Tačiau ar elektromobilis tikrai leistų sutaupyti ir keliauti pigiau?

Pagrindinė sąlyga elektromobiliui – įkrovimas namuose

Pastarojo meto degalų kainų statistika vairuotojams nežada nieko gera. Pagal Europos Komisijos svetainėje internete pateiktus duomenis, 2022-ųjų sausio pirmą savaitę vidutinė litro benzino kaina Lietuvoje buvo 1,446 euro, o litras dyzelino kainavo 1,347 euro.

Nepraėjus nė pusmečiui, gegužės pradžioje, nustatytas reikšmingas kainų ūgtelėjimas – litras benzino vidutiniškai atsiėjo 1,704 euro, o už dyzeliną teko mokėti brangiau nei už benziną, nes vidutinė litro kaina pasiekė 1,763 euro.

Bent jau kol kas vairuotojai neturi galimybės atsikvėpti nuo kainų šuolio, nes degalai tik brangsta ir prognozuojama, kad gali kirsti 2 eurų už litrą ribą.

Natūralu, kad šios nepalankios sąlygos verčia vairuotojus sukti galvą, kaip sumažinti išsipūtusias išlaidas degalams. Vienas variantas – pasirinkti naujesnį ir ekonomiškesnį automobilį. Kitas – persėsti į elektromobilį. Pasirinkus pastarąjį sprendimą, derėtų įvertinti ne tik savo norus, bet ir tam tikras sąlygas.

Automobilis su vidaus degimo varikliu

„Jeigu nėra galimybės elektromobilį įsikrauti namuose arba darbe, geriau apie jį nė negalvoti. Elektromobilio įkrovimo kaina bendrai naudojamose mokamose stotelėse atsieina ganėtinai brangiai ir galiausiai kilometro kaina yra ne mažesnė, nei važiuojant su benzininiu ar dyzeliniu automobiliu.

Kartais pas mus ateina klientai ir sako, kad nori elektromobilio, bet gyvena daugiabutyje ir neturi galimybės įsirengti įkrovimo stotelę, tad planuoja naudotis viešosiomis stotelėmis. Stengiamės perkalbėti ir paaiškinti, jog tai nebus nei pigiau, nei patogiau“, – pabrėžia elektromobilių pardavimo salono „eDOW“ vadovas Laurynas Boguševičius.

Jei patogesnio ir pigesnio elektromobilio įkrovimo galimybė egzistuoja, tuomet galima skaičiuoti kitas būsimas išlaidas ir kuris pasirinkimas iš tiesų pigesnis.

Laurynas Boguševičius

Didesnę kainą atsveria pigesnė eksploatacija

Kaip pavyzdį galima pasirinkti „Allure“ komplektacijos lygio „Peugeot 2008“ modelį, kuris gali turėti visą rinkoje siūlomų pavarų amplitudę: panašaus galingumo benzininį, dyzelinį arba elektros variklį ir automatinę greičių dėžę. Tokiu atveju 2008 su 130 arklio galių benzininiu varikliu ir aštuonių pavarų automatine greičių dėže kainuoja 28 700 eurų.

Tokio paties galingumo ir tokią pačią pavarų dėžę turintis modelis su dyzeliniu variklius kiek brangesnis – 29 500 eurų. Identiškos komplektacijos elektra varomas e-2008 atsieina 40 300 eurų.

Nors benzinu ar dyzelinu ir elektra varomų modelių kainų skirtumas siekia daugiau nei 10 tūkst. eurų, pasinaudojus valstybės teikiama iki 5 000 eurų kompensacija perkant elektromobilį, skirtumas sumažėja kone perpus – iki 6 600 eurų, palyginti su benzinine, ir iki 5 800 eurų lyginant su dyzeline versijomis.

Jeigu tai vis tiek atrodo daug, esminis skirtumas pastebimas skaičiuojant šimto kilometrų išlaidas. Benzinu varomas „Peugeot 2008“ šiam atstumui įveikti vidutiniškai sunaudoja 5,9 litro degalų (pagal WLTP) ir gegužės mėnesio kainomis tai atsieitų 10,05 euro. Dyzelinu varomas modelis ekonomiškesnis ir vidutiniškai sunaudoja 4,8 litro (pagal WLTP), arba 8,46 euro šimtui kilometrų.

Skaičiuojant elektra varomo „Peugeot e-2008“ išlaidas, galima pasirinkti du dėmenis – krovimą mokamose bendrai naudojamose stotelėse ir namuose. Vidutinės šio elektromobilio elektros sąnaudos šimtui kilometrų yra 16,1 kWh. Toks energijos kiekis bendrai naudojamose mokamose įkrovimo stotelėse kainuoja 9,5 euro dienos metu ir 7,24 euro naktį (pagal „IgnitisOn“ įkainius gegužę).

Situacija keičiasi radikaliai energijos atsargas pildant namie. Dieną teks sumokėti 3,04 euro, o kraunantis naktiniu ir savaitgalio tarifu – tik 1,99 euro (pagal „Ignitis“ planą namams „Standartinis“ gegužės mėnesį). Skaičiuojant naudojamomis kainomis, įveikti 10 tūkst. kilometrų benzininiu modeliu kainuos 10 05 eurų, dyzeliniu – 8 46, o elektriniu, akumuliatorių kraunant namuose, vidutiniškai 2 51 eurų. Todėl galiausiai elektromobilis tampa ekonomiškai naudingesniu pasirinkimu.

Pataria įvertinti ir kitus kaštus

Anot L. Boguševičiaus, nors ir vien įvertinus degalų ar elektros energijos kaštus išryškėja ženklūs skirtumai, tačiau atliekant palyginamuosius skaičiavimus dėmesį reikėtų atkreipti ir į daugiau veiksnių.

„Čia mes kalbame tik apie išlaidas degalams ir elektrai, o kur dar žymiai pigesnis elektromobilio aptarnavimas ir priežiūra, palankesnės lizingo sąlygos, nemokamas parkavimas ir pan. Sudėjus apskritai visas, net ir smulkiausias išlaidas, galiausiai turime dar didesnę, kelių tūkstančių eurų persvarą elektromobilio naudai ir greitesnį jo atsiperkamumą.

Vertėtų atkreipti dėmesį ir į tai, kad, brangstant degalams, brangsta ir elektra, tačiau benzino ir dyzelino kainų padidėjimas yra gerokai reikšmingesnis nei elektros, kas galutinį skirtumą elektromobilio naudai gali padidinti dar labiau“, – priduria specialistas.

Todėl, svarstant, ką rinktis – automobilį su vidaus degimo varikliu ar elektromobilį, svarbu įvertinti keletą veiksnių, susijusių su įkrovimo galimybėmis, asmeninius poreikius ir atlikti tam tikrus skaičiavimus. Vis dėlto jau ir dabar aišku kaip ant delno, kad jei aplinkybės palankios, ilgainiui eksploatuojant brangesnis elektromobilis kainų skirtumą persveria savo naudai ir tampa ekonomiškai naudingesnis nei dyzelinis ar benzininis modelis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją