Nepajudėjo iš vietos
„Peugeot 405“ automobilį vairuojanti Rita (tikras vardas ir pavardė redakcijai žinomi – A.A.) į autoservisą užsuko dėl menkučio nepatogumo – sunkiai sekėsi minti sankabos pedalą.
Moteris iki šiol graužiasi dėl šio sprendimo, nes po aštuonių apsilankymų autoservise puikiai važiavęs jos automobilis visiškai sustojo Naujųjų metų išvakarėse.
„Tiesiog nebeįsijungė pirmoji pavara ir negalėjau pajudėti iš vietos. Šiuo metu mašina stovi kieme, aš negaliu ja naudotis“, – pasakojo klaipėdietė.
Moteris automobiliu važinėja ilgą laiką. Nors mašina pagaminta prieš 19 metų, tačiau 2012-ųjų pradžioje jai be pastabų buvo išduotas techninės apžiūros talonas.
„Veikė puikiai, tik techninės apžiūros metu išgirdau patarimą, kad sunkiai minamas sankabos pedalas, o tai ateityje gali atnešti bėdų, todėl reikėtų sutvarkyti. Turėjau laiko, todėl nusprendžiau ieškoti meistrų“, – teigė klaipėdietė.
Moteris pasakojo, kad kai važiuojant trūko sankabos trosas, arčiausiai įvykio vietos buvo Birutės gatvėje įsikūręs autoservisas. Moteris automobilį paliko remontuoti.
Ryte – tepalų bala
Po kelių dienų moteris sulaukė meistrų skambučio.
„Mane pakvietė, nes už remontą susidarė didelė pinigų suma. Išgirdau, kad teks keisti visą sankabos detalių komplektą ir reikės sumokėti apie 850 litų“, – pasakojo Rita.
Moteris paklausė, ar būtinas toks remontas, nes automobilis yra senas ir į jį rizikinga investuoti tokius pinigus.
Po dviejų dienų iš remonto dirbtuvių išsukusi automobiliu, kuriame buvo pakeistas sankabos diskas, diskatorius ir išminamasis guolis, moteris pajuto, kad sankabos pedalas ir toliau sunkiai minamas.
„Negana to, pastebėjau, kad pavaros neįsijungia, klaidžioja pavarų svirtis. Paaiškėjo, esą meistras neuždėjo specialios kilputės, todėl jau kitą rytą turėjau vėl važiuoti į servisą“, – ją ištikusias bėdas vardijo moteris.
Praėjus dar porai dienų, moteris po automobiliu išvydo tepalo balą.
„Vėl skubėjau į autoservisą. Paaiškėjo, kad meistras pažeidė riebokšlį ir vėl teko nuimti visą greičių dėžę“, – tikino klaipėdietė.
Tiesa, šį gedimą servisas sutvarkė savo sąskaita.
Trosą keitė du kartus
„Palikdama mašiną paprašiau priklijuoti salone buvusį veidrodėlį. Jis savo vietoje išbuvo savaitę ir nukrito“, – tikino moteris.
Vėliau meistrai moteriai teisinosi, kad tuo metu neturėjo klijų.
„Tai jei jie negali jų įsigyti, tegul patys tuos klijus verda“, – ironizavo moteris.
Tačiau klaipėdietės vargai tuo nesibaigė. Važiuodama ilgesnį atstumą, ji įsitikino, kad mašina neįstengia išvystyti didesnio nei 70 km per valandą greičio.
„Vėl teko važiuoti į servisą. Aš su meistrais nesibariau, gražiai bendraudavau ir prašydavau sutvarkyti gedimus, juk mašina toks dalykas, ji – genda“, – tikino Rita.
Pakeitus sankabos trosą, moteris pavažinėjo ne taip ilgai, problemos vėl prasidėjo. Antrą kartą sankabos trosą keitė servisas savo sąskaita.
Pasiūlė vykti į kitą servisą
Tačiau problemos neišnyko. Moteris raštu kreipėsi į serviso vadovybę ir pareikalavo, kad būtų pašalintas gedimas, nes sankabos pedalas minant cypia ir girgžda.
„Gavau atsakymą, kad mano bėdų priežastis – išminamojo guolio įvorės susidėvėjimas. Be detalių kainos, už remontą buvo paprašyta 450 litų, nes tai jau naujas gedimas. Aš jiems pasakiau, kad atsisakau mokėti, nes jie nenustatė tikrojo gedimo ir detales keitė spėliodami. Aš juk už tai turėjau sumokėti ir noriu nepriekaištingai atliktos paslaugos“, – piktinosi vairuotoja.
Moteris išgirdo siūlymą savo mašiną susiremontuoti kitame servise.
„Buvo pasakyta, kad jie padengs išlaidas, jei kas nors ras jų broką. Galima pirmoką apgauti, bet ne mane, juk tam reikia garantinio įmonės rašto, kad bus apmokėta už darbus. O kas mokės, jei nebus pripažinta, kad čia jų brokas?“ – stebėjosi moteris.
Neįrodė remonto būtinybės
Nepavykus susitarti su remontininkais, klaipėdiečiai nužingsniavo į Valstybinę ne maisto produktų inspekciją.
„Servisas inspekcijai nepateikė automobilį gaminusios gamyklos techninių reikalavimų automobilio sankabos keitimui. Autoservisas šių reikalavimų neturi, todėl negalėjo užtikrinti, kad sankabos komplektas pakeistas kokybiškai“, – rašoma inspekcijos atlikto tyrimo išvadose.
Nei mašinos savininkė, nei remontininkai inspekcijai nepateikė iš automobilio išmontuotų detalių, todėl inspektoriai negali išsiaiškinti, ar buvo būtina jas keisti.
Automobilio savininkė tikino, kad išmontuotų detalių meistrai jai neatidavė.
„Man buvo pasakyta, kad jie privalo detales surinkti ir atiduoti. Mano nuomone, vyrai pamanė, kad vieniša moteris nelabai supras, ką ir kaip toje mašinoje reikia remontuoti“, – savo nuomonę pateikė Rita.
Tačiau įmonės „Automeistras“ gamybos direktorius Valdas Kriukas pažymėjo, kad detales klientė atgavo.
Inspekcija palaiko vartotoją
Inspektorių nuomone, įmonė neįrodė, kad pirmo remonto metu buvo reikalinga keisti sankabos komplektą, nes po šio komplekto keitimo gedimas išliko.
„Autoservisas atsisakė ardyti automobilio sankabą ir nustatyti, ar kokybiškai pakeistas sankabos diskas bei nustatyti girgždesio priežastį. Atsisakyta vykdyti inspekcijos siūlymą – suremontuoti automobilio sankabą ir pašalinti sankabos girgždesį, todėl, vartotojo prašymu, skundo tyrimo medžiaga persiųsta Vartotojų teisių apsaugos tarnybai dėl pažeistų vartotojo teisių gynimo“, – rašoma Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos tyrimo išvadose.
Įmonės gamybos direktorius V.Kriukas tikino, kad serviso klientė pati ieškojo priekabių ten, kur jų nebuvo.
„Jei sunkiai minamas pedalas, reikėtų įsigyti naujesnę mašiną. Šio prieš 19 metų pagaminto automobilio sankaba puikiai veikia pagal gamintojo nustatytus reikalavimus“, – kalbėjo V.Kriukas.
Jo teigimu, klientė įmonei nesukėlė pasitikėjimo, nes mašinos dokumentuose buvo net 7 autoservisų žymos.
„Manau, kad šie servisai jau nebepriima šio kliento. Ji jau vėl kreipėsi raštu, kad jai dar kažkas sugedo. Niekas čia uodegos nesuka, mes esame rimtas servisas ir galime sau leisti, pripažinus klaidą, savo sąskaita sutvarkyti mašiną. Tačiau galo šioje istorijoje nėra“, – aiškino V.Kriukas.
Ruošia ieškinį servisui
Automobilio savininkė Rita vakar tikino, kad ji ketina kreiptis į teismą dėl patirtų nuostolių.
„Išleidau pinigų, sugaišau laiką, o automobiliu negaliu naudotis. Žadu reikalauti ir moralinės žalos atlyginimo. Dabar aš turėsiu nuomotis automobilį, o mano mašina stovi kieme ir negaliu ja važiuoti“, – tikino Rita.
Įmonės „Automeistras“ generalinis direktorius Igoris Lavrenovas tikino, esą automobilio savininkė žurnalistams pateikė melagingus duomenis, iškraipė faktus ir jo įmonė nežada mokėti už tolesnį automobilio remontą.
„Ji iš viso nemokėjo. Ji mokėjo už detales, o už darbus nesumokėjo. Automobilį galime sutvarkyti taip, kaip priklauso, o ne taip, kaip ji nori. Jos mašinos problema yra išspręsta. Čia bėda kitur – žmoguje“, – aiškino I.Lavrenovas.
Jis įsitikinęs, jog konfliktui persikėlus į teismą, jam pavyks įrodyti, kad servisas darbą atliko tinkamai.
„Dėl vieno gedimo viso automobilio serviso sąskaita negalima suremontuoti. Papildomi gedimai turi būti remontuojami klientės sąskaita. Dabartinis gedimas nėra susijęs su sankabos remontu“, – tikino I.Lavrenovas.
Komentaras
Mamertas Krauleidys. Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos Klaipėdos poskyrio vyriausiasis valstybinis inspektorius
Vartotojo skundas pagrįstas. Sankabos pedalo nuspaudimo ir jo atleidimo metu girdimas pašalinis garsas. Servisas netinkamai įvertino sankabos mechanizmų techninę būklę, keičiant sankabos diską, diskatorių ir išminamąjį guolį. Pirminio remonto metu paslaugų teikėjas neinformavo vartotojo apie sankabos mechanizmo defektus. Aš turiu tinkamą išsilavinimą, esu inžinierius mechanikas ir turiu didelę praktiką. Bet kuris automobilių servisas, paklausus, ar gali būti, kad sankabos pedalas sunkiai minamas dėl sudilusios sankabos, atsakys, kad ne. Mano nuomone, meistras pirmiausia turėjo apžiūrėti trosą, tada atkreipti dėmesį į pavarų dėžės svirtis. Tačiau kodėl nuėmę pavarų dėžę jie neįvertino išminamojo guolio ašies įvorės susidėvėjimo? Šiandien servisas siūlo ją keisti.