Kitų metų pradžioje prekybos vietose pasirodysiantis ir neseniai Frankfurto automobilių parodoje pristatytas keturvietis kabrioletas „Rolls-Royce Dawn“ būtent ir yra toks automobilis – nepaliekantis be nuomonės ir laužantis prabangaus automobilio stereotipus.
Vienintelis automobilis, kuris, mūsų redakcijos nuomone, neturi tiesioginių konkurentų. O dėl savo dizaino grakštumo ir solidumo daugumos žmonių vertinamas su džiaugsmu ir be pavydo (to, kurį kartais sukelia ant batų vos neužvažiuojanti pasidažiusi kūtvėla su nauju poršė).
Tiesiog užplūs pagarba tiems, kurie sugeba sukurti šedevrą, palydint akimis automobilio priekyje įsitaisiusią figūrėlę „Spirit of Ecstasy“ (lit. „Ekstazės dvasia“). Beje, net žodžio „kabrioletas“, norint apibūdinti automobilį, bendrovės atstovai siūlo nevartoti, nes tai – dropdown.
Naujasis „Rolls-Royce Dawn“ – puikus to pavyzdys. Tai meno kūrinys be jokių kompromisų, kurį paliesti, kad ir baltomis pirštinėmis, gyvenime pasiseks ne kiekvienam. Tačiau tikriausiai to ir nereikia, nes geras žmogus ne tas, kuris turi daug pinigų, kita vertus, ir ne visi, kurie turi daug pinigų, sugeba įsigyti gerą automobilį, nes tam vien pinigų neužtenka – reikia turėti ir gerą skonį.
Nauja dvasia
Dauguma automobilių gamintojų sulaukia mažiau dėmesio, pristatę sportinį automobilį, nei „Rolls-Royce“ sulaukė, paskelbęs vien tik būsimo automobilio pavadinimą – „Dawn“. Aušra. Jis ypatingas tuo, kad niekada daug skirtingų modelių neturėjęs „Rolls-Royce“ pastaruoju metu automobiliams suteikdavo antgamtinių, mistinių būtybių vardus: „Phantom“, „Ghost“, „Wraith“ ar „Silver Seraph“.
Todėl, vos tik paskelbus naujojo modelio pavadinimą, šios bendrovės gerbėjų akys nukrypo į 1950-ųjų bendrovės modelį „Silver Dawn“ (tebuvo pagaminta 28) – spėliota, kokias ypatybes ar dizaino linijas paveldės naujasis automobilis, tada dar stovintis po juoda širma. Šiek tiek laiko leidusi paspėlioti, „Rolls-Royce“ atidengė uždangą, pademonstravo vaizdo įrašą su įspūdingiausiomis aušromis iš viso pasaulio ir pristatė, pasak jos pačios, pažangiausią ir geidžiamiausią savo kūrinį.
Pavadinimas „Dawn“ puikiai atspindi naujojo automobilio charakterį. Jis veržlus, kupinas rytmečio energijos ir aistros, papuoštas pirmųjų saulės spindulių ant pritrenkiančiai atrodančių kėbulo linijų. Tačiau tuo pat metu išlaikyta senųjų modelių elegancija, kurią turėjo „Ghost“ ir „Wraith“.
Po gale esančiu įspūdingu mediniu dangčiu, atiduodančiu pagarbą žaviems praėjusio amžiaus 3 deš. automobiliams ir keliančiu asociacijų su ištaigingomis jachtomis, slepiasi medžiaginis stogas, pakylantis ar nusileidžiantis vos per 22 sekundes.
Pasak bendrovės atstovų, metalinis stogas jau būtų kompromisas, tačiau „Rolls-Royce“ to (kaip jau minėjome) nedaro, todėl inžinieriai nėrėsi iš kailio tol, kol pasiekė tai, kas, atrodytų, neįmanoma. Dėl ypatingos kokybės garso izoliacijos sėdint automobilyje pakeltu stogu girdėti tik tyla, o ne bundančio miesto garsai.
Unikalumas liejasi per kraštus
Storo plieno durelės primena banko saugyklos seifą. Galbūt todėl, kad uždarant girdėti toks pats trinktelėjimas.
Pasak „Rolls-Royce Motor Cars“ vadovo Torsteno Müllerio-Ötvöso, norėta, kad naujajame modelyje patogiai įsitaisytų keturi keleiviai ir būtų daugiau erdvės, tad galinės sėdynės neskirtos pirkiniams susidėti, nes bendrovė mato nemažą potencialą kabrioletų segmente.
Timas Urquhartas, Londone įsikūrusios tyrimų bendrovės „IHS Automotive“ atstovas, teigia, kad kabrioletų pardavimas nuo 2004 m. smuko 51 proc., o praėjusiais metais buvo parduota vos 410 tūkst. tokių automobilių. Tad turčiams įsigyti automobilį nukeliamu stogu, kai aplink tokių mažėja, – dar didesnis asmeninio išskirtinumo pabrėžimas. To paties tikisi ir „Rolls-Royce“.
O gal taip rytmety tviska didelis safyras mylimos moters rankose?
Salone taip pat susilieja medis, oda ir metalas, viskas alsuoja jaunatviškumu ir veržimusi naujų horizontų link. Medis, iš kurio gaminamos įvairios detalės, salonui parenkamas individualiai – apžiūrimas kiekvienas įsigyjamas rąstas (jų bendrovė per metus įsigyja apie 4 tūkst.), vėliau jis rankomis apdirbamas bendrovės būstinėje Gudvude.
Visos medinės detalės gaminamos iš to paties rąsto, kad sentų ir laikui bėgant atrodytų taip pat. Oda ir plienas taip pat apdirbamas individualiai.
Pirma užuomina apie elektromobilį?
Bendrovė akcentuoja gamtosaugą, kai kalba apie medžiagų automobiliui parinkimą. Tad vienintelė sritis, kurioje bus jaučiama žala gamtai, – riaumojanti automobilio galia. Po kapotu – 6,6 l darbinio tūrio V12 formos 563 AG galios motoras, iki 100 km/val. leidžiantis įsibėgėti per 4,9 sekundės.
To nepakaks „Tesla Model S P90D“ iki kito šviesoforo aplenkti, bet pilnu baku nuvažiuosite toliau.
„Jei tik rastume mus dominančias baterijų technologijas, leidžiančias įveikti mūsų klientų važinėjamą atstumą... Aš, be jokios abejonės, įsivaizduoju elektrinį „Rolls-Royce“, bet artimiausioje ateityje tokių planų nėra“, – teigia T. Mülleris-Ötvösas.
Nors dar prieš keletą metų tokio modelio neįsivaizdavo nė vienas „Rolls-Royce“, priklausančios bendrovei BMW, valdybos narys.
Tiesa, technologijų gerbėjams nusivilti neteks. Priminsime, kad automobilis skirtas nors ir labai turtingam, bet vis dėlto jaunimui. Tad jo viduje – visa šiuolaikiškiausia įranga, įskaitant rašytinio teksto atpažinimo funkciją (automobilis moka ne tik vakariečių, bet ir kinų bei arabų kalbas), muzikos, skambančios 16 garso kolonėlių, valdymą svirtele ir navigaciją kompiuteryje.
Beje, pats 10,25 colio ekranas, kai jo nereikia, gali pasislėpti po medžiu. Prietaisų skyde nėra antro ekrano (kuris tampa madingas), tik art deco stiliaus ciferblatų, rodančių greitį ir pan., kolekcija. Važiuojant greitai į juos žiūrėti nebūtina, nes svarbiausią informaciją galėsite matyti automobilio priekiniame stikle.
Salonas – pagal šuns kailio spalvą
Pirmasis „Rolls-Royce Dawn“ modelis parduotas per pristatymą. Kitiems interesantams teks palūkėti ateinančių metų. Kaip ir pirkdami kitus bendrovės automobilius, įsigydami šį automobilio salone beveik viską galėsite pasirinkti patys pagal skonį: spalvas, interjero detales, raštus, prietaisų skydo elementus ir t. t.
Pasak bendrovės atstovų, pasitaiko ir pirkėjų, kurie automobilio saloną derina pagal šuns kailio ar mėgstamų batų spalvą. Tad rasti du visiškai vienodus automobilius, kainuosiančius po 300 tūkst. eurų, bus sunku. Ir tai galima suprasti, nes, kaip praėjusiais metais viešėdamas Lietuvoje teigė „Rolls-Royce“ atstovas Rytų Europai, „kai perki rolsroisą, perki ne tik automobilį. Perki išskirtinį aksesuarą. Perki meną, kuris teikia estetinį malonumą ir puošia ne tik tavo garažą, bet ir miestą.“ Tikriausiai bus sunku su tuo nesutikti.