Minėto universiteto mokslininkas ir dėstytojas Jamesas Tate`as patikrino per 300 naujų automobilių, ar jie atitinka naujuosius „Euro 6“ dyzelinių variklių taršos standartus.
Anot J. Tate`o, „Mazda“ dyzeliniai varikliai vidutiniškai išmesdavo šešis kartus daugiau azoto oksido, negu leidžia Europos normos naujiems automobiliams. „Ford“ automobilių tarša buvo dar didesnė, bet J. Tate`as pažymi, kad šio gamintojo tikrintų automobilių kiekis buvo pernelyg mažas, kad būtų galima daryti konkrečias išvadas.
Pasak pranešimo, J. Tate`as automobilių tikrinimui Didžiojoje Britanijoje naudojo pakelėje statomus taršos matavimo prietaisus, panašius į tuos, kurie buvo naudojami Jungtinėse Valstijose, rašo svetainė thetruthaboutcars.com.
„Šis tyrimas rodo, kad tendencija gaminti automobilius taip, kad jie gerai būtų įvertinti per laboratorinius emisijų testus, bet išmestų didžiulius azoto oksido kiekius vairuojant miestuose, yra virtusi šio pramonės srities epidemija, - sakė J. Tate`as. – Mažai žinoma, kaip gamintojai atlieka savo pačių patikrinimus, nes jie vyksta už uždarų durų“.
Nuo tada, kai kilo skandalas dėl „Volkswagen“, kelios šios pramonės organizacijos ir tyrimų agentūros pranešė, kad automobilių gamintojų ataskaitose apie leidžiamas dyzelinių variklių emisijas tikrai yra neatitikimų. Tokie gamintojai kaip BMW, „Mercedes–Benz“ ir „Fiat Chrysler Automobiles“ jau buvo priversti teisintis ir neigė, kad buvo klastojami jų automobilių taršos tyrimai.
Įdomu tai, kad, pasak J. Tate`o, „Volkswagen“ dyzeliniai automobiliai bendrame kontekste nėra patys baisiausi apgavikai.