Apie tai ketvirtadienį pasklbė Lietuvos autoverslininkų asociacija ir transporto priemonių rinkos tyrimų bei analizės įmonė "DataCenter".
Automobilių rinkos specialistai pažymi, jog naujų automobilių rinka kaip lakmuso popierėlis atspindi makroekonominių pokyčių rezultatus ir dėl to pasikeitusius žmonių lūkesčius.
Kuo geresni gyventojų lūkesčiai – tuo daugiau naujų automobilių perkama: skaičiuojama, jog prasidėjus ekonominiam atsigavimui naujų automobilių registruojama dešimtimis procentų daugiau, o besitraukiant – dešimtimis procentų mažiau.
Pernai Lietuvoje augo naudotų automobilių rinka. Nors rekordiniais metais buvo 2011 m., automobilių rinkos specialistai vardija, jog ne prastesni buvo ir 2013-ieji.
Skaičiuojama, kad Lietuvoje vienam naujam automobiliui pernai teko 16,5 naudoti automobiliai, 2012 m. - 16,4, 2011 m. - 15,4, o 2010 m. - net 19,3.
Iš viso pernai Lietuvoje buvo įregistruoti 200 481 naudoti automobiliai, t.y. 0,5 proc. daugiau nei prieš metus. Pernai naujų automobilių Lietuvoje įregistruota 12 152 vienetai.
Paklaustas, ar tai yra gerai, ar blogai, jis pateikė studento pavyzdį.
„Išvažiuojame į Vilniaus miesto gatves ir susiduriame su kuo? Vienas dyglys studentas važiuoja iš Žirmūnų iki Saulėtekio alėjos, nors ten miestas yra nutiesęs troleibuso liniją. Aš esu tėvas ir noriu pasakyti, kad čia yra visiškas piktnaudžiavimas automobiliu ir keturiais ratais, kai tas vienas dygliukas važiuoja iki savo studijų vietos. Ar jam reikia automobilio?“
Jis vardijo, jog per metus Lietuva praranda 1,2 mlrd. litų dėl automobilių spūsčių, dar 2 mlrd. litų dėl auto įvykių ir žmonių žūčių.
Šiuo metu vidutinis Lietuvos automobilio amžius yra 16-os metų, o įvežamas naudotas automobilis vidutiniškai yra 10-ies metų.
Latvijoje pernai naujų automobilių rinka smuko 0,7 proc., o Estijoje paaugo 14,5 proc.
Pateikė 2014 m. prognozes
Lietuvos autoverslininkų asociacijos prezidentas pateikė prognozę, jog 2014 ir 2015 m. naujų automobilių rinka augs nežymiai. Asmeninės paskirties naujų automobilių galėtų padaugėti iki 2 proc., verslo segmente tikimasi šiek tiek didesnio augimo.
Visa rinka 2014 m. galėtų paaugti apie 2,3 proc.
Manoma, kad 2015 m. euro įvedimas iš esmės Lietuvoje naujų automobilių rinkos nepaveiks.
Tačiau P. Ignotas šmaikštavo, jog nežinia, kiek gyventojai saugo pinigų kojinėse ir stiklainiuose, tad prieš įvedant eurą, dalis jų gali suskubti išleisti litus ir nusipirkti, pavyzdžiui, automobilį.