Norint pilnai suprasti šio modelio rolę „Bentley“ gamoje reikia nusikelti gerokai į praeitį. „Mulliner“ meistrų istorija prasidėjo gerokai anksčiau nei „Bentley“. Pradėję nuo Didžiosios Britanijos Karališkojo pašto ir prabangių privačių karietų gamybos jie daugiau nei 250 metų savo meilę meistrystei ir rankų darbu kuriamai prabangai perduoda iš kartos į kartą. Kai karietas pakeitė pirmieji automobiliai „Mulliner“ pradėjo gaminti kėbulus ir salonus pagal užsakymą.

Svarbu pabrėžti, kad prieš šimtmetį automobilių įsigijimas atrodė visiškai kitaip nei šiandien. Savininkai pirmiausiai išsirinkdavo mėgstamo gamintojo važiuoklę ir variklį. Tuomet užsakydavo kėbulo bei salono gamybą atskiroje kompanijoje. Taip jie galėdavo susikurti automobilio formas pagal savo skonį ir tuo metu galimas technologijas. „Mulliner“, „Zagato“, „Bertone“, „Pininfarina“ ir kitos kėbulų dizaino (angl. Coachbuilding) kompanijos iki šių dienų asocijuojasi su drąsiomis formomis, kurias meistrai specialių įrankių pagalba iškaldavo iš aliuminio arba plieno lakštų.

Rečiausi automobiliai pasaulyje

Pagal tokią pačią filosofiją „Mulliner“ padalinys prieš keletą metų pagamino kitą išskirtinį „Bentley“ modelį – „Bacalar“. Nepaisant to, kad jis sukurtas ant „Bentley Continental“ kabrioleto bazės, kiekviena jo dizaino linija ir kėbulo dalis yra absoliučiai unikali. Tai pabrėžia faktas, kad pasaulyje yra tik 12 tokių automobilių.

Ši tradicija pratęsiama ir su naujuoju „Batur“, kurio pavadinimą, kaip ir „Bacalar“, įkvėpė vandens telkinys. Baturo ežeras susidarė užmigusio ugnikalnio krateryje Balyje, Indonezijoje. Šis ežeras yra 88 metrų gylio ir yra ne tik turistų traukos centras, bet ir svarbus vandens šaltinis žemdirbystei bei šalia esančioms karšto vandens srovėms.

Ribos tik vaizduotė

Kiekvienas iš 18 „Batur“ modelių bus kuriamas kartu su jį užsakiusiu klientu. „Mulliner“ dizaino komanda, pasitelkdama specialią programą, kuri leidžia iš anksto pamatyti, kaip atrodys galutinis variantas, leis klientui rinktis spalvas, faktūras ir unikalias medžiagas.

Jie galės individualizuoti netgi tokias smulkmenas kaip, pavyzdžiui, oro įsiurbimo angų apdailos spalvos Todėl kiekvienas modelis bus unikalus, o jo išvaizda priklausys tik nuo savininko fantazijos ir asmenybės. Vėliau visas procesas bus atliekamas rankomis, o vienam „Bentley Batur“ modeliui pagaminti reikės kelių mėnesių.

„Bentley“ dizaino komanda atskleidžia, kad „Bentley Batur“ leidžia pamatyti, kaip ateityje atrodys visiškai elektriniai gamintojo modeliai ir kokia kryptimi juda jų dizainas. Tačiau inžinieriai šiam modeliui sukūrė visiškai naują variklį, kokių ateityje greičiausiai nebus gaminama.

Galingiausias W12

Čia sumontuotas galingiausias variklis visoje gamintojo istorijoje. „Bentley“ inžinieriai gerokai patobulino esamo 6 litrų ir 12 cilindrų variklį, sumontuodami jam naują įsiurbimo sistemą, patobulintus turbokompresorius, naują tarpinis suslėgto oro aušintuvą ir iš naujo suprogramuotą variklio kompiuterį. Tai leidžia „Bentley Batur“ išvystyti net 740 AG ir pasiekti 1000 Nm sukimo momentą. Visa tai papildo lūpą priversiantis prikąsti garsas, kurį skleidžia nauja titano išmetimo sistema su pirmąkart „Bentley“ istorijoje trimačiu būdu atspausdintais išmetimo vamzdžių antgaliais.

„Bentley Batur“ ne tik puikiai įrodys, kokią galią galima pasiekti beveik 20 metų tobulinant unikalų W12 variklį, bet ir bus vienas dinamiškiausių modelių gamintojo gamoje. Tai užtikrins pakaba, kurioje panaudoti visi sofistikuoti gamintojo sprendimai. Pavyzdžiui, oriniai amortizatoriai su trigubu išsiplėtimo bakeliu leis preciziškai pasirinkti pakabos kietumą, o 48 V varikliais valdomi stabilizatoriai suteiks šiam rafinuotam kupe sportinio automobilio reakciją.

Tuo tarpu išvažiuojant iš posūkio daugiau adrenalino suteiks elektra valdomas riboto slydimo diferencialas. Jis šiek tiek pristabdo vidinėje posūkio pusėje esančius ratus, taip siunčiant daugiau galios išoriniams, kad „Bentley Batur“ vairuotojas iš posūkio išvažiuotų žymiai greičiau ir didesniu pasitikėjimu.

Pulti pasiruošęs liūtas

Tačiau grįžkime nuo vidinio grožio prie išorinio, kuris yra svarbiausia ne tik šio modelio, bet ir „Bentley“ ateities strategijos dalis. Drąsios ir išraiškingos „Batur“ linijos skelbia apie naują etapą gamintojo dizaine. „Bentley“ įsipareigoja, kad 2025 metais pasrodys pirmasis jų elektrinis modelis, o vėliau prisijungs ir visa gamintojo gama.

Visi jie pasižymės harmoningomis linijomis ir, kaip sako „Bentley“ dizaino komanda, primins nurimusį ir bet kurią akimirką pasiruošusį pulti žvėrį. Visą šį įspūdį sustiprins itin ilgas variklio dangtis, kuris duos toną visam automobilio dizainui.

Nuo dabartinių „Bentley“ modelių „Batur“ labiausiai skiriasi absoliučiai naujo dizaino grotelėmis ir žibintais. Šįkart jos yra šiek tiek statesnės ir sumontuotos žemiau. Siekiant pabrėžti modelio išskirtinumą, jos gali būti papildytos specialiais spalviniais elementais, kurie suteiks spalvos perėjimo arba „ombre“ įspūdį. Papildomo sportiškumo „Batur“ suteiks išraiškingas priekinis oro skirstytuvas ir galinis išsitraukiantis oro aptakas. Klientai galės rinktis iš nesibaigiančios spalvų paletės, o patys išrankiausi – ranka pieštus grafinius elementus.

Kelionės dviems

„Bentley Batur“ salone vyraus individualumo dvasia ir „Mulliner“ rankomis kuriama prabanga. Šis modelis bus dvivietis, o dauguma čia panaudotų apdailų bus gaminamos tvariai, taip pabrėžiant gamintojo įsipareigojimą kurti automobilius be neigiamos įtakos aplinkai. Pavyzdžiui, natūrali odos apdaila kuriama iš Škotijoje laikomų galvijų, taip gerokai sutrumpinant logistinį atstumą. Tuo tarpu ieškantys sportinio įvaizdžio, galės rinktis naują „Dinamica“ medžiagą, kuri primena sportiniuose automobiliuose naudojamą zomšą, tačiau yra visiškai tvari.

Tuo tarpu prietaisų skydelio ir kitoms apdailoms „Mulliner“ padalinio kūrėjai naudos natūralų kompozitą, kuris savo išvaizda primena anglies pluoštą. Šiuos paviršius galės papildyti grafiniai elementai. Pavyzdžiui, pirmajame „Batur“ modelyje keleivius pasitiks išgraviruota W12 variklio garso diagrama, kurią galima pakeisti pagal savo pageidavimus ir skonį. Blizgūs salono elementai kaip ventiliacijos svirtelės ar važiavimo režimų ratukas galės būti iš titano arba trimačiu būdu padengti 18 karatų auksu.

Dėmesys detalėms ir tvarumui bus taikomas net kilimėliams, kurie bus spalviškai pritaikyti prie viso salono dizaino. Tai yra pirmas kartas „Bentley“ istorijoje, kai kilimėliai bus gaminami iš perdirbtų verpalų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją