Vis dėlto, britų gamintojos „Mini“ eksterjero dizaino padalinio vadovu šią vasarą tapęs Thomas Sycha įsitikinęs, kad 60-metį istorijos šiemet švenčiančios markės kultiniai automobiliai išsaugos savo pamatines vertybes nepaisant visų permainų vėjų.
Nemažą indėlį į naujausių BMW automobilių dizaino kalbą įnešęs 55-erių specialistas ką tik praūžusioje tarptautinėje Frankfurto automobilių parodoje atviravo, jog „Mini“ ne tik visuomet išliks emocijas keliančių automobilių gamintoja, bet ir išnaudos savo identiteto stiprybes pokyčių kelyje.
„Pagrindinis mūsų iššūkis išsaugoti ikoniškuosius „Mini“ charakterio bruožus ir juos integruoti į naująjį technologinį pasaulį, kad ateityje automobiliai netaptų bedvasėmis transporto kapsulėmis. Tiesą sakant, aš tikiu, kad „Mini“ tikrai liks emocijas keliantis automobilis, nepaisant įsigalinčio skaitmeninimo proceso ar gal iš tikrųjų būtent dėl jo. Galbūt „Mini“ ateityje pasitiks savo vairuotoją jau išorėje, per aktyvius projekcinius paviršius. Ateities interjerai taip pat suteiks visiškai naujų galimybių personalizuoti automobilį per skaitmeninius sprendimus“, – tikino Th. Sycha.
Dabarties iššūkiai virs ateities galimybėmis
Specialisto teigimu, skaitmeninio pasaulio iššūkiai ne tik kelia galvosūkių, bet ir skatina juos išnaudoti. Asmeniško santykio ir simpatijos su vairuotoju paieška bei ryšys su istorija visuomet buvo vizitinė gamintojo kortelė, o technologinės galimybės leidžia šiuos potyrius dar labiau sustiprinti.
„Šie automobiliai turi stiprų ryšį su savo istorija ir britiška kilme. Kita vertus, jis labai modernus ir inovatyvus. Šie du aspektai yra būtent tai, kas man daro „Mini“ identitetą tokį žavų. Tačiau mes turime nuolat auganti reiklumą asmeninio mobilumo srityje: mūsų kasdienį darbą supa tokie iššūkiai, kaip teisiniai reikalavimai ir naujųjų technologijų suteikiamos galimybės. Tai yra autonomiškas vairavimas, jutiklių integracija ir ryšio paslaugos. Be to, mes taip pat turime atsižvelgti į ekologinius ir socialinius pokyčius, turinčius įtakos ateities dizainui ir užtikrinti, kad „Mini“ ir toliau būtų atpažįstamas kaip išskirtinis, tačiau atitinkantis šiuolaikinį stilių automobilis“, – sakė Th. Sycha.
Anot jo, dizaineriai tiesiog priversti nujausti ateitį, mat jų projektuojami kūriniai realų pavidalą gali įgauti tik po kelerių metų.
„Automobilių dizaineris visada turi gyventi kelerių metų ateitimi, nes mes dabar kuriame modelius, kurie dar tik bus išleisti į kelius. Tad mes klausiame savęs: kokio charakterio jie turėtų būti? Kaip mums sukurti „vau“ efektą? Ir kas yra estetiška? Teisingi atsakymai viešumoje vadinami šviežumu, inovatyvumu, naujumu. Sugebėjimas pagauti šiuos dalykus reikalauja tiek talento, tiek patirties – būtent to ir siekiama kompanijoje“, – sakė Th. Sycha.
„Mini Cooper SE“ – pirmųjų permainų šauklys
Th. Sycha atskleidė, jog gamintojų perėjimas prie elektromobilių, o ateityje – ir prie autonomiškų transporto priemonių reiškia ne tik technologinį šuolį, bet ir visiškai naujus techninius iššūkius kuriant automobilių vidaus ir išorės dizainą.
„Elektromobilių pavara yra palyginti maža, tačiau atsiranda didelės baterijos. Tai reiškia, kad mes turime galimybę pergalvoti automobilio proporcijas, tačiau, žinoma, mes norime išsaugoti atpažįstamą stilių. Elektrinis „Mini Cooper SE“ rodo mūsų pirmąjį žingsnį šia kryptimi. Jis suderina atpažįstamą modelių veidą ir atnaujintą jo estetiką, kuri tapo ramesnė ir švaresnė. Jo priekis tapo beveik visiškai uždaras, nes nebėra komponentų, kuriuos reikėtų aušinti. Aiškūs, platūs paviršiai suteikia šiuolaikišką vaizdą. Tuo pat metu jie pagerina aerodinamiką, padidindami viena įkrova įveikiamą nuotolį“, – pasakojo dizaino vadovas.
Th. Sychos įsitikinimu, autonomiškų transporto priemonių poveikis dizaino sprendimams bus daug ryškesnis. Specialisto teigimu, ypatingai keisis automobilių interjeras, kuris turės užtikrinti platesnį su vairavimu nesusijusių veiklų spektrą, tačiau pokyčių bus ir automobilių išorėje. Pavyzdžiui, „Mini“ gali netekti vienos ryškiausių detalių.
„Šiandien viena svarbiausių „Mini“ išorės detalių yra du apvalūs priekiniai žibintai. Tačiau jų poreikis ateityje gali tapti diskusija, nes autonomiškoms transporto priemonėms tokių žibintų nebereikės. Vietoje žibintų bus naudojama daugybė jutiklių, kuriuos reikės integruoti. Taip pat galime pergalvoti ir langų paviršių išnaudojimą – ką ir kada mes per juos norėsime matyti, kai nebereikės patiems vairuoti“, – retoriškai klausė specialistas.
Th. Sychos teigimu, šiuolaikiniuose automobiliuose vis plačiau naudojamas dirbtinis intelektas turės poveikį ir automobilių išvaizdai.
„Mes kalbame apie aktyvius paviršius: tai, kas šiandien yra dažytas lakštinis plienas, ateities automobiliuose galėtų būti aktyvus duomenų įvesties paviršius, atspindintis nuotaikas ar perteikiantis konkrečius pranešimus, taip pat leidžiantis automobilį suasmeninti“, – futuristines galimybes atskleidė specialistas.