„BMW eDrive“ technologija apima pavaros bloką, kuriame elektros variklis, sistemos elektronika ir transmisija sujungiami į bendrą sistemą viename korpuse. Dėl to gerokai sumažėja pavarai reikalinga vieta ir jos svoris. Palyginti su ankstesniąja karta, santykis tarp variklio galios ir pavarų sistemos svorio pagerėjo apie 30 procentų ir leido „BMW iX3“ modelyje užtikrinti šio prekės ženklo automobiliams būdingą vairavimo patirtį, suderinančią dinamiškumą ir puikias valdymo savybes.
„BMW iX3“ įmontuotas elektrinis variklis pasiekia maksimalią 210 kW/286 AG galią, o akimirksniu išvystomas 400 Nm sukimo momentas leidžia greitai įsibėgėti ir nesunkiai palaikyti didesnį greitį užmiesčio keliuose. Svarbu ir tai, kad naujasis variklis sukurtas eliminuojant retųjų žemės išteklių poreikį. Automobilio galia perduodama galiniams ratams.
Aukštos įtampos baterijų blokas sukurtas išnaudojant ilgalaikę, kompanijos specialistų sukauptą kompetenciją, nulėmusią efektyvesnį bei tvaresnį medžiagų naudojimą ir patobulintus konstrukcinius sprendimus, leidusius pagerinti visas charakteristikas, o ypač – patvarumą ir saugumą. Palyginus su ankstesnės technologijos galimybėmis, naujųjų baterijų energijos tankis viename elemente yra apie 20 proc. didesnis.
Naujosios sistemos aukštos įtampos baterijos blokas „BMW iX3“ modelyje įmontuotas automobilio dugne ypač plokščiai. Dėl tokio išdėstymo, palyginti su tradiciškai varomomis „BMW X3“ versijomis, naujajame elektromobilyje nesumažėjo nei erdvės keleiviams, nei vietos daiktams bagažinėje.
Automobilis pasižymės kompaktiniam visureigiui nedidelėmis energijos sąnaudomis, ženklinančiomis konkurencingą baterijų dydžio ir viena įkrova įveikiamo atstumo santykį. WLTP bandymo ciklo metu „BMW iX3“ energijos sąnaudos buvo mažesnės nei 20 kWh/100 km.
Svarbu ir tai, kad BMW inžinieriai sugebėjo dviem trečdaliais sumažinti baterijose naudojamo kobalto kiekį, taip pat šios medžiagos ir ličio žaliavas kompanija ėmėsi pirkti tiesiogiai.
Mažesnis taršos pėdsakas
Skaičiuojant visą „BMW iX3“ galimą eksploatavimo ciklą, kurį sudaro žaliavų pirkimas, tiekimo grandinė, gamybos ir naudojimo etapai bei perdirbimas, elektromobilio CO2 balansas yra reikšmingai geresnis nei vidaus degimo varikliais varomų analogiškų automobilių.
„BMW iX3“ modelio pranašumas siekia daugiau nei 30 proc., palyginti su dyzelinu varomu „BMW X3 sDrive 20d“, kai automobilio eksploatacijos metu naudojamas paprastas europietiškas elektros maitinimo šaltinis. Jei automobilis kraunamas „žaliąja“ elektros energija, pranašumas išauga iki maždaug 60 procentų.
Nuo 2021 m. „eDrive“ technologija taip pat bus įdiegiama ir į debiutuosiančius „BMW i4“ bei „BMW iNEXT“ modelius.
Reikšmingas žingsnis įgyvendinant strategiją
„BMW iX3“ yra dar vienas svarbus žingsnis įgyvendinant visos BMW grupės elektrifikacijos strategiją. Šiemet kompaktinis visureigis „BMW X3“ taps pirmuoju šio prekių ženklo modeliu, kurį bus galima pasirinkti tiek su tradiciniais benzininiu arba dyzeliniu varikliu, tiek ir iš tinklo įkraunamą hibridą ar vien tik elektra varomą elektromobilį.
Pateikdama tokį didžiulį pasirinkimo spektrą, visame pasaulyje veikianti kompanija atsižvelgia į daugybę skirtingų reikalavimų ir poreikių, kuriuos turi klientai įvairiuose planetos regionuose, ir taip pat į maksimalų efektyvumą mažinant išmetamą CO2 kiekį.
BMW grupė planuoja, kad šiemet ketvirtadalis Europoje parduodamų jos transporto priemonių turės pavarą su elektros jėgaine. Iki 2025 m. šis skaičius turi pasiekti 33 proc., o 2030-aisiais – 50 proc. Per artimiausius trejus metus BMW grupė planuoja išplėsti savo elektrifikuotų modelių gamą iki 25.
„BMW iX3“ modelį pasaulinei rinkai gamins „BMW Brilliance Automotive“ bendrovė, įsikūrusi Šenjange, Kinijoje. Pirmieji automobiliai oficialios atstovės „Krasta Auto“ salonus pasieks 2021 metų pirmąjį ketvirtį.