Pirkimo pardavimo sutartyje – daugiau nei kaina ir markė
Greta testinio važiavimo, automobilio istorijos tikrinimo egzistuojančiose platformose, būtina ne ką mažiau dėmesio skirti ir automobilio pirkimo pardavimo sutarčiai. Tai yra vienas iš svarbiausių dokumentų, nes būtent jis užtikrina, kad ir pardavėjas, ir pirkėjas yra aiškiai informuoti apie sandorio sąlygas, rašoma pranešime spaudai.
Pirkimo pardavimo sutartyje svarbu nurodyti ne tik kainą bei atsiskaitymo sąlygas, bet ir kur kas daugiau detalių apie patį automobilį. Visų pirma, rekomenduojama išsamiai aprašyti automobilį, įskaitant jo markę, modelį, pagaminimo metus, VIN kodą, ridą ir kitus svarbius techninius duomenis. Antra, patartina aprašyti ir automobilio būklę: nurodyti visus defektus, reikalingus remontus, nes tai padės išvengti ginčų ateityje. Trečia, naudinga sutartyje aiškiai nurodyti, ar pardavėjas suteikia kokias nors garantijas dėl automobilio būklės, aptarti atsakomybių pasidalijimą, jei automobilis suges netrukus po pirkimo.
„Informaciją apie pardavimo metu buvusius defektus įtraukti į sutartį būtina, nes remiantis Europos Parlamento ir Tarybos direktyvomis, pardavėjas yra atsakingas vartotojui už bet kokį neatitikimą, išaiškėjusį per šešis mėnesius nuo prekės pateikimo. Tai reiškia, kad jei pardavėjas nuslėpė defektus ir pirkėjas juos pastebėjo per pusę metų, pirkėjas turi teisę kreiptis dėl nesąžiningo pardavėjo elgesio, o tam yra būtina turėti įrodymus, jog pardavimo metu tam tikras defektas nurodytas nebuvo“, – komentuoja Aušra Čiuplienė, „Viena sąskaita“ generalinė direktorė.
Kaip įrodyti, kad skelbime buvo meluojama?
Greta atsakingai paruoštos sutarties, ekspertai rekomenduoja saugoti daugiau dokumentų, įrodančių, koks automobilis buvo parduotas.
Remiantis Europos vartotojų centro informacija, renkantis automobilį pagal skelbimą atitinkamame automobilių skelbimo portale, siūlytina išsisaugoti automobilio pardavimo skelbimą (ne tik svetainės nuorodą, bet ir vaizdo kopiją „Prints Screen“), kuriame yra išsamus automobilio aprašymas su stambių defektų (jei tokių yra) nurodymu. Jei skelbime aiškiai nebuvo nurodyti svarbūs automobilio defektai, bus galima įrodinėti, kad su pardavėju buvote sutarę dėl techniškai tvarkingo automobilio pirkimo-pardavimo.
Taip pat išsaugokite susirašinėjimą su pardavėju, nes tai gali būti įrodymas, kokios būklės automobilį buvo tartasi pirkti.
„Net ir naudotą automobilį dažnai perkame ne vieneriems ir dažniausiai ne dvejiems metams, tad dažnam kyla klausimas, kaip tokį kiekį dokumentų išsaugoti, kad prisireikus juos būtų galima lengvai rasti. Juk jei nesinaudojame specialiai internete tam sukurta dokumentų saugojimo, tokia kokią siūlo platforma „Viena sąskaita“, iššūkių tikrai atsiranda net ir renkantis savarankiškai tokius dokumentus kaupti kompiuteryje. Tvarką pačiam ten įsivesti yra sunku, o atsiradus reikiamybei dokumentus ir įrodymus susirasti, ne vienas puola į stresinę situaciją, nes rasti būna tiesiog neįmanoma“, – komentuoja A. Čiuplienė.
Ekspertės nuomone, specialiai dokumentams saugoti sukurti įrankiai tokie, koks yra platformoje „Viena sąskaita“, išsprendžia ne vieną iššūkį ir leidžia užtikrinti savo teisių įgyvendinimą susidūrus su nesąžiningais pardavėjais ar nekokybiškomis prekėmis: „Dokumentus platformoje talpinti lengva, galima juos tvarkingai rūšiuoti pagal skirtingas kategorijas. Be to, egzistuoja funkcija kiekvienam dokumentui pagal poreikį sukurti taisyklę. Tai reiškia, kad galima pasirinkti, ar dokumentas turi būti saugomas neribotą laiką, ar reikia priskirti datą, iki kurios jis reikalingas, o vėliau gali būti ištrinamas.
Taip pat įmanoma nustatyti, jog tam tikru metu klientas būtų informuojamas apie, tarkime, konkrečiame dokumente nurodomą garantijos pabaigą. Tokiu atveju, kartą dokumentą pasidėjus į mūsų saugyklą ir pasirinkus norimą taisyklę, apie jį sukti galvos nereikia: atėjus jūsų nustatytam laikui apie, pavyzdžiui, tai, kad baigiasi jūsų įsigytas automobilio draudimas, siunčiamas pranešimas el. paštu“.
Ekspertų teigimu, saugoti reikia ne tik automobilio pirkimo dokumentus, bet ir daug kitų: sutartis, pirkimo kvitus, garantijas ir pan. Dažnais atvejais tokius dokumentus saugoti rekomenduojama net dvejus metus, o dalis jų, pavyzdžiui, kvitai, nublunka ir tampa nebenaudojamais. Visiems šiems dokumentams saugoti ir esant reikalui juos lengvai rasti patartina naudoti tam skirtas saugyklas internete, tokias, kokią klientams siūlo platforma „Viena sąskaita“.
„Savo dokumentų saugyklos paslaugą pristatėme vos šį pavasarį, o jau pastebime klientų, kurie ėmėsi archyvuoti sutartis, kvitus ir kt. dokumentus mūsų platformoje, kiekio augimą“, – komentuoja Aušra Čiuplienė.