Šiltesnės žiemos neapsaugo nuo nelaimių

Lietuvos hidrometeorologijos tarnybos Klimato ir tyrimų skyriaus vedėjas dr. Donatas Valiukas teigia, kad dėl klimato kaitos, labiausiai šiltėja žiemos mėnesiai: mažėja dienų su sniegu, vyksta dažnesnės orų permainos, staigiai sninga, paskui staigiai šąla.

„Seniau, vyresni žmonės sakydavo, kad būna septynios šaltos ir trys šiltos žiemos, dabar tendencija atvirkštinė: septynios šiltos ir trys šaltos žiemos. Ateityje šiltųjų žiemų daugės, o šalti laikotarpiai bus retesni, tačiau dažnas orų kaitaliojimasis kels rūpesčius keliuose“, – sako dr. D. Valiukas.

Esant oro permainoms, krituliams, pagalbos kelyje poreikis reikšmingai didėja.

„Proaktyviai stebime orus ir ruošiamės didesniam užklausų skaičiui, nes tokiu metu mūsų kontaktų centre skambučių kiekis paauga net 35 proc. Dažniausiai pagalbos prireikia norint užvesti automobilį ar jį ištraukti, nuslydus nuo kelio. Fiksuojamos ir užklausos dėl prakirstų padangų, kai pasikeitus oro temperatūrai keičiasi ir oro slėgis padangose. Suprantame, kad žmonės yra stresinėje situacijoje, todėl stengiamės kuo greičiau suteikti pagalbą. Įprastinėmis sąlygomis techninė pagalba atvyksta per valandą, o užmiestyje ar piko metu gali reikėti palaukti iki dviejų“, – komentuoja Audrius Kikutis, „Compensa Vienna Insurance Group“ Standartinių draudimo produktų grupės vadovas.

Daugėjant keliuose elektromobilių, natūralu, kad pagalbos kelyje prireikia ir jiems. A. Kikutis pasakoja, kad jau buvo atvejų, kai teko teikti pagalbą elektromobilių vairuotojams: „Klientas nuvyko iki įkrovimo stotelės, o paaiškėjo, kad ji neveikia. Iki kitos stotelės su savo automobilio elektros resursais nuvažiuoti nebūtų pavykę. Tad teko su techninės pagalbos automobiliu gabenti elektromobilį iki veikiančios stotelės.“

Ankstyvas rytas snieguotose Vilniaus gatvėse

Žiema tinka elektromobiliams

Mūsų klimato sąlygos dėkingos elektromobiliams. „Palyginus su tomis problemomis, su kuriomis susiduria šalčio metu dyzelinu varomų automobilių vairuotojai, elektromobilių savininkai džiaugiasi: nereikia šildyti variklio – paspaudi mygtuką ir važiuoji. Iš tikrųjų elektromobilių baterijos labiau „bijo“ šilumos negu šalčio. Pavyzdžiui, tos pačios markės elektromobilius naudojo taksi firmos Estijoje ir Ispanijoje. Po trijų šimtų tūkstančių kilometrų Estijoje važinėję elektromobiliai turėdavo baterijos likutį apie 80-75 proc., kai tuo metu pietuose – 40-35 proc.“, – dalijasi elektromobilių ekspertas Dainius Jakas.

D. Jakas pažymi, kad šaltuoju periodu elektromobilių savininkai turėtų atkreipti dėmesį į įkrovimo spartą ir atitinkamai planuotis maršrutą: „Jei elektromobilio modeliai neturi pašildymo funkcijos prieš įkrovimą, šaltos baterijos įkrovimas vyks lėčiau. Taip pat su įkrauta baterija žiemą nuvažiuojamas atstumas yra mažesnis, negu vasarą – elektromobiliai neturi perteklinės šilumos, todėl baterijos reikia ne tik važiavimui, bet ir šildymui.“

Vis tik, jeigu taip nutinka, kad baterija išsikrauna ne laiku ir ne vietoje, pagalba irgi bus suteikta. „Tais atvejais, kai elektromobilis pilnai išsikrovęs, parūpiname specializuotą įrangą, kuri gali įkrauti elektromobilį tiek, kad juo galima būtų nuvažiuoti iki artimiausios įkrovimo stotelės. Šiuo metu naudojantis Išplėstinės pagalbos kelyje draudimu, teikiama elektromobilio transportavimo iki artimiausios veikiančios krovimo stotelės arba baterijos įkrovimas vietoje paslauga esant techniniam gedimui, incidentui ar eismo įvykiui“, – įvardija A. Kikutis.

Į pagalbą su 250 kg smėlio

Pagalbos kelyje darbuotojams tenka susidurti su išskirtiniais atvejais. „Tuo metu, kai ir snigo, ir lijo, o naktimis šalo, kelio danga buvo tikras ledas. Gelbėjimo komandai, norinčiai pasiekti į griovį įvirtusį automobilį, teko įveikti kelio atkarpą, kuri yra 9 proc. įkalnė – ne visiems įveikiamas kelio ruožas, nes transportas tiesiog slysta. Mūsų partneriai nuo Panevėžio iki Trakiškio vežėsi 250 kg smėlio, kurį nuolat barstė, kad galėtų priartėti prie vairuotojo ir suteikti pagalbą“, – pasakoja A. Kikutis.

Vairuotojai turėtų išlikti ypatingai budrūs permainingų orų metu. A. Kikutis primena, kad svarbu neskubėti kelyje, laikytis saugaus atstumo tarp kitų transporto priemonių, išvykti šiek tiek anksčiau, nes visas eismas yra lėtesnis, užtikrinti, kad degalų kiekis ar baterijos įkrovimas būtų pakankamas, turėti atsarginį ratą.

D. Jakas įspėja, kad elektromobilių vairuotojai turėtų būti atidūs stabdydami slidžiame kelyje: „Vienas iš niuansų, kuris skiriasi nuo vidaus degimo variklių, kad elektromobiliai regeneruoja energiją stabdant – paleidus akceleratorių, elektromobilis pradeda stabdyti. Regeneravimo lygis dažniausiai yra reguliuojamas ir jį galima sumažinti esant slidžiai dangai.“

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją