Tarp tokių būtų išmanioji greičio pagalba, standartizuota sąsaja alkoblokams, perspėjimas dėl vairuotojo mieguistumo ar dėmesio atitraukimo, avarinio sustojimo signalas, atbulinės eigos detektorius, taip pat eismo įvykio duomenų registratorius, praneša Europos Parlamentas (EP).

„Išmanioji greičio palaikymo pagalbos sistema, remdamasi žemėlapiais ir kelio ženklais, informuos vairuotoją apie viršijamą leistiną greitį. Tai ne greičio ribotuvas, bet išmani sistema, kuri informuos vairuotojus, jei jie viršys leistiną greitį. Tai ne tik užtikrins mūsų visų saugumą kelyje, bet ir padės vairuotojams išvengti baudų už greičio viršijimą“, - sakė EP narė Roza Thuna.

Taisyklėse numatyta, kad išmaniąją greičio palaikymo pagalbos sistemą turėtų būti įmanoma išjungti.

Avarinio sustojimo bei perspėjimo apie išvažiavimą iš eismo juostos sistemas, kurios šiuo metu privalomos sunkvežimiuose ir autobusuose, siekiama diegti ir lengvuosiuose automobiliuose bei furgonuose, o padangų slėgio stebėjimo sistema, dabar privaloma lengvuosiuose automobiliuose, būtų diegiama ir furgonuose, sunkvežimiuose bei autobusuose.

Tuo metu autobusai ir sunkvežimiai privalėtų būti gaminami taip, kad jų vairuotojai lengviau pastebėtų dviratininkus bei pėsčiuosius ir gerokai sumažėtų „aklosios zonos“.

Kaip pažymima EP pranešime, daugelis šių priemonių bus privalomos naujiems automobilių modeliams nuo 2022 m. gegužės, o esamiems modeliams - nuo 2024 m. gegužės.

Po formalaus taisyklų patvirtinimo Parlamente ir ES Taryboje nebeliks kliūčių joms įsigalioti.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)