Veiksnių gedimams – apstu
Vilnius TECH Transporto inžinerijos fakulteto Automobilių inžinerijos katedros docentas dr. prof. Saulius Nagurnas teigė, kad teiginiai, jog nauji ir daugiau įvairių elektroninių sistemų turintys automobiliai yra lepesni, iš dalis yra teisingi. Tiesa, jis pabrėžia, kad automobiliai tampa lepesni ir pažeidžiamesni išorės veiksnių ne dėl jų aprūpinimo naujomis elektronikos sistemomis, tačiau dėl didėjančios šių sistemų gausos. O veiksnių, kurie gali turėti įtakos, anot mokslininko, yra pakankamai nemažai.
„Sistemų gausa natūraliai lemia didėjantį potencialiai galimų gedimų skaičių. Sparčiai vystantis autonominiam transportui, šios tendencijos, matyt, tik ryškės. O automobilio elektroninių sistemų tinkamam funkcionavimui neigiamos įtakos galinčių turėti aplinkos veiksnių gana nemažai: drėgmė, purvas, keliuose barstomos druskos, visų anksčiau paminėtų veiksnių „mišinys“.
Pagrindinis veiksnys, visgi, manyčiau, yra drėgmė – vanduo, kurio išvengti Lietuvoje beveik neįmanoma. Dėl drėgmės gali oksiduotis, koroduoti įvairių jutiklių, valdiklių pavyzdžiui, įvairių el. vožtuvų, variklių elektrinės jungtys, laidai. Dėl šios priežasties galimi įvairūs elektroninių sistemų veiklos trikdžiai, dažnai ir visiškas išsijungimas. Kiti minėti veiksniai, kaip purvas ar druskos, oksidacijos ir korozijos reiškinius tik sustiprina“, – aiškino S. Nagurnas.
Magnetinės audros – taip pat galimas veiksnys
Mokslininkai dažnai pabrėžia, kad elektronikos prietaisų veikimui, o kartu ir žmonių savijautai, neigiamos įtakos gali turėti ir tokie reiškiniai, kaip saulės magnetinės audros. Paklaustas ar tokia grėsmė automobilių elektronikai yra reali, S. Nagurnas pritarė, kad toks poveikis įmanomas.