1965 metais vokietis Burkardas Bovensiepenas nusipirko BMW 1500. Šių laikų 5 serijos analogą. Jis turėjo 1,5 litro 4 cilindrų benzininį variklį, pasiekiantį 80 AG – tuo laikmečiu tai buvo neįtikėtinų savybių agregatas. Prabangų sedaną jis iki 100 km/h pajėgė išjudinti per 16,8 sekundės, automobilis pasiekdavo 150 km/h greitį. Šiandien tokie skaičiai atrodo juokingi. Pernelyg maži jie pasirodė ir Burkardui.

Daug važinėjančiam verslininkui, kuris turėjo prižiūrėti rašymo mašinėlių gamybos ir tekstilės verslus, automobilis pasirodė esąs per lėtas. Būdamas techniškai išprusęs, jis sumanė automobilyje įmontuoti du „Webber“ karbiuratorius. BMW 1500 dinaminės savybės pagerėjo akivaizdžiai.

Burkardas nujautė, kad 1,5 litro originalus technikos šedevras gali pasirodyti per silpnas ir kitiems BMW savininkams, taigi ėmė siūlyti variklio galios padidinimo paketus. Neapsiriko – paklausa išaugo. Taip susikūrė „Alpina“, gaminanti automobilius tiems, kuriems įprasti BMW atrodė per lėti.

Ilgainiui kompanija pradėjo tobulinti ne tik variklius, bet ir pačius automobilius pritaikė savo klientams – daug keliaujantiems verslininkams, kurie nepraleidžia progos pasimėgauti vairavimo teikiamais malonumais.

„Alpina“ modeliai nuo paprastų BMW skiriasi gana daug – be padidinto variklio galingumo, pakeičiami važiuoklės parametrai, pirkėjai gauna sportiškesnę pakabą ir daugiau prabangos salone.
Ilgą laiką „Alpina“, kaip tikra sportiškų automobilių gamintoja, garsėjo gebėjimu iš puikių BMW benzininių variklių „išspausti“ daugiau nei sugeba pats bavarų gamintojas. Dabar „Alpina“ gamoje – net trys dyzeliniai modeliai.

Kaip jie dyzelinius degalus derina su sportiškumu, teiravomės kompanijos įkūrėjo sūnaus, „Alpina“ rinkodaros vadovo Andreaso Bovensiepeno.

4R: Esame įpratę sportiškus modelius matyti su benzininiais varikliais. Kas nutiko, kad jūs pradėjote naudoti dyzelinius variklius?

Andreasas Bovensiepenas: Kaip žinote, degalų kainos vis auga, taigi vis daugiau žmonių žvilgčioja į dyzelinius automobilius, kartu atsiranda potraukis dyzeliniams sportiškiems modeliams.

4R: Taigi jūs stebite rinkos tendencijas ar atradote dyzelinių variklių pritaikymo galimybę sportiškam vairavimo stiliui?

A. B.: Dyzelinis variklis turi vieną labai didelį pranašumą, palyginti su benzininiu varikliu. Tai trauka, milžiniškas sukimo momentas, kurio visą jėgą galima pajusti esant mažiems variklio sūkiams. Kas vairavo, tas žino, kaip smagu būti prispaustam prie sėdynės vos pradėjus važiuoti. Norint patirti šį malonumą, net nereikia pasiekti didelio greičio. Pavyzdžiui, B3 modelyje 3 litrų 6 cilindrų „Bi-Turbo“ variklis didžiausią 700 Nm sukimo momentą pasiekia esant vos 1 500 aps/min. Jausmas labai panašus į tą, lyg vairuojant galingą elektromobilį. Šiuo aspektu dyzelinis variklis yra smagesnis, malonesnis už benzininį.

Na, ir, žinoma, taupumas. Pusketvirto šimto „arklių“ turintis automobilis gali važiuoti naudodamas vos daugiau nei 5 litrus dyzelio 100 km kelio.

4R: O kaip galia? Be to, dyzelinis variklis neleidžia mėgautis aukštais sūkiais.

A. B.: Na taip, šiuo atveju pranašesni benzininiai varikliai. Iš dyzelinio analogo tiesiog negalime „išspausti“ tiek galios kaip iš benzininio. Benzininis B3 modelis gali pasigirti 410 AG, o dyzelinis pasiekia 350 AG. Tačiau tai nėra mažai. Daug ką kompensuoja visu šimtu niutonmetrų didesnis sukimo momentas, kuris prabangų sedaną iki 100 km/h gali išjudinti per 4,6 sekundės.

Kiekvienas žmogus – individualus, jis turi savo prioritetus, skirtingas ir kiekvieno vairuotojo vairavimo stilius. Savo klientams mes norime pateikti kuo didesnį versijų pasirinkimą: vieni kartais mėgsta pašėlti, kiti tiesiog nori greito, patogaus automobilio, kurį būtų lengva ir malonu vairuoti. Taigi klientai gali rinktis tiek benzininius, tiek dyzelinius variklius.

4R: Pastaruoju metu labai populiarios hibridinės jėgainės. Nebandote išnaudoti jų potencialo?

A. B.: Atlikome savo klientų apklausą, ar jie norėtų hibridinių „Alpina“ modelių. Iš rezultatų sužinojome, kad tokios technologijos juos nelabai domina, na, o kurie susidomėjo, pareiškė pageidavimą, kad tokie modeliai vien tik elektros režimu galėtų nuvažiuoti bent 30 km atstumą. Šiuo metu, nesugadinant automobilio balanso, dinamikos, komforto ir kitų dalykų, tokias savybes gauti gana sunku, taigi bent kol kas nuo hibridinių technologijų esame atsiriboję. Galbūt reikia palaukti naujos kartos BMW modelių.

ALPINA B3
Kaina Nuo 170 000 Lt
Maks. greitis 278 km/h
0-100 km/h 4,6 sek.
Degalų sąn. 5,3 l/100 km
Variklis 6 cil. „Bi-Turbo" dyzelinis, 2 993 cm3
Galia 350 AG esant 4 000 aps./min.
Sukimo mom. 700 Nm esant 1 500-3 000 aps./min.
Pavarų dėžė 8 pavarų automatinė
Varantieji ratai Galiniai