Sekmadienį kalbėjusi lyderė nurodė, kad šiuo metu automobilių gamintojai svarbiausia užtikrinti „būtiną skaidrumą“. „Žinoma, tai dramatiškas incidentas, o tai nėra gerai, – pažymėjo kanclerė. – Vis dėlto manau, kad (...) nesame praradę savo, kaip verslui palankios šalies, reputacijos“.
Pati VW pripažino, kad maždaug 11 mln. jos gamintų dyzeliniu kuru varomų automobilių įdiegta programinė įranga, leidusi klastoti teršalų emisijas testų metu. Specialūs davikliai nustatydavo, kad vykdomas patikrinimas, ir perjungdavo variklį dirbti išskiriant sumažintą nuodingų dujų kiekį. Vėl pradėjus įprastą darbą šis režimas būdavo išjungtas, o tai reiškia, kad eksploatuojamų transporto priemonių emisijos buvo gerokai didesnės, nei leidžiama.
Europos Parlamento pirmininkas Martinas Schulzas kalbėjo, kad kilęs skandalas „sudavė rimtą smūgį Vokietijos ekonomikai“.
„Sunku patikėti, kad tokie veiksmai buvo vykdomi taip neatsakingai ar net turint kriminalinių paskatų, – teigė jis. – Vis dėlto tikiu, kad „Volkswagen“ yra stipri bendrovė ir turi galimybių išgyventi kilusią krizę“.