„Bolt“ pristatė, kad būtent nuo šios datos į gatves išvažiuoja 500 naujų dalijimuisi skirtų automobilių (trumpalaikė nuoma).

Nors kol kas automobiliai pristatyti tik Vilniuje, anot atstovų, artimiausiu metu planuojama šią paslaugą teikti ir kituose Lietuvos miestuose.

„Tai penktasis mūsų verslas Lietuvoje. Iki tol paslauga jau veikė Latvijoje, Estijoje ir Prancūzijoje, bet planuojama plėtra ir kitose, didesnėse rinkose. Pagal „Bolt“ misiją, mes siekiame kad miesto gyventojas turėtų alternatyvą nuosavam automobiliui kiekvienu atveju, kai jam reikia kelionės – nuo trumpos kelionės paspirtuku iki ilgos su „Bolt Drive“ užmiestyje“, – teigė „Bolt“ atstovai.

Vilniuje paslauga startuoja su 500 naujų automobilių, bet ateityje jų skaičius turėtų augti. Klientai gali rinktis konkrečios kelionės poreikiams tinkamiausią automobilį – nuo patogių keliavimui mieste iki tinkamų savaitgalio išvykai su šeima. Šiuo metu siūlomi skirtingi „Audi” ir „Peugeot” modeliai, artimiausiu metu taip pat bus galima rinktis „Toyota” ir „Hyundai” automobilius.

Paslaugos kaina skaičiuojama pagal kelionės trukmę ir nuvažiuotą atstumą. Šiuo metu įkainiai prasideda nuo 19 centų už kilometrą ir 5 centų už minutę. Pavyzdžiui, kelionė mažiausiu „Audi A1” modeliu nuo Gedimino pr. ties V. Kudirkos aikšte iki Vilniaus oro uosto kainuoja maždaug 2,27 eurus. Palyginimui, toks pat atstumas su tradicine taksi paslauga atsieitų mažiausiai 7,3 eurus. Į kelionės kainą įskaičiuojami visi kuro, miesto parkavimo ir eksploatacijos kaštai. Pasibaigus degalams, klientai gali užsipilti degalų su kiekviename automobilyje esančia kuro kortele ir už tai gauti 2 eurų nuolaidą kitai kelionei.

„Bolt Drive” kūrėjų teigimu, esamų klientų bazė ir patraukli paslaugos kaina turėtų garantuoti solidžią rinkos dalį ir išjudinti automobilių dalijimosi paslaugas Lietuvoje nuosekliam augimui. Tą patvirtina sėkminga veikla tiek panašiose Estijos ir Latvijos rinkose, tiek startas Prancūzijos mieste Lione.
„Bolt” automobilių dalijimosi paslaugų direktoriaus Luko Ylos teigimu, šis žingsnis – tai judumo paslaugų dėlionę užbaigianti detalė.

„Lietuvoje nuosavas automobilis 94 proc. paros laiko stovi nenaudojamas, o šiandien į Vilniaus gatves išvažiavę automobiliai – priešingai – bus naudojami nuolat. Žmogui nereikia pirkti automobilio, kad savaitgalį galėtų nuvažiuoti į sodybą, o kartą per metus – į pajūrį, bet panašūs argumentai ir lemia neproporcingai didelį jų kiekį Lietuvos miestuose”, - pabrėžia L.Yla.

Jo teigimu, negalima tikėtis, kad žmonės tiesiog ims svarstyti, ar jie galėtų keliauti neturėdami savo automobilio. Alternatyvos jam privalo apimti visus be išimties poreikius, būti pigesnės ir patogesnės. Ilgainiui daugėjant tokių sumaniai keliaujančių gyventojų, pokytis taps įmanomas ir miestai išsivaduos nuo priklausomybės automobiliams.

Praėjusiais metais „Bolt” atliktos apklausos duomenimis, lygiai trečdalis Lietuvos vairuotojų mano, kad išsiverstų mėnesį be savo automobilio mieste, priešingai mąsto 45 proc. Kad automobilis gyvenant mieste neatsiperka įsitikinę 30,6 proc. vairuotojų, tačiau didžiausia dalis apklaustųjų (38 proc.) apie tai nėra net susimąstę.

Viso naujos paslaugos startui įmonė investavo beveik 50. mln. eurų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)