Vėlus antradienio vakaras taksi vairuotojų užblokuotame Grand Via bulvare – ramus. Dieną čia buvo kur kas daugiau automobilių, stovėjo policijos pareigūnai įjungtais švyturėliais, o taksi vairuotojai, vilkėdami ryškiai geltonomis liemenėmis, demonstravo valdžiai, kad lengvai nepasiduos. Teigiama, kad prie protesto įvairiuose miestuose prisijungė 26 tūkst. taksi vairuotojų, savo 15 tūkst. taksi automobilių užblokavę ne vieną pagrindinę miesto gatvę.
Pykčio priežastis – išaugęs pavežėjimo platformų „Uber“ ir „Cabify“ naudotojų skaičius. Šioms platformoms dirbantys vairuotojai dirba turėdami licencijas, Ispanijoje žymimas VTC. Naujos taisyklės numato, kad norintys pasinaudoti pavežėjimo platforma, automobilį turi išsikviesti likus ne mažiau nei 15 min. iki numatyto išvažiavimo laiko. Taisyklių sudarytojai sako, kad yra pasirengę deryboms ir gali šį laiką didinti, tačiau taksistai norėtų, kad pavežėjai būtų kviečiami iki kelionės likus ne mažiau nei 12 ar net 24 valandoms.
Bus tiek, kiek reikės
Prie automobilių, išrikiuotų įvairiose Grand Via bulvaro vietose, beveik nėra žmonių. Daugelis geltonai juodų mašinų tuščių, kai kuriose – nuobodžiaujantys taksistai. Vieni naršo išmaniuosiuose telefonuose, kiti – automobilių langus užsidangstę laikraščiais, šviesą atspindinčiais uždangalais, ruošiasi nakties miegui. Užblokuotoje gatvėje pravažiuoja tik vienas kitas motoroleris, o kadangi užstatyta ir autobusų juosta, viešasis transportas nukreiptas gretima gatve.
Tiesa, ramybė tvyro ne visur. Keliose vietose matyti besibūriuojantys protesto dalyviai. Skamba muzika, pilstoma karšta arbata – netoli ir motorolerio vairuotojas, iš netoli esančios picerijos atvežęs maisto. Pamatę traukiamą fotoaparatą, vyrai džiugiai stoja pozuoti.
„Taksi neišsikviesite, bet nekvieskite jokių „Uber“, jokių „Cabify“, važiuokite metro, – ragina būrelis.
Vienas pasakoja, kad šioje gatvėje savo automobilį palikęs jau penktą dieną.
„Nežinau, kiek čia dar būsime. Tiek, kiek reikės. Gal ir metus čia gyvensiu. Tol, kol valdžia nepasiūlys tinkamo sprendimo, – aiškina, o greta stovintys bendraminčiai jam pritaria. – Negalvokit, kad mums čia kažkoks vakarėlis, diskutuojame, laukiame, situacija rimta.“
Gyvenimą apsunkina visiems
Tačiau viešbučių personalo darbuotojai nusiteikę ne taip džiugiai. Paklausti, kaip išsikviesti taksi, jie tik gūžčioja pečiais. Niekaip. Lygiai tas pats yra ir su pavežėjimo platformų vairuotojais – kol vyksta streikas, tikėtis pavėžėjimo būtų sudėtinga.
„Labai sudėtinga padėtis. Kol kas, kol mieste gana tuščia, dar nieko, bet vasarį turėtų vykti Mobiliųjų technologijų kongresas („Mobile World Congress“ – DELFI), jei streikai tęsis, mieste bus tikra sumaištis“, – pasakoja viešbučio „Monument“ recepcijoje dirbanti Ana.
Jai pritaria ir Jose. Pasak jo, bėda ir ta, kad taksi vairuotojai elgiasi agresyviai, todėl žmonės bijo atvažiuoti į Barseloną. Agresiją protesto dalyviai nukreipia ne tik prieš valdžios sprendimus, bet ir, pavyzdžiui, prieš bandančius keleivius pavėžėti „Uber“ ar „Cabify“ vairuotojus.
„Todėl ir jų beveik neįmanoma išsikviesti. Užsakyto automobilio galima laukti valandą, dvi, o kartais net ir pusdienį. Viskas dėl to, kad „Uber“, „Cabify“ vairuotojai bijo važiuoti – juos pamatę taksi vairuotojai tiesiog užpuola gatvėje“, – sako Jose.
Atpažinti dirbančius pavežėjimo platformoms, anot viešbučio darbuotojų, nėra itin sudėtinga – pagal reikalavimus jie gali dirbti tik juodais, tam tikro amžiaus ir markių automobiliais, todėl pamačius tokį gatvėje nesunku atspėti, kas prie vairo.
„Galų gale, toks protestas blogai patiems taksistams. Jie atrodo laimingi, tačiau nei vienas iš jų negali dirbti ir užsidirbti, žmonės nesinaudoja jų paslaugomis važiuodami iš oro uosto, kitų vietų“, – aiškina Ana.
Pasak jos, daugumos viešbučių klientams didesnių sunkumų nėra, mat esant reikalui, kiekvienas didesnis viešbutis turi savo vairuotojus ir automobilius. Visgi panorusiems keliauti po miestą rekomenduojama naudotis viešuoju transportu. Tiesa, sėsti ne į autobusus, o į traukinius ar metro.
„Užtverta ir nepravažiuojama ne viena gatvė, netgi kelias iki oro uosto užtvertas, todėl jeigu reikia patekti į tą pusę, geriausia dabar važiuoti po žeme“, – pataria mergina.
Protestui rengiasi ir pavėžėjai
Panašu, kad VTC licencijas turintys pavežėjai taip pat nesirengia likti nuošalyje. Naujos taisyklės, nurodančios, prieš kiek laiko iki kelionės galima išsikviesti pavežėjus, supykdė vairuotojus, mat buvo priimtos be jokių derybų su dirbančiais „Uber“ ar „Cabify“ platformose.
Sekmadienį pavežėjai taip pat buvo surengę protestą ir užblokavo dalį Barselonos gatvių.
„Mes norime parodyti, kad taip pat galime blokuoti gatves. Ir darysime tą per Mobiliųjų technologijų kongresą, jei tik prireiks“, – akcentavo VTC atstovas, duodamas interviu elpais.com.