Šaknys
„Audi RS“ modelių istorija prasidėjo 1990 metų pradžioje. Tuometiniam sportinių „Audi“ modelių padaliniui „Audi Sport GmbH“ kilo mintis lenktynių keliamą jaudulį perkelti į gatves ir leisti tai pajausti kasdienių automobilių vairuotojams. Taip gimė mintis sukurti pirmąjį „RS“ modelį. Raidžių kombinacija „RS“ reiškia „RennSport“ (lenktynių sportas). O tai jau automatiškai skamba, kaip įsipareigojimas automobilį padaryti gerai valdomu ir išties galingu. Nors mintis apie naują „RS“ modelių kartą gimė 1990 metais, pirmasis šios serijos automobilis plačiajai visuomenei buvo pristatytas tik 1994. Tai buvo „Audi RS 2 Avant“. Modelis turėjo dabar jau legendinį 5 cilindrų, 2,2 l darbinio tūrio turbininį, benzininį variklį, kuris generavo 315 AG. Visa tai kombinuota su puikia „Quattro“ sistema. Nuo 0 iki 100 km/h – 5,4 sekundės, maksimalus greitis – 260 km/h. Tai net šiandien skamba, kaip labai rimtas derinys, o 1994 metais modelis privertė iš nuostabos išsižioti ne vieną.
Evoliucija
Bėgant metams ir atsirandant naujiems „RS“ modeliams, „Audi“ stūmė savo galimybių ribas vis toliau ir toliau, pasitelkdami tuometines naujas technologijas ir savo inžinerinę patirtį automobilių gamyboje. Ir jau nuo pat pirmųjų šios serijos modelių „Audi“ įrodė, kad moka sukurti automobilį, kuris bus puikus tiek kelyje, tiek trasoje. Ankstyvieji „RS“ modeliai, tokie, kaip „RS2 Avant“ ar „RS4“ turėjo variklius su turbo kompresoriais, daug aerodinaminių patobulinimų ir gerokai stipresnes pakabas. Tai buvo lyg pirmieji multifunkciniai automobiliai siūlantys kasdienį praktiškumą kartu su jauduliu. Ko gero būtent tai labiausiai ir sužavėjo entuziastus visame pasaulyje.
Persivertus naujam tūkstantmečiui, „Audi“ pristatė dar daugiau technologinių naujovių, kurios stipriai padidino „RS“ modelių galimybes. Į automobilius kartu su „Quattro“ visų varomų ratų pavara buvo pradėta diegti elektroninė stabilumo kontrolė. Tai ne tik stipriai padidino šių modelių sukibimą su danga, bet ir padarė juos gerokai lengviau valdomus vairuotojams.
Na, o 2022 metų viduryje „Audi“ jau patvirtino, kad sekančioje „RS“ kartoje bus diegiama hibridinė pavara. Šį automobilį pasaulis turėtų išvysti apie 2025 metus. Hibridinė pavara transporto priemonėje turėtų padidinti galią, tačiau nepakenkti valdymo dinamikai. Šis sprendimas taip pat parodo „Audi“ norą siekti tvarumo ir daryti kuo mažesnę įtaką gamtai. Tačiau gamintojas žada išlaikyti automobilio suteikiamą jaudinančią vairavimo patirtį. Na, o „Mild hybrid“ sistemą jau dabar galima rasti paskutinės kartos „RS6“ modelyje.
Išskirtiniai RS modeliai
Jei reikėtų išskirti vieną „RS“ modelį, kuris užkariavo daugiausiai entuziastų širdžių – kažin ar tai pavyktų padaryti. Daugybė šios serijos automobilių bėgant metams tapo sportiškumo ikonomis. Vienas tokių neabejotinai yra „Audi RS6“. Nuo pat savo pirmojo pasirodymo 2002 metas modelis traukė išskirtinį vairuotojų dėmesį. Kitaip ir būti negalėjo. Šis, sąlyginai santūrios išvaizdos sedanas ar universalas galėjo sutalpinti visą šeimą, o po kapotu turėjo 4.2 l darbinio tūrio V8 formos variklį su 450 AG. Paskutinės kartos „RS6“ šią savaitę išbandė ir Autoplius.lt. Nors variklis ir panašus su pirmtaku – 4.0 l darbinio tūrio V8, arklio galių kiekis skiriasi. Naujoji „RS6” turi 630 AG. Mūsų užfiksuotas laikas nuo 0 iki 100km/h šiuo automobiliu – 3,4 sekundės. Jausmas nuostabus, tačiau po tokio važiavimo pasidaro baisu ten sodinti savo šeimą. Tai – vienas iš 5 greičiausių serijinei gamybai skirtų universalų pasaulyje.
Dar vienas išties vertas paminėjimo šios šeimos narys – „Audi RS3“. Tai kompaktiškas ir ypač judrus galiūnas, kuris dėl savo puikių valdymo savybių bei įspūdingo galios ir svorio santykio sulaukė pripažinimo visame pasaulyje. 2,5 l darbinio tūrio variklis su 400 AG, „quattro“ visų varomų ratų sistema ir 1570 kg svoris sudaro puikią sąjungą, kuri ypač tinka hečbeko kėbulą turinčiam automobiliui. Autoplius.lt komandai teko jį įšbandyti dar pernai, Kačerginės trasoje. Automobilis išties išsiskyrė savo paklusniomis valdymo savybėmis. O su sumontuotomis kokybiškomis „Sport Contact 6“ padangomis slydimo riba atrodė toli, į posūkį važiuojant net labai dideliu greičiu.
„Audi TT RS“ – vienas išskirtiniausių „RS“ serijos „Audi“. Taip yra dėl ypač apvalaus kėbulo, kuris nepanašus į jokio kito gamintojo. Savo valdymo savybėmis šis modelis itin primena „RS3“. Ir skaičiai paaiškina kodėl. Nuo 2019 metų leidžiamoje „TTRS“ versijoje yra toks pat variklis ir tiek pat arklio galių, kaip ir „RS3“. Tik kėbulas 120 kg lengvesnis, o oro pasipriešinimas – mažesnis. „RS3“ pasipriešinimo koeficientas siekia 0,34, o „TT RS“ jau tik 0,3. Sumažinti oro pasipriešinimui tokiuose modeliuose dažnai naudojamas pakeliamas galinis spoileris.
Na ir, žinoma, prie svarbiausių „RS“ serijos automobilių negalima nepaminėti „R8“. Jei visi kiti „RS“ serijos automobiliai yra iš esmės sportinės paprastų modelių su raide „A“ priekyje versijos, tai „R8“ – kas kita. Jei palyginsite šį automobilį su „A8”, pamatysite, kad tai kardinaliai skirtingos transporto priemonės. „R8“ – išskirtinai sportinis „RS“ padalinio modelis, kuris paskutinėje, 2019 metais atnaujintoje, versijoje turi 5,2 l darbinio tūrio, V10 formos variklį su 620 AG. Tačiau variklis yra ne po kapotu, o už vairuotojo, tad 1595 kg svoris po automobilį pasiskirsto itin tolygiai. Autoplius.lt šio modelio dar nebandė, tačiau oficialūs duomenys skelbia, kad įsibėgėjimas nuo 0 iki 100km/h – 3,1 sekundės.
Ateitis
Žvelgiant į ateitį „Audi“ kol kas nerodo jokių lėtėjimo ženklų. Per artimiausius metus gamintojas planuoja pristatyti apie 30 naujų modelių, o būsimuosius „RS“ serijos gaminius sieti su elektrifikacija, neprarandant tikrojo vairavimo malonumo, tačiau atrandant dar didesnį našumą.
„Audi RS“ modelių istorija liudija apie nepaliaujamą šio padalinio norą stumti galimybių ribas vis toliau ir toliau. Nuo pat atsiradimo iki dabar, šie modeliai pavergia vis daugiau entuziastų širdžių. Juk kai kuriems iš mūsų tai yra ne tik automobiliai. Tai kartu ir svajonės. O būtent svajonės mus juk ir veda į priekį.