Be lietuviškų valstybinių numerių, netrūksta ir automobilių, registruotų Lenkijoje, taip pat kai kur matyti Čekijoje, Vokietijoje registruotos transporto priemonės.
„Pagrindinė protesto akcijos priežastis – labai dideli muito mokesčiai, skiriami iš Europos Sąjungos šalių įvežamų automobilių savininkams. Kriterijai, pagal ką skaičiuojami mokesčiai, labai įvairūs, pradedant gamybos metais, baigiant variklio tūriu, tačiau viską suskaičiavus tenka mokėti tūkstančius“, – pasakoja Ainis Gurevičius, DELFI žurnalistas.
Pavyzdžiui, su lietuviais kalbėjęs vienas vairuotojų pasakojo, jog jam buvo surastas automobilis Vokietijoje už 13 tūkst. eurų, tačiau šis jo nepirko, mat suskaičiavo, kad išmuitinant transporto priemonę tektų sumokėti papildomai dar 7 tūkst. eurų.
Kaip skelbta protesto akcijos išvakarėse, buvo numatyta, jog joje dalyvauti gali apie 20 tūkst. vairuotojų. Anot Kijeve esančių DELFI žurnalistų, visas miesto centras užstatytas automobiliais su svetimų šalių valstybiniais numeriais. Nors eismo protestuojantys vairuotojai neblokuoja, visgi jie užstatę visas pirmąsias juostas, todėl gatvės kaip reikiant susiaurėjusios ir formuojasi milžiniškos spūstys.
„Susidaro įspūdis, kad dauguma protestuojančių – automobilių perpardavėjai. Žinoma, muitai jiems aktualiausia, mat šis verslas – jų pragyvenimo šaltinis. Ir kiek tokia akcija tęsis nėra aišku, kalbama, kad tie automobiliai Kijevo centre gali būti ir palikti“. – sako A. Gurevičius.
Protesto akcijos dalyvius stebi gausios policijos pajėgos, tačiau vairuotojai nėra vaikomi. Kaip teigiama, pagrindinis siekis – gerokai mažesni muito mokesčiai.
Ne pirmą kartą
Protesto akcija, kai užsienietiškais numeriais apginkluotais automobiliais užkemšamas visas Kijevo centras, vyksta ne pirmą kartą. Panaši buvo organizuota šiemet vasarą. Demonstrantai tuomet blokavo gatves netoli Ukrainos parlamento pastato.
Skaičiuojama, kad pernai į Ukrainą buvo įvežta apie 170 tūkst. automobilių iš užsienio šalių, daugiausiai – naudotų.
Apie tai, kad iš Lietuvos į Ukrainą iškeliauja tūkstančiai automobilių, nė neišbraukiamų iš mūsų šalies registro, ne kartą yra kalbėję ir „Regitros“ atstovai.