Skaitmenizacija pagrįstas komfortabilumas
„Šiuolaikiniams jauniesiems vairuotojams turėti nuosavą automobilį yra tarsi būtinybė. Jie psichologiškai geriau jaučiasi prieš draugus, yra nepriklausomi ir savarankiški“, – sako „Longo LT“ vadovas Paulius Valiukėnas.
Jis papildo, kad Z dažniau nei Y kartos atstovai, neretai vedini vien emocijų, sprendimus gali priimti itin greitai ir be papildomų pastangų. Ypač šiuolaikinių technologijų pagalba, kuomet didžioji dalis kasdienių procedūrų gali būti patvirtinami vos vieno mygtuko paspaudimu.
„Maisto, kelionių, o dabar jau ir automobilių įsigijimas internetu – priimtinas ir savaime suprantamas dalykas, ypač Z kartos atstovams, kurie didžiąją savo laiko dalį praleidžia naršydami internete. Šie suradę savo svajonių automobilį, jį įsigyti nori čia ir dabar be papildomų rūpesčių“, – pažymi P. Valiukėnas.
Kitaip nei Y kartos atstovai, kurie, remiantis atliktais moksliniais „Millenials“ tyrimais, prieš atvykdami į automobilių pardavimo saloną, informacijos apie transporto priemones, jų įsigijimo ir finansavimo būdus, internete naršo 17,6 val., Z kartos atstovai surasti, atlikti apmokėjimą ir užsisakyti automobilio pristatymo į namus funkciją yra linkę tą pačią dieną.
P. Valiukėnas pastebi ir tai, kad alternatyvų automobilio įsigijimą neišeinant iš namų šiandien renkasi vis dažnesnis vairuotojas, kuris nebūtinai priklauso Z kartai. Šiandien net 40 proc. bendrovės automobilių yra nuperkama būtent internetu.
Saugumo jausmas – savaime suprantama būsena
Automobilių pardavimo ekspertas pažymi, kad nors jaunieji vairuotojai ir neskiria daug dėmesio automobilio patikroms, jiems įsigyti patikimą ir kokybišką transporto priemonę yra labai svarbu.
„Senieji metodai, kuomet automobilį išsirinkti yra patogiausia vykstant į automobilių turgus, aikšteles ar kitose vietose esančius pavienius pardavėjus, panašu, kad pamažu išeina „iš mados“. Jaunieji vairuotojai vis dažniau pabrėžia, jog automobilio įsigijimas privalo tapti įprastu procesu, kuomet pirkėjas įsigydamas transporto priemonę automatiškai gali būti ramus ir užtikrintas, jog ši yra patikima tiek techniniu požiūriu, tiek ir kalbant apie reikiamus dokumentus“, – dėsto jis.
P. Valiukėno teigimu, praktikoje pasitaiko nemažai istorijų apie nenusisekusius sandorius, kurių epicentre – pavieniai automobilių perpardavinėtojai. Anot jo, tai gerokai apkartina pirkėjų kasdienybę.
„Atsukta rida, pirkimo–pardavimo sutarties arba garantijos nebuvimas, įrašyta mažesnė nei įsigyjamas automobilis kaina – visa tai pirkėjui suteikia nemenkų nuostolių. Jis gali prarasti galimybę skųsti pardavėją, o gedimo atveju, norint atgauti sumokėtą sumą, atgauti tik nurodytą sutartyje“, – sako P. Valiukėnas.