KBA praėjusią savaitę „Daimler“ liepė atšaukti 5 tūkst. „Mercedes Vito“ automobilių, kuriuose, pasak agentūros, buvo įdiegti vadinamieji išderinimo įtaisai, nors „Daimler“ su tuo nesutinka.
„Pradėsime išsamiau kartu nagrinėti šiuos sudėtingus techninius klausimus, kad nustatytume susijusių transporto priemonių skaičių“, – pareiškė transporto ministras Andreasas Scheueris po susitikimo su „Daimler“ vadovu Dieteriu Zetsche.
Ministras pažymėjo, jog D. Zetsche davė dvi savaites paaiškinti šį klausimą.
„Kitame susitikime, kuris įvyks po 14 dienų, ant stalo turėsime konkrečius rezultatus“, – pareiškė A. Scheueris.
Jeigu KBA įtarimai pasitvirtins, „Daimler“ bus dar viena Vokietijos automobilių gamintoja, įsivėlusi į dyzelinių automobilių išmetamųjų teršalų rodiklių klastojimo skandalą.
Šių įtarimų Vokietijos automobilių pramonė neatsigina nuo 2015 metų rugsėjo, kai „Volkswagen“ pripažino, jog 11 mln. transporto priemonių, kurios buvo parduotos visame pasaulyje, buvo įdiegusi neteisėtą programinę įrangą, dėl kurios šie automobiliai laboratorinių bandymų sąlygomis atrodė ne tokie taršūs.
Tuo tarpu „Daimler“ griežtai nesutinka su KBA išvada.
„Jeigu būtina, įmonė ginčijamą įstatymo aiškinimą apskųs teisme, – pareiškė gamintoja. – Neatsižvelgiant į teismo procedūrą, „Daimler“ bendradarbiauja su institucijomis ir pateiks atnaujintą atitinkamos programinės įrangos versiją.“
Savo ruožtu Vokietijos žiniasklaida pranešė, kad „Daimler“ visame pasaulyje gali tekti atšaukti iki 600 tūkst. automobilių, įskaitant dešimtis tūkstančių „Mercedes“ C klasės automobilių.
Dienraštis „Sueddeutsche Zeitung“ taip pat nurodė, kad variklius, dėl kurių kilo įtarimų, pagamino Prancūzijos automobilių gamintoja „Renault“ – ilgametė „Daimler“ partnerė.
Prancūzijoje nepriklausoma tyrimų grupė taip pat nustatė, kad vidaus rinkoje parduodami dyzeliniai automobiliai, įskaitant „Renault“ modelius, išmeta daugiau teršalų negu leidžiama.