viskas daug geriau, tiksliau. Paskutiniai greiti greičio ruožai buvo labai smagūs – dar labiau norėjosi padaužyti ribotuvą. Pabaigoje jau važiavome gerai – nei pridėsi, nei atimsi. Svarbiausia, kad automobilis sveikas“, – džiaugėsi V. Žala.

Aršiai rungėsi lietuviai ir latviai

Galima spėlioti, ar lyderių tempų būtų sugebėjęs palaikyti Dominykas Butvilas, važiavęs identišku „Škoda Fabia R5“ automobiliu. Tačiau po poros metų pertraukos į ralio pasaulį sugrįžęs vienas lenktynių favoritų, jau antrame greičio ruože klaidą padarė, iš trasos išslydo ir išmušė ratą. Nors vėliau automobilis buvo suremontuotas, Dominykas grįžo į trasą tik „rinkti greitų kilometrų“, bet ne kautis dėl pergalės.

Atkakliausia kova dėl kitų aukščiausių pozicijų vyko tarp Latvijos ralio garsenybės Janio Vorobjovso ir Giedriaus Notkaus. Didžiąją dalį greičio ruožų jie įveikdavo beveik identišku tempu į priekį išsiverždami tai viena, tai kitas. Po 10 etapų Giedrius buvo susikrovęs beveik 8 sekundžių pranašumą, tačiau dar po vieno GR persvara virto 11 sekundžių deficitu. Paskutiniajame – ilgiausiame greičio ruože – G. Notkus sugebėjo atsikovoti 5 sekundes, tačiau aplenkti seno ralio vilko iš Latvijos nepavyko.

Ketvirtas greičiausias ekipažas – Vytautas Švedas su Žilvinu Sakalausku, nuo lyderių buvo atsilikęs daugiau nei 2 minutėm. Penktoje vietoje ilgą laiką važiavo Ramūnas Čapkauskas, tačiau netoli GR 11 buvo priverstas sustoti šalikelėje dėl išlaužto kairio galinio rato. Jo poziciją turnyrinėje lentelėje užėmė su „Ford Fiesta R5“ važiavęs svečių iš Lenkijos ekipažas Robert Kocik ir Sebastian Wach. Lyderiams jie pralaimėjo beveik 4 minutes.

Stebino graži kova

Fantastiškai graži kova virė tarp viena ašimi varomų automobilių. Čia ilgą laiką lyderiavo latvis Martinš Sesks su „Ford Fiesta“, o Justas Tamašauskas su „BMW M3“ atkakliai lipo jam ant kulnų. Prieš paskutinį greičio ruožą braliukas turėjo beveik dviejų sekundžių persvarą, tačiau finišo tiesiojoje Justas sugebėjo svečią pasiųsti į 6 sekundžių nokdaudą ir išplėšti pergalę.
Į šią kovą pretendavo įsitraukti ir Giedrius Firantas, demonstravęs pavydėtiną tempą testiniame greičio ruože. Deja, netrukus po oficialaus starto mistiniu būdu sulūžo „niekada nelūžtantis“ galinius „BMW M3“ amortizatorius laikantis varžtas. Po šio akibrokšto Giedrius į trasą nebegrįžo.

Dar vienas BMW pilotavęs ralio virtuozas Karolis Raišys finišo nepasiekė suskilus variklio karteriui, iš kurio po truputį lašėjo alyva lenktynėms dar tik įpusėjus. Pasiekus GR5 finišą paaiškėjo, kad greičiausio Lietuvos architekto automobilio alyva teka upeliu, todėl jis liko stovėti kelkraštyje ir suskubo ieškoti sorbento.

Dideliam kelmiškių nusivylimui finišuoti dėl sankabos gedimo nepavyko ralio vunderkindu vadinamam Ginui Petraičiui, demonstravusiam pavydėtiną tempą ir vairavimo techniką.

Finišo nepasiekė ketvirtadalis

Apskritai šių lenktynių finišo nepasiekė 24 ekipažai iš 86 startavusių. Didžioji dalis automobilių sustojo dėl techninių gedimų. Rimtesnę avariją patyrė tik ralio sprinto čempionato įskaitoje lyderiavęs latvių duetas Jānis Sala ir Jānis Bruzinskis, vairavę „Audi 90 Quattro“.

Nulėkę nuo kelio beveik neapgadino savo automobilio, tačiau patys atsidūrė medikų rankose. Po pirminės apžiūros Kelmės ligoninėje vyrai buvo išvežti į Šiaulius išsamesniems tyrimams. Po jų paaiškėjo, kad vienam ekipažo narių lūžęs raktikaulis, o kitam – pora šonkaulių. Tikėtina, kad tokias traumas lėmė neteisingai prisegti saugos diržai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)