„Auto Bazar 2019“ yra įvairiausių motorinių transporto priemonių paroda ir testodromas, todėl didelį dėmesį skiriame ir dviratėms transporto priemonėms. Ilgėjant sezonui, Lietuvoje populiarėja motociklai, motoroleriai, tad lankytojai, besidomintys jų įsigijimu, turės galimybę vienoje vietoje išbandyti kelis modelius ir juos palyginti“, – teigia vienas iš „Auro Bazar 2019“ organizatorių Valdas Valiukevičius.
Sužavėjo pernykštė patirtis
2018 metais – pirmajame „Auto Bazar 2019“ – pasirodė vieninteliai motociklų prekeiviai, KTM atstovas Lietuvoje „Motoshop“. Renginys ir jo dalyvių aktyvumas atstovybės darbuotojams paliko didelį įspūdį, tad ši viena pirmųjų atsidūrė 2019 m. dalyvių sąraše. Paskui ją pasekė „Can-Am“ pardavėjai „Moto Marine“, „Yamaha Niken“, „Yamaha MT-09 Tracer GT“, „Yamaha YZF R125R“ ir „Yamaha MT-09“ pardavėjai „Yamatecha“, dar vyksta derybos su kitais – „CFMoto“, „Royal Enfield“ ir „Polaris“ atstovai „Motorider“ į „Auto Bazar 2019“ ketina atvežti apie 10 keturračių, bagių ir motociklų bei įrengti specialią testodromo aikštelę, kurioje parodos lankytojai galės juos išbandyti.
„Pernai nežinojome, ar toks formatas pasiteisins su motociklais, vis tik tai – pirmas toks kartas Lietuvoje. tačiau šiemet paraišką dalyvauti užpildėme gerokai anksčiau – įspūdis buvo labai geras. Tikimės, kad konkurentai klientams išbandyti atveš savo technikos, tai padės sukurti dar geresnį renginį“, – teigia „Motoshop“ pardavimų vadovas Mindaugas Šimėnas.
KTM parodoje pristatys ir suteiks galimybę išbandyti du motociklus – kaip patys atstovybės darbuotojai sako, bestselerį KTM 390 DUKE ir kelioninį 790 ADVENTURE.
Pirmasis yra lengvas, vikrus ir manevringas miesto motociklas – kiek daugiau nei 5 tūkst. Eur kainuojantį modelį lietuviai itin pamėgo.
„Gamintojas orientuojasi į jaunesnį vairuotoją – pavyzdžiui, ką tik išlaikiusį vairavimo egzaminą ir galintį vairuoti tik iki 35 kW galios motociklą, tačiau susidomėjimo sulaukiame iš visų amžiaus kategorijų žmonių. Tarp jų – daug merginų. „Auto Bazar 2019“ šiuo motociklu norime įrodyti, kad mažas variklio darbinis tūris gali suteikti daug gerų emocijų“, – sako M. Šimėnas.
Kitas motociklas skirtas nuotykių ieškotojams – tai KTM 790 ADVENTURE, galintis įveikti įvairius asfaltuotus, žvyro dangos ar bekelės ruožus. Motociklas turi 95 AG pajėgumo variklį, sveria 189 kg ir yra pagrindinė gamintojo naujiena šiemet.
Naujovė – triratis motociklas
Kaip ir automobilių, taip ir motociklų rinkai įtaką daro populiarėjantys elektros varikliai. Tokią jėgainę turinčių automobilių skaičius Lietuvoje jau perkopė tūkstantį, motociklus ir motorolerius kol kas galima suskaičiuoti kelių rankų pirštais. Tačiau jis pastoviai auga. M. Šimėnas pripažino manantis, jog po dešimties metų bent 20 proc. naujų motociklų ir motorolerių pardavimų sudarys elektrinį variklį turinti technika.
Tačiau elektros varikliai – dar gana tolima naujovė. Kur kas artimesnė ir dažniau sutinkama yra triračiai motociklai, o vieną jų – „Can-Am Ryker“ – pristatys „Moto Marine“. Tai vienviečiai, manevringi ir galingi motociklai, skirti važiavimui mieste.
Triračiai motociklai ir motoroleriai populiarūs šiltesnio klimato šalyse, o vairuotojas gali labiau atsipalaiduoti važiuodamas – jam nereikia laikyti pusiausvyros, sustojus prie sankryžos kojos gali likti ant motociklo. Visai kitoks tokios transporto priemonės valdymas – ji sunkesnė už dviratį motociklą, tačiau jos svorio centras dažniausiai yra žemiau. Lietuvoje triračiai motociklai dar tik deda pirmuosius žingsnius, tačiau tikimasi, jog jų populiarumas pamažu augs.
Triračių, kaip ir kitų motociklų, vairuotojui būtina dėvėti šalmą ir turėti A kategorijos vairuotojo pažymėjimą. Turint B kategoriją galima vairuoti tik mopedus, kurių didžiausias greitis yra iki 45 km/val., dažniausiai tai – iki 50 kub. cm darbinio tūrio benzininį variklį turintys motoroleriai.