Jau kitais metais į JAV kelius ir gatves išriedės pirmasis dviviečių „Google“ autonomobilių (autonominių automobilių) šimtukas. Riedės jie vėžlio greičiu – maksimalus greitis sieks 40 km/val. Tačiau įsikišti į automobilio valdymo procesą salone esantys keleiviai (vairuotojo sąvokos tokiame automobilyje nebelieka) neturės beveik jokios galimybės. Nebent spustelėti „STOP“.
Tai – kitas bendrovės „Google“ autonomobilių kūrimo etapas. Bendrovės inžinieriai pirmame etape jutiklių ir kompiuterių prifarširuotais „Toyota Prius“ ir „Lexus RX“ modeliais Kalifornijoje (JAV) nuvažiavo šimtus tūkstančių kilometrų.
„Man tai kažkuo primena kelionę liftu ar keltuvu. Buvo visai smagu“, - Pietų Kalifornioje vykusioje technologijų konferencijoje įspūdžiais dalijosi vienas iš „Google“ įkūrėjų Sergejus Brinas.
Elektra varomas burbulo formos autonomobilis bus kompaktiškas ir neįprastos išvaizdos – praeiviai tokį tikrai pastebės ir nulydės žvilgsniu. Tačiau vargu ar „Google“ rimtai ners į automobilių gamybos pramonę. Kompanijos modelis gana paprastas: pristatyti prototipą ir užmegzti bendradarbiavimą su kitomis kompanijomis.
Bene didžiausia kliūtimi turėtų tapti teisės aktai. Testuojamosios prototipų versijos vairą ir pedalus vis dėlto privalės turėti – tai numato Kalifornijos norminiai aktai. O būsimasis „Google“ prototipų šimtukas, anot atstovės spaudai Courtney Hohne, bus testuojamas pagal „ruošiamą pilotinę programą“. Šiaip ar taip, šių metų pabaigoje Kalifornijos transporto priemonių departamentas turės patvirtinti taisykles dėl visiškai autonominių automobilių naudojimo.