Per visus 2014 metus Lietuvoje iš viso įregistruoti 16 452 nauji lengvieji automobiliai, t.y. beveik penktadaliu (18 proc.) daugiau nei 2013 m., rodo preliminarūs „AutoTyrimų“ duomenys, gauti pagal ES reglamentuotą metodiką išanalizavus VĮ „Regitra“ pateiktus pradinius duomenis.
„Rinkos augimą iš esmės nulėmė reeksportas. Vidaus rinkos paklausa išaugo iki 5 proc.“, – DELFI teigė „AutoTyrimų“ projektų vadovė Janina Cickevičienė.
Reeksportas gerokai iškraipo ne tik bendrą rinkos statistiką, bet ir neatspindi tikrosios padėties populiariausių modelių reitinge. Jeigu vertinsime tik įregistruotus automobilius, „Fiat 500“ lenkia visus kitus, tačiau jų, priešingai nei „Nissan Qashqai“, „Škoda Octavia“ ar „Volkswagen Golf“, beveik nematyti gatvėse.
„Naujų šios markės automobilių gatvėse, atmetus komercinius modelius, kone tiek, kiek ir „Porsche“, – vertindamas praėjusių metų rinką yra pastebėjęs „AutoTyrimų“ vadovas Robertas Cickevičius.
Seniai žinoma, jog kai kurie autoverslininkai Lietuvoje gyvena iš reeksporto. Remiantis 2013 m. duomenimis, pagal naujų automobilių išregistravimą niekas neprilygo „Fiat“ atstovams – per metus buvo išregistruota net 1 033 automobilių, t.y. 59,6 proc. bendros išregistravimo apimties.
Tikroji 2014 m. statistika, t.y. kiek naujų automobilių liko Lietuvoje, paaiškės pavasarį, mat dėl tyrimo metodikos ypatybių (t.y. stebimo 121 d. laikotarpio) galutiniai registravimo vidaus poreikiams rezultatai „pavėluoja“ keturis mėnesius.
Remiantis bendra 2014-ųjų statistika, į populiariausių automobilių Lietuvoje dešimtuką pateko net keturi „Volkswagen“ atstovai, trys „Škoda“ ir po vieną „Nissan“, „Toyota“ ir „Fiat“ modelį.
2014 metais Lietuvoje registruoti populiariausi naujų lengvųjų automobilių modeliai. Šaltinis – „AutoTyrimai“.
Sek svarbiausias automobilių pasaulio naujienas: nuo naujo „Bugatti" modelio iki KET pasikeitimų. Nestabdyk – prisijunk prie DELFI Auto draugų „Facebook“!