Vokietijos automobilių koncernai „Volkswagen“ ir „Daimler“ neseniai Ispanijoje išplėtė savo gamybos pajėgumus. Bendrovės susiviliojo šalyje galiojančiais lanksčiais darbo įstatymais ir plačiu vietinių detalių platintojų tinklu.
„Ispanija negali varžytis su Rytų Europa, tačiau čia gamybos sąnaudos vis tiek mažesnės nei Vokietijoje ar Prancūzijoje“, – teigė SEAT finansų planavimo direktorius Joachimas Hinzas. Šią bendrovę 1986 m. iš Ispanijos vyriausybės perpirko „Volkswagen“.
Nors Ispanijoje ir nebėra savos automobilių pramonės, šalis šiuo metu tapo antrąja pagal dydį automobilių gamintoja Europoje – ją lenkia tik Vokietija. Pasaulyje Ispanija užima aštuntąją vietą.
Šios Pietų Europos valstybės patrauklumas išaugo po to, kai 2012 m. buvo priimtos svarbios darbo santykių reformos. Darbdaviams tapo lengviau atleisti ilgamečius darbuotojus, sumažintas ir kolektyvinių sutarčių skaičius.
„Dėl darbo santykių reformos pagerėjo mūsų lūkesčiai dėl ateities“, – teigė J. Hinzas.
Pernai „Volkswagen“ paskelbė investuosianti 1 mlrd. eurų į gamyklą Pamplonoje, kur dienos šviesą išvys naujosios kartos „Polo“ automobiliai. Gamykloje jau dirba 4,5 tūkst. žmonių, planuojama priimti dar 500 darbuotojų. Darbininkai sutiko, kad jų atlyginimai būtų sumažinti 50 euro centų, be to, neprieštaravo per metus dirbti viena diena ilgiau.
Vokietijos bendrovių investicijos Ispanijoje pernai siekė iš viso 4,8 mlrd. JAV dolerių – daugiau vokiečiai investavo tik Jungtinėse Valstijose. Investicijų liūto dalis – 4 mlrd. JAV dolerių – teko būtent automobilių pramonei.
2015 m. automobilių gamybos sektorius sukūrė 8,7 proc. Ispanijos bendrojo vidaus produkto (BVP) – per dešimtį metų šis rodiklis išaugo 3 proc. Automobilių pramonėje dirba 9 proc. visų šalies darbuotojų. Pernai pagaminta rekordiškai daug – 2,7 mln. automobilių, kurių 80 proc. buvo skirta eksportui.