Pandemija tapo pagrindu pokyčiams
Ieškoti atsakymo, kodėl verslas vienu metu atrado arba sparčiau ėmė keltis į virtualią erdvę – toli nereikia. Tai pandemija, kuri prieš kelis metus apvertė pasaulį aukštyn kojom ir verslas turėjo priimti esamas sąlygas ir kurti naujas pardavimų strategijas. Pasak „Longo LT“ vadovo Pauliaus Valiukėno, kito būdo, kaip išlikti taip pat nebuvo.
„Verslai pandemijos laikotarpiu buvo uždaryti ir vienintelis būdas dirbti ir pardavinėti prekes buvo pasitelkus internetą. Tuo metu tai buvo vienintelė išeitis toliau vykdyti savo verslą“, – teigia P. Valiukėnas.
Kita vertus, eksperto teigimu, be pandemijos buvo ir kitų aplinkybių. Viena jų – bendra verslus palietusi tendencija keltis į virtualią erdvę, kurioje yra visi klientai: „Kiekvienas iš mūsų naudojamės išmaniaisiais įrenginiais, sekame naujoves, todėl internetas tapo patrauklia technologija pasiekti klientą, jį sudominti ir užmegzti pirmąjį kontaktą. Be to, kiekvienais metais pardavimai internetu auga“.
Vieni nori matomumo, kiti – vengia
Verslų, sukūrusių galimybę naudotus automobilius įsigyti tik internetu, arba ir internetu, ir gyvai aikštelėse – visose trijose Baltijos šalyse praktiškai nėra. Lietuvos atveju egzistuoja vos vienas prekeivis, siūlantis hibridinį automobilio įsigijimo būdą – internetu arba, jei nėra galimybės ateiti į puslapį, apmokėti ir sulaukti automobilio prie namų, –tiesioginio susitikimo metu su klientu.
„Naudotų automobilių prekyba internetu modelis – vis dar lėtai įsilieja į šią rinką, kadangi nuslūgus pandemijai, ji toliau linkusi veikti senais metodais, tuo labiau kad persikėlimas į internetinę erdvę kainuoja nemažus pinigus ir ne kiekvienas prekeivis tam yra pasirengęs“, – sako „Longo LT“ įmonės, kuri pirmoji Lietuvoje pasiūlė klientams naudotus automobilius įsigyti hibridiniu būdu, vadovas.
Jis taip pat pastebi, kad kai kurie pardavėjai vengia arba atitolina šį procesą sąmoningai, nes supranta kad jie bus labiau matomi.
„Naudotų automobilių rinkoje vis dar yra prekeivių, kurie dirba neskaidriai, tad jiems perėjimas į virtualią erdvę, veiklos vykdymas oficialiai ir sąžiningai, atrodo, jei ne gąsdinančiai, tuomet nenaudingai jų nesąžiningiems interesams“, – pastebi sertifikuotas automobilių pardavėjas.
Vis dėlto, augantis pirkėjų poreikis įsigyti kasdienio naudojimo daiktus, tarp jų ir automobilį, internetu yra didelis. Tai rodo sertifikuoto naudotų automobilių pardavėjo „Longo LT“ užsakymu atlikta Lietuvos gyventojų apklausa. Pasak jos, net 52,8 proc. respondentų šiemet ketina automobilį įsigyti internetu, o 32 proc. teigia pasinaudosiantys automobilio pristatymo į namus paslauga. Mažuma, 16,5 proc. respondentų, tokį būdą įsigyti transporto priemonę – atmeta.
Pirkėjų pasitikėjimas paremtas pačių smalsumu
Visgi visose trijose Baltijos šalyse pastebima, kad atsiranda poreikis naudotų automobilių verslą vykdyti internetu, tačiau neatsiranda įmonių, kurios tam ryžtųsi mat abejoja to perspektyva arba skaičiuoja, kad bus per brangu. Tad šiuo metu yra susiklosčiusi gana paradoksali situacija – poreikis akivaizdus, o štai rinkoje tą siūlo viso labo vienas pardavėjas.
„Klientai tikrai džiaugiasi galimybę automobilį įsigyti internetu, o ypač atradę patikimą pardavėją, nes jam atrodo beprasmiška vaikščioti po įvairias automobilių aikšteles, švaistyti savo laiką, o internetu atsidarai sertifikuoto pardavėjo puslapį, išsirenki automobilį ir lauki, kol jis bus pristatytas į namus – labai paprasta“, – sako „Longo LT“ vadovas.
Tiesa, anot jo, kadangi pirkti automobilį internetu dar yra pakankamai naujas dalykas Baltijos šalyse, pirkėjai pasidomi ir paieško platesnės informacijos apie įmonę, kuri verslą vykdo tokiu būdu.
„Baltijos šalių pirkėjai, neišskiriant lyties ir amžiaus, tiksliai žino, kokio automobilio jie nori. Taip pat jie pasidomi plačiau apie pačią įmonę. Tai internetu vėlgi visai patogu padaryti ir daug laiko neužima. Pavyzdžiui, jie paskaito komentarus apie įmonę arba, jei kyla klausimų, pabendrauja su jos darbuotojais. Jiems svarbu jausti pasitikėjimą įmone, o tai pats svarbiausias sėkmės faktorius“, – tikina P. Valiukėnas.