Tuo pat metu užduodamas ir kitas klausimas – ar žmonės sutiks perduoti automobilio valdymą kompiuteriui? Juk daugelis vairuotojų patiria nemažai džiaugsmo ne sėdėdami šalia, o būtent valdydami transporto priemonę.
Teoriškai autonominiai automobiliai jau yra, tačiau kiek laiko dar užtruks, kol jie galės tapti visaverčiais eismo dalyviais? „Daimler“ koncerno vadovas Dieteris Zetsche, „Audi“ technikos direktorius Ulrichas Huckenbergas ir „Tesla“ įkūrėjas Elonas Muskas mano, kad technologija bus parengta masiniam vartojimui per dešimt metų. Anot jų, praeis dar dešimtmetis ir autonominiai automobiliai užims 25 procentus visų naujų automobilių rinkos pasaulyje.
D. Zetsche Las Vegase vykusioje elektronikos parodoje teigė, kad netrukus kardinaliai pasikeis ne tik požiūris į automobilius, bet ir jų dizainas. Anot jo, iki 2030 metų automobiliai taps panašūs į komfortiškus kokonus ant ratų. Tuo metu viena „Volvo“ techninio vystymo departamento vadovių Lota Jakobson tam prieštarauja ir sako, kad autonominiai automobiliai neužkariaus pasaulio dar kelis dešimtmečius. Nepaisant to, kad „Volvo“ planuoja siekti, jog nuo 2020 metų šio gamintojo automobiliuose nežūtų nei vienas žmogus, švedų konstruktoriai yra įsitikinę, kad žmogus vis dar bus pagrindinis faktorius, lemiantis automobilio valdymą. Kuriant šią programą, „Volvo“ konstruktoriai visai nesivadovavo autonominio važiavimo idėjomis.
Panašaus požiūrio laikosi ir „Fiat-Chrysler“ vadovas Sergio Marchionne. Pasauliniame „Automotive news“ rengiamame kongrese Detroite jis sakė, kad žmonės ir toliau norės patys vairuoti, o šio koncerno politika nesikeičia. Artimiausiais metais jis nemato jokios autonominių automobilių ateities. Anot jo, kažkokios dalys autonominių sistemų bus plačiau naudojamos, tačiau iš esmės žmogus dar kurį laiką liks visiškai atsakingas už automobilio valdymą.
„IHS Automotive“ analitikas Egilas Juliusenas teigia, kad iki autonominio vairavimo dar toli, mat lieka ne tik technologinės problemos. „Reikia dar išspręsti ir įstatyminę bazę bei tokių automobilių atsakomybės klausimą. Kas atsakys, jeigu nutiks nelaimė?“, – retoriškai klausia jis.
Anot E. Juliuseno, tam, kad autonominiai automobiliai masiškai atsirastų keliuose apie 2025 - 2030 metus reikia didžiulio proveržio kartografijoje ir duomenų apdirbimo technologijose, nes dabartinio ypač intensyvaus eismo sąlygomis autonominiai automobiliai paprasčiausiai nesugebėtų apdirbti tokio milžiniško informacijos kiekio, kokį gautų, tarkim didžiausiuose pasaulio miestuose piko valandų metu. Be to, informacija apie kelių būklę ir jų atnaujinimus turėtų pasiekti visus vartotojus operatyviai, praktiškai realiu laiku, nes įsivaizduokit, kas nutiktų, jeigu po nakties atsirastų naujas kelio ruožas su žiedine sankryža. O kur dar laikini eismo apribojimo ženklai ir panašiai.
Taip pat lieka dar standartų klausimai. Tarkim, kaip susikalbės automobiliai, kuriuose bus įdiegtos iš principo skirtingos, pavyzdžiui, „Apple“ ir „Google“ kurtos technologijos. Tačiau autonominiai automobiliai yra didžiulis ir perspektyvus verslas. „Boston Consulting“ analitikai mano, kad 2025 metais su autonomine mašinų technologija susijęs verslas bus vertas mažiausiai 40 milijardų eurų ir didžiąją dalį šių pinigų gaus tie, kuriems geriausiai pavyks įvaldyti naują technologiją.
Pirkėjui autonominis automobilis, palyginus su paprastu, turėtų būti brangesnis maždaug 10 tūkst. eurų, tačiau ši technologija pamažu pigs, dar po dešimties metų kainuos dešimtadaliu mažiau ir kuo toliau, tuo labiau turėtų pigti.
Laida „Piko minutės“ transliuojama pirmadieniais – ketvirtadieniais 7.20 val.