Praktiškumas ir sportiškas charakteris – viename

„Audi“, „Mercedes“, BMW ar kiti „premium“ klasės gamintojai siūlo savo klientams ypač sportiškas įvairių savo gamoje esančių modelių versijas. Tačiau jos kainuoja gerokai daugiau nei įprastinės. Jei „Audi Q5“ su 204 AG turinčia jėgaine kainuoja beveik 49 tūkst. eurų, tai norint tame pačiame modelyje turėti bent 286 AG jau teks pakloti 10 tūkst. eurų daugiau. Dar daugiau galios kainuos dar brangiau.

Jei prabanga ne taip aktualu – ekonomiškesnių automobilių gamintojai, kaip, pavyzdžiui, „Volkswagen“ taip pat siūlo sportiškas įprastų automobilių versijas. Ir jei Q5 su 204 AG kainuoja 49 tūkst. eurų, tai už 47 tūkst. eurų jau galima įsigyti galingiausią „Volkswagen T-Roc R“ versiją su 300 AG išvystančiu varikliu.

Vienas iš tikslingiausiai dinamiško SUV kriterijus atitinkančių modelių mūsų rinkoje yra „CUPRA Formentor“. Tai ne tik SUV tipo automobilis, į kurį komfortiškai telpa penki žmonės. Tai taip pat ir sportišką važiuoklę turintis bei nemažą arklių būrį po variklio dangčiu slepiantis modelis.

Pavyzdžiui, „Formentor“ gali būti montuojamas 2 l darbinio tūrio benzininis variklis su turbina, išvystantis 310 AG. Derinant su visų varomųjų ratų pavara, šis modelis nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja per 4,9 sek.

Apie šį modelį paklaustas automobilių žurnalistas Egidijus Babelis neleidžia pamiršti ir preciziško valdymo. „Jis turi nuostabų vairo mechanizmą ir labai gerą važiuoklę – tai išties puikiai valdomas automobilis, pasižymintis sportišku charakteriu“, – teigia pašnekovas.

Anksčiau apibūdinto modelio kaina šiuo metu siekia 40 400 eurų. Palyginti su kitais automobiliais, už tokią pat kainą galima įsigyti „Audi Q3“ su 1,5 l darbinio tūrio varikliu, turinčiu 150 AG, ar tiek pat arklio galių turintį „Volkswagen Tiguan“. Visi jie – praktiški ir talpūs, tačiau charakterio skirtumai bus akivaizdūs.

Egidijus Babelis

Saugumą užtikrina ir didesnė galia

Ar charakteringas ir sportiškas automobilis gali lemti avariją? Automobilis – ne. Vairuotojas – taip. Todėl kartais net ir dinamiškos prigimties modeliai siūlomi saikingesnių poreikių vairuotojams, į juos nebūtinai montuojant labai pajėgias jėgaines. Štai minėtą „Formentor“ modelį galima pasirinkti tiek su 310 AG, tiek su 150 ar 190 AG varikliais.

Tačiau, anot E. Babelio, vairuojant per daug agresyviai nesuvaldyti transporto priemonės galima tiek su 100, tiek su 300 AG jėgaine. Taip pat abu automobiliai gali pradėti slysti slidžiame kelyje. Todėl nauji modeliai yra prisotinti įvairiausių saugumo sistemų, padedančių juos suvaldyti kelyje.

Didžioji dalis naujų automobilių savo komplektacijoje turi elektroninę stabilizavimo sistemą, nuovargio atpažinimo sistemą, įspėjimo apie priekyje gresiantį susidūrimą sistemą, juostos palaikymo sistemą, adaptyvų autopilotą ir dar daugybę įvairiausių sistemų, kurioms išvardinti tiesiog reikėtų atskiro teksto. Tačiau visos jos skirtos padėti vairuotojui saugiai pasiekti kelionės tikslą, nepriklausomai nuo oro sąlygų ar jo turimų įgūdžių.

Nors šios sistemos montuojamos daugumoje modernių naujų modelių, neretai tokios komplektacijos automobilių kainoraštyje galutinė kaina būna gerokai didesnė nei 40 tūkst. eurų.

E. Babelio teigimu, šioks toks paradoksas, tačiau automobilyje esančių žmonių saugumą netgi padeda užtikrinti ir didesnė automobilio galia.

„Užmiestyje, kai į vieną pusę yra tik viena eismo juosta ir lenkimo metu vairuotojui tenka judėti prieš eismą, galingas automobilis yra gerokai pranašesnis už tą, kuris turi mažą arklio galių kiekį. Didesnė galia leidžia vairuotojui greičiau aplenkti ir taip mažiau laiko praleisti važiuojant prieš eismą. Tai visapusiškai padidina keleivių saugumą“, – įsitikinęs automobilių žinovas.

Cupra Formentor

Augantis populiarumas

Kad charakteringi automobiliai tampa vis paklausesni, rodo ir mūsų regiono gyventojai, vis dažniau pasirenkantys sportišką transporto priemonę kasdieniam naudojimui. Pavyzdžiui, „Formentor“ modelį pernai Baltijos šalyse įsigijo 692 vairuotojai arba net tris kartus daugiau nei 2021 metais.

„Žmonės daugiau uždirba, gali sau leisti geresnius dalykus. Kam pirkti paprastą, buką hečbeką, jei jau gali įsigyti smagesnį aparatą, su kuriuo važiuoti bus paprasčiau?“ – didėjantį populiarumą grindžia E. Babelis.

Žurnalistas taip pat priduria, jog su metais žmonės pradeda atsikratyti įvairiausių stereotipų ir labiau rūpinasi savo norų įgyvendinimu. Anot jo, daugiau domimasi paties modelio savybėmis ir tuo, kiek šis suteikia džiaugsmo vairuotojui. „Sportiška versija juk visuomet bus gamintojo gamos viršuje ir bus geresnė už bazinį modelį“, – patikina žurnalistas.

Kartu jis atkreipia dėmesį, kad kai kurie gamintojai netgi siūlo dinamiškas vairavimo savybes užtikrinančią sportišką važiuoklę turinčius modelius, kuriuose sumontuoti mažalitražiai ir ne tokie galingi varikliai. Tai puikiai tinkamas sprendimas trumpesnę vairavimo patirtį turintiems ir mažų degalų sąnaudų norintiems vairuotojams. Pavyzdžiui, gamintojai „CUPRA Formentor“ modelį siūlo ir su 1,5 l darbinio tūrio varikliu, kuris kainuoja beveik 10 tūkst. eurų mažiau ir, kaip sako E. Babelis, „pasižymi sportišku charakteriu, nepaisant variklio“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją