Europos aplinkos agentūros duomenimis, pusė ES miestų gyventojų dėl automobilių kenčia bent 55 decibelus viršijantį triukšmą. Manoma, kad nuolatinis eismo triukšmas gali paskatinti širdies ir kraujagyslių ligas, pažeisti organų funkcijas, sukelti miego sutrikimus.

Naujosiose taisyklėse numatoma palaipsniui mažinti transporto priemonių sukeliamo triukšmo ribas. Po šešerių metų nuo jų įsigaliojimo naujų lengvųjų automobilių modelių (išskyrus sportinius) triukšmingumo lygis negalėtų viršyti 68 decibelų (dabar nustatyta 74 decibelų riba), o po aštuonerių metų ši riba būtų taikoma visoms naujoms transporto priemonėms. Europarlamentarai balsavo už tai, kad didelės galios sunkvežimių, sveriančių daugiau kaip 12 tonų, triukšmingumui toliau galiotų 81 decibelo riba.

EP nariai pripažįsta, kad automobilio keliamas triukšmas priklauso ne tik nuo variklio garso, bet ir nuo kelio dangos, padangų ir transporto priemonės aerodinamikos. Vis dėlto naujosiomis taisyklėmis kol kas numatoma riboti tik variklio keliamą triukšmą.

Europarlamentarai siūlo ženklinti naujų automobilių keliamo triukšmo lygį, panašiai, kaip dabar ženklinamas degalų sunaudojimas, padangų triukšmingumas ar anglies dvideginio išlakų lygis.

Kadangi tylios elektrinės ir hibridinės transporto priemonės gali kelti grėsmę pėstiesiems, EP nariai siūlo nustatyti privalomus minimalius tokių automobilių garso standartus, kurie leistų juos anksčiau pastebėti.

Rezoliucijai pritarė 401 EP narys, nepritarė 228, o susilaikė 20. Ji leidžia Parlamentui pradėti derybas su ES Taryba, siekiant patvirtinti šias taisykles per antrąjį svarstymą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (26)