Jei esate ką nors dažę purškiamais dažais–- flakonėliu ar pneumatiniu dažų purkštuvu – žinote, kad nemažai dažų pasklinda už dažomo daikto ribų. Tiesą sakant, dažytojai netgi yra mokomi nenutraukti dažų srovės per anksti. Tačiau didžiosiose gamyklose tai – didelis dažų ir laiko švaistymas.
„Audi A4“ sedanas ir A5 kupė yra parduodami ir su juodos spalvos stogu, jei pirkėjas to pageidauja. Įprastai tai reikštų, kad dažyti teks dviejų etapų procese – pirmiau teks užmaskuoti stogo perimetrą, o antrame etape – patį stogą. Tai – laiko, medžiagų ir darbo jėgos švaistymas. Taigi, „Audi“ dar 2018 metais sukūrė sistemą, kuri leidžia dažus purkšti neįtikėtinai tiksliai.
Žinoma, dažymas automobilių gamyklose patikimas robotams. Naujas robotas atpažįsta lazeriu pažymėtą stogo liniją ir tada ant stogo purškia itin plonas dažų juosteles. Kaip teigė „Audi“, dažai purškiami milimetro tikslumu ir be jokios miglos. Visa tai – programinės įrangos nuopelnas.
Kompiuteris idealiai tiksliai valdo dažų srovės intensyvumą, kad dažai vienodai tolygiai padengtų ir stogo vidurį, ir jo kraštus. Dažų purkštuvo galvutė visada laikosi labai arti kėbulo paviršiaus. Galiausiai, ir dažai yra sukurti specialiai šiam procesui. Taip užtikrinama, kad dažant stogą juodų dažų neklius visai greta esančiam rėmui.
„Audi“ džiaugiasi, kad ką tik pradėtas naudoti procesas anksčiau ar vėliau leis pirkėjams pridėti asmeninį dizaino potepį ir kitų modelių dažuose. Tačiau ši technologija yra naudinga ne tik pirkėjams, bet ir pačiai gamyklai, ir aplinkai.
„Audi“ sutaupo laiko, dažų ir maskavimo medžiagų. Taigi, sutaupo pinigų. Kartu taip sumažinamas ir atliekų kiekis, todėl procesas yra draugiškesnis aplinkai.