Anot N.Reithoferio, lyderio titulą išsaugoti darosi vis sunkiau, nes „Audi“ aktyviai veržiantis į mažų automobilių segmentą, kur BMW neturi savo modelio. N. Reithoferis atskleidė, kad bendrovės viduje nuolat vyksta diskusijos apie pardavimų apimčių svarbą ir jos visad baigiasi išvada, kad rinkos dalies prarasti negalima, bet reikia išsaugoti ir pelno maržą.
Leidinio „Automotive News Europe“ kalbinti rinkos analitikai taip pat atkreipia dėmesį, kad senasis metodas „didink pardavimus ir pelnas pats augs“, jau nebeveikia. Anksčiau rekordiniai BMW automobilių pardavimai užtikrindavo didelį pelną, iš kurio buvo finansuojamos pardavimo kampanijos ir investicijos į naujas technologijas, tačiau dabar „Audi“ ir „Mercedes-Benz“ jau lipa lyderiui ant kulnų ir pelnai mažėja. BMW prognozuoja, kad dėl didesnių investicijų į naujas technologijas pelno augimas šiemet sulėtės iki 5-10 proc., tuo tarpu pernai ikimokestinis pelnas išaugo 10,3 proc., iki 8,71 mlrd. eurų. Investicijoms į naujus modelius ir technologijas BMW pernai skyrė beveik 4,6 mlrd. eurų, tad kapitalo išlaidos sudarė 5,7 proc. pajamų, t.y. kiek daugiau nei gamintojo siekiami 5-5,5 proc. Tai rodo, kad lyderio pozicijos išsaugojimas BMW darosi vis brangesnis.
Konsultacinės bendrovės „Evercore ISI“ automobilių rinkos tyrimų vadovas Arndtas Ellinghorstas pastebi, kad vokiškos prestižinės markės yra tarsi apsėstos pardavimų apimčių didinimo. Analitikas mano, kad ši strategija turi būti keičiama, nes kitaip ji privers vis labiau didinti nuolaidas ir sumenkins markės įvaizdį. BMW ir pagrindiniai jo varžovai „Audi“ bei „Mercedes-Benz“ pardavimų augimo siekė beveik tuo pačiu būdu: akcentuodami savo automobilių sportiškumą, plėsdami veiklos apimtis besivystančiose rinkose bei siūlydami naujus modelius ir taip užkariaudami naujus rinkos segmentus.
Kuomet N. Reithoferis tapo BMW vadovu 2006 m. rudenį, Bavarijos gamintojo gamą sudarė tik 18 modelių, tuo tarpu šiandien jų yra net 35. „Mini“ markės vadovas Peteris Schwarzenbaueris sutinka su analitikais, kad automobilių pramonė pernelyg daug dėmesio skiria pardavimų didinimui. Jis jau susiaurino „Mini“ gamą atsisakydamas kupė ir roadsterio versijų. BMW atstovas spaudai pripažino, kad pardavimų apimtys nėra pagrindinis tikslas ir daug svarbiau yra išlaikyti pelno maržą, tačiau pastebėjo, kad BMW ir su dabartine strategija dar turi neišnaudoto augimo potencialo.
Praeitais metais BMW pasiekė rekordinius pardavimus: BMW markės apimtys išaugo 10 proc. iki 1,81 mln. vnt. ir aplenkė „Audi“ (1,74 mln. vnt.) bei „Mercedes-Benz“ (1,65 mln. vnt.).
Vokietijos prestižinių markių dabar naudojama strategija susidurs su rimtais iššūkiais: augimas besivystančiose rinkose lėtėja, griežtėjantys ES aplinkosaugos reikalavimai verčia didinti investicijas, o ir naujų rinkos segmentų, į kuriuos būtų galima plėstis, jau beveik neliko. Pardavimai Brazilijoje, Argentinoje ir Rusijoje smarkiai smuko, BMW jau pripažino ketinanti finansiškai skatinti savo Kinijos dilerius tam, kad jie palaikytų dideles automobilių atsargas.
BMW taip pat siekia iki 2021 m. savo automobilių CO2 emisijų vidurkį sumažinti iki ES reikalaujamo dydžio – 95 g/km. Anot Vokietijoje įsikūrusio Automobilių verslo valdymo centro, Bavarijos gamintojui emisiją reiks sumažinti net 30%, nes pernai BMW ir „Mini“ emisijų vidurkis sudarė beveik 136 g/km. Be to, bus sunkiau parduoti didesnius ir galingesnius automobilius, kurie ir atneša didžiąją dalį pelno.
Mažindami automobilių taršą gamintojai turės daug investuoti į hibridinių bei elektrinių modelių kūrimą bei svorio mažinimo technologijas, pavyzdžiui, naudojant anglies pluoštą. Apie gresiantį pelno smukimą dėl investicijų į taršos mažinimą jau paskelbė ir „Audi“.
Nors varžovai ir lipa ant kulnų, „IHS Automotive“ prognozuoja, kad BMW šiemet išsaugos lyderio poziciją: šios markės pardavimai 2015 m. turėtų siekti 1,82 mln. vnt., „Audi“ – 1,7 mln. vnt., o „Mercedes-Benz“ – 1,6 mln. vnt.