„BMW ne tik plečia aplinkai draugiškų automobilių gamybą, bet ir sistemingai analizuoja didžiausius anglies dvideginio emisijų šaltinius žaliavų ir komponentų tiekimo grandinėje. Plieno, kuris yra būtinas automobilių pramonėje, gamyba yra vienas jų, todėl koncernas siekia mažinti čia susidarančias emisijas. Tikimasi, kad dėl naujos aplinkai draugiškos gamybos technologijos iki 2030-emisijas pavyks sumažinti net 2 mln. tonų“, – sakė Dr. Andreas Wendt, BMW valdybos narys, atsakingas už pirkimus ir tiekimo tinklo vystymą.

Automobilių pramonei plienas yra itin svarbus dėl savo universalumo. Net ir populiarėjant elektromobiliams plienas išliks svarbia medžiaga automobilių kėbulų ir komponentų gamyboje. BMW skaičiuoja, kad vien Europos gamyklose kasmet sunaudoja daugiau nei 0,5 mln. tonų plieno.

Plieno gamybai naudoja elektronus

Tradicinėje plieno gamyboje naudojamos aukštakrosnės į aplinką išskiria anglies dioksidą. Tuo tarpu „Boston Metal“ savo naujojoje technologijoje naudoja alternatyvų procesą – elektrą, ir elektrolizės kameroje išskiria geležį, iš kurios gaminamas plienas. Kai šiame gamybos procese naudojama elektros energija iš atsinaujinančių energijos šaltinių, plienas pagaminamas be jokių CO2 emisijų.

Per ateinančius kelerius metus amerikiečių startuolis žada sukurti šio proceso demonstracinę gamyklą ir plėtoti ją pramoniniu mastu.

Kaip teigia technologijos kūrėjai, šiuo būdu pagaminamas aukštos kokybės plienas už konkurencingą kainą, o technologija leidžia užtikrinti ir didelius gamybos mastus.

Švaresnė tiekimo grandinė ir perdirbtos medžiagos

Investicijos į naujas technologijas yra vienas iš daugelio žingsnių, kuriuo „BMW Group“ siekia ambicingų tikslų mažinant neigiamą poveikį aplinkai plieno tiekimo grandinėje. Pavyzdžiui, sudarydamas naujas plieno tiekimo sutartis koncernas prioritetizuoja tiekėjus, kurie užtikrina mažesnes emisijas. Koncernas taip pat jau dirba su tiekėjais, kurie naudoja tik žalią energiją plieno gamyboje.

Siekdama užsitikrinti pakankamas žaliavų atsargas, „BMW Group“ taip pat užsibrėžė tikslą iki 2030 m. padidinti naudojamų perdirbtų (antrinių) žaliavų dalį bei remtis žiedinės ekonomikos principais.

Visos gamyklose susidariusios plieno atliekos, likusios, kai, pavyzdžiui, iš plieno plokštės išpjaunamos durys, yra arba toliau panaudojamos kitoms dalims, arba grąžinamos plieno gamintojui ir perdirbamos į naują plieną. Plieno perdirbimas, palyginus su plieno gamyba iš pirminių žaliavų, tausoja gamtos išteklius, sumažina gamybai reikalingos energijos kiekį ir CO2 emisijas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)