„Bugatti Chiron“ varo 8 litrų W16 variklis, išvystantis 1479 AG (1103 kW). Nors išvysto tokią didžiulę galią, jis nė iš tolo neprimena lenktynėms skirto agregato.
Jis pasižymi tolygiu darbu, greita reakcija į vairuotojo norus ir palyginti geromis degalų sąnaudomis. Šis variklis, kadaise išvystęs mažiau galios, yra leidęs „Veyron SS“ įsibėgėti iki didesnio nei 430 km/val. greičio. Labai norint, net ir balsą šis variklis turėjo neblogą, nors jį slopino net keturi turbokompresoriai.
Tačiau kaip ir visi geri dalykai, „Bugatti“ W16 varikliui skaičiuojamos paskutinės dienos. Neseniai buvo patvirtinta, kad tai yra paskutinė šio variklio versija ir tas, kuris jį pakeis, neturės 16 cilindrų. Vadinasi, 16 cilindrų neturės niekas.
Ką dėl to galime kaltinti? Ogi naujus emisijų standartus. Visi pasaulio „Bugatti“ teršia mažiau nei visi pasaulio antros kartos „Volkswagen Golf“, nes pastarųjų yra nelyginamai daugiau, tačiau ir „Bugatti“ privalo sekti naujausiomis tendencijomis, kurios riboja gamintojo laisvę.
Kalbama apie hibridą
Tai kas pakeis „Bugatti“ W16? Beveik neabejojama, kad tai bus hibridinė jėgainė.
„McLaren P1“, „Ferrari LaFerrari“, „Porsche 918 Spyder“ , „Honda NSX“ ir, kur kas svarbiau, „Koenigsegg Regera“ naudoja hibridines jėgaines ir yra vieni iš greičiausių automobilių. Kartu jie įrodė, kad tokių automobilių geidžia turtingi pirkėjai.
Taigi, „Bugatti“ turi sekti šiais pramintais takais. Įdomu tai, kad daugelis „Bugatti“ automobilių negali pasigirti itin gražia variklio nata, todėl perėjimas prie hibridinės jėgainės neturėtų būti toks didelis praradimas. Tačiau „Bugatti“ pirkėjai vis tiek jau pareiškė, kad W16 variklio pasiges.
„Bugatti“ nesivaiko tik greičio rekordų. Tai yra prabangių automobilių markė, kurios mašinos turi būti patogios, gražios ir tinkamos ilgoms kelionėms. Didžiulis W16 variklis nulėmė, kad markės automobiliai yra labai sunkūs. „Bugatti Chiron“ sveria dvi tonas, nors tai niekam nerūpi.
Tačiau dabar S. Winkelmannas, kalbėdamas apie naujas „Bugatti“ jėgaines, teigia, kad hibridinė jėgainė turi atitikti du pagrindinius reikalavimus - suteikti dinaminį pranašumą prieš senesnius „Bugatti“ automobilius, ir nedaug sverti. Panašu, kad „Bugatti“ charakteris ateityje keisis.
Dar dirbdamas „Lamborghini“, S. Winkelmannas pabrėždavo, kad vienas prarastas kilogramas yra svarbesnis už vieną naują arklio galią. Panašu, kad su šia mintimi ir bus einama į hibridinių superautomobilių pasaulį. Tik, iki šių pokyčių dar reikės viską suderinti su gan uždaru „Bugatti“ pirkėjų ratu, pabrėžia S. Winkelmannas.
Beje, W16 nebus paskutinis pranykstantis variklis. Po jo dings ir atmosferiniai V12, tada - V10, V8 ir taip toliau. Emisijų reikalavimų pabaisos apetitas – beribis ir ypatingų automobilių ji nepasigailės. Tačiau tuo pačiu reikia pastebėti, kad senesni automobiliai tampa dar labiau ypatingi ir klasikinių automobilių su dideliais varikliais kainos tik dar greičiau augs.