Pakliūti į „Volvo“ gamyklą gan paprasta: tereikia gauti rekomendaciją ir stoti eilėn, kuri, pasak nuogirdų – iki pusantrų metų... Čia, kaip jau nekartą, žemai lenkiame galvas „Volvo“ atstovams Lietuvoje - „Sostenai“ už neįkainojamą pagalbą per tokį trumpą laiką pasiekti šį tikslą – „Volvo“ miestelį Geteborge.

Vos Geteborge išlipus iš automobilio apima euforija – aplinkui regi begales šviesiai žydros spalvos „Volvo“ automobilių. Kiekvienas entuziastas net nemirktelėjęs įvardins, kad tai – „Polestar'ai“. Jei Lietuvoje tokiais žydrais lipdukais pasidabinusių automobilių sutinki vos vieną kitą, tai čia darosi panašu į rojų, kur viskas aplink tave atrodo it didžiausia svajonė. Esi apsuptas nuostabių, saugių, greitų automobilių vietoje, žyminčioje visą šio gamintojo istoriją.

Kelionė prasideda nuo gamyklos. Vos įžengus į administracinį pastatą pasitinka širdžiai mielas vaizdas – ikona tapęs „Volvo Amazon“ ir naujasis V60, harmoningai stovintys vienas greta kito ir kviečiantys drąsiau žengti vidun. Akys išsipučia lyg mažiems vaikams, gavusiems savo svajonių dovaną, ir šis jausmas nei sekundei neaprimsta iki pat dienos pabaigos. Tad giliai ikvepiame ir pirmyn: pirmas sustojimas – gamykla.

Šiuolaikinę gamyklą jau esame įpratę suvokti tiesiog kaip atskirų dalių surinkimo vietą, nesvarbu apie ką kalbėtume – ar tai būtų išmanusis įrenginys, ar namų apyvokos reikmės, tad natūralu, kad kažko panašaus tikėjomės ir čia. Tačiau pirmas išvystas vaizdas gamykloje – milžiniški plieno rulonai. Ir vėl vos aprimęs išpūstų akių efektas grįžta su milžiniška jėga.

Skirtingai nei daug kas gali įsivaizduoti – čia automobilis pagaminamas nuo A iki Z. Iš rulono plienas tampa skardos lakštais, šie – kėbulo dalimis, kurios tarpusavyje surenkamos, o galiausiai, kitoje pastato pusėje, išvysti iš dažyklos paskutiniam patikrinimui prieš pristatymą klientui paruoštus automobilius.

Kita stotelė – „Volvo Brand Experience Center“. Jei gamykloje negalėjai atplėšti akių nuo šimtų robotų, vartančių kėbulo dalis lyg pūkelius, tai čia patiri visišką nokdauną. Prieš akis – viskas, kas apibrėžia „Volvo“ filosofiją: nuo naujausių modelių pavyzdžių, saugumo technologijų ir stendų, ergonomikos, iki automobilių, patyrusių realius eismo įvykius ar saugumo bandymus. Juk visai šalia ir garsusis „Volvo“ saugumo centras, kur atliekami sudėtingiausi saugumo bandymai realiomis sąlygomis. Jei prieš kelionę visi galvojome, kad vairuojame vienus saugiausių automobilių – čia tai pradedi suvokti visiškai kitame lygmenyje.

Dažnai girdime įvairius saugumo technologijų pavadinimus ir per daug nesusimąstome, ką būtent tos sistemos daro. Čia, bežiūrint į savo puoselėjamo automobilio brolį dvynį, visiškai sumaitotą po žiaurios kaktomušos, pasidaro be galo įdomu, ką kuris žodis reiškia. Išgirdus, kad visa įranga, esanti ir tavo automobilyje, ne tik kad išsaugojo keleivio gyvybę, bet padėjo jam išvengti bet kokių rimtesnių sužalojimų, pradedi suvokti, kodėl automobilių tobulinimas užtrunka taip ilgai ir kainuoja tiek daug.

Čia puikuojasi ir garsusis XC60 – vienas iš nedaugelio automobilių, puikiai atlaikiusių nestandartinį saugumo testą, kai visa smūgio jėga tenka ne 50 proc. automobilio pločio, bet perpus mažiau – 25 proc. Bežiūrint į jį pasididžiavimas savo vairuojamu automobiliu iškyla į neregėtas aukštumas, o ekspozicijos dar net neįpusėjom...

Paskutine stotele tapo „Volvo“ muziejus, kuriame galima rasti nuo gamyklos įkūrėjų darbo stalų iki naujausių konceptinių modelių bei varžybose pasižymėjusių bolidų. Kiekvienas modelis, apie kurį kada nors svajojai – Amazon, 142, 850R – visi jie čia – pasiekiami ranka. Čia savo akimis išvydus ir visus konceptinius modelius pradedi suprasti, kiek nedaug serijiniu tapęs modelis pasikeičia nuo dizaino koncepcijos – nė vieną kartą neteko net sudvejoti, kurio modelio koncepciją matai prieš akis.

Čia tarę didelį ačiū mus lydėjusiems „Volvo“ atstovams išvykstame namo, kupini gerų emocijų ir dar didesnio pasididžiavimo savo automobiliais, darkart įsitikinę, kad vairuojame saugausius pasaulyje automobilius.