„Toyotos“ koncerno atstovai išsiuntė raštą vyriausybei, kuriame sakoma, kad net 90 procentų D. Britanijoje esančios šios japonų kompanijos gamyklos produkcijos realizuojama Europos Sąjungos teritorijoje ir iš jos pasitraukus tai skaudžiai pakenktų fabriko veiklai. „Toyota“, savo automobilius JK turėtų branginti bei mažinti gamybos išlaidas, o tai greičiausiai reikštų dalies darbuotojų atleidimą.
Praėjusiais metais D. Britanijoje buvo pagaminta beveik 200 tūkst. „Avensis“ ir „Auris“ automobilių, daugiau kaip 200 tūkst. variklių ir 35 tūkst. hibridinės pavaros komponentų. „Toyota“ yra investavusi beveik 60 milijardų JAV dolerių į gamybą JK, ir šaliai pasitraukus iš ES šią investiciją atsiimti būtų beveik neįmanoma.
Visi automobilių gamintojai D. Britanijoje informavo savo darbininkus apie galimus atleidimus išėjus iš Europos Sąjungos. Vien tik „Ford“ gamyklose dirba 14 tūkst. darbininkų. Analitikai mano, kad JK pasitraukus, automobilių gamintojai bendrai patirtų maždaug 8 milijardų eurų nuostolį.
D. Britanijos naujų automobilių rinka yra laikoma daugiausiai pelno generuojančia Europoje, bet jai pasitraukus iš ES, naujų automobilių pardavimai iš karto sumažėtų 14 procentų ir greičiausiai vėlesniais metais mažėtų vis daugiau.
Beje, „Nissan“ padavė „Brexit“ šalininkus į teismą, nes jų logotipas yra labai panašus į japonų kompanijos. Tokių pat veiksmų žada imtis ir „Toyota“, mat ir jos logotipas naudojamas šioje kampanijoje.
„Jaguar-Land Rover“ kompanija mano, kad britams pasitraukus iš Europos Sąjungos, jie patirtų milijardo eurų nuostolį kiekvienais metais po išstojimo. Kompanija jau ieško galimybės nuomotis patalpas savo kompanijos būstinei Vidurinėje Europos dalyje. Šiuo metu „Jaguar“ įsikūręs Koventrio mieste, D. Britanijoje.
„Jaguar“ kol kas sustabdė ir gamyklos Slovakijoje darbus. Gali būti, kad kompanijai prireiks gerokai daugiau vietos, nes teks perkelti didelę dalį automobilių gamybos į Europą. Iki šiol čia planuojama, per metus pagaminti iki 300 tūkst. naujų automobilių. Pasitraukus britams ši gamykla taptų kompanijai gyvybiškai svarbi, nes kitos ji tiesiog neturi.
Automobiliai, gaminami JK ir parduodami Europos Sąjungoje, pabrangtų mažiausiai dešimtadaliu, nes ne ES gaminamiems automobiliams taikomi 10-ties procentų importo mokestis.
„Tata Motors“, kuriai priklauso „Jaguar“ ir „Land Rover“ markės, pranešė, kad į Europos Sąjungą eksportuojama daugiau kaip pusė milijono naujų automobilių. Britai mano, kad po penkerių metų „Jaguar“ ir „Land Rover“ bus pajėgūs parduoti daugiau kaip po pusę milijono naujų šios kompanijos automobilių. Manoma, kad didžiosios dalies šių mašinų pirkėjai nebepirktų, nes būtų per brangu.
Nors iki šiol „Tata“ tikėjosi per metus visame pasaulyje parduoti iki dviejų milijonų automobilių. Vien šiemet „Jaguar-Land Rover“ kompanijos pelnas sumažėtų beveik dvigubai.
Beje, greičiausiai taip pat pabrangtų Jungtinėje Karalystėje parduodami iš Europos atkeliaujantys modeliai, o kai kurioms markėms gali net tekti pasitraukti iš D. Britanijos rinkos.
„Piko minutės“ transliuojamos pirmadieniais ir trečiadieniais 7.45 val.