Kaip informavo valstybės įmonė, būsimi vairuotojai kelyje navigacija, o ne egzaminuotojo instrukcijomis, turės naudotis 10-15 minučių. Įprastai egzaminas vyksta apie 45-50 minučių.
Užduotis prasidės ne anksčiau kaip po 10 minučių pradėjus važiavimą, o egzaminuotojas kelionės tikslą į navigacijos įrenginį įves dar prieš užduočiai prasidedant.
Taip pat užduoties metu egzaminuotojas gali paprašyti atlikti ir specialųjį važiavimo manevrą, jei pakeliui pasitaiko tam tinkama vieta.
Pasak „Regitros“, naujovėmis siekiama, kad išlaikę egzaminą vairuotojai būtų kiek įmanoma labiau pasiruošę realioms situacijoms kelyje.
„Šiandien navigacijos įrenginys yra tapęs kasdieniu vairuotojų pagalbininku, kurį naudojame važiuojant į naujas vietas, ieškodami trumpesnio kelio ar norėdami išvengti spūsčių. Įtraukdami šią užduotį į praktikos egzaminą skatinsime būsimus vairuotojus išmokti teisingai paskirstyti savo dėmesį ir savarankiškai planuoti kelionę, kai šalia nėra mokymo instruktoriaus ar egzaminuotojo“, – teigia „Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas.
Būsimus vairuotojus egzaminuojanti įmonė akcentuoja, kad egzamino trukmė nesikeis, o nauja užduotis įtraukiama tik į B kategorijos transporto priemones, tai yra, lengvuosius automobilius vairuoti norinčiųjų vairavimo egzaminus.
Kaip atrodys vairavimo egzaminas su navigacija ir kokių klaidų padaryti nebus galima, galite pasižiūrėti čia.
Anot S. Šumino, tikrai nereikia nusiteikti, kad važiavimas su navigacija truks visą egzaminą – 45 minutes. Numatyta, kad viso labo vairuoti vadovaujantis navigacijos signalais reikės apie 10 minučių.
Be to, ši užduotis lauks egzaminui įsibėgėjus, o ne jo pradžioje.
„Jei tai būtų visas egzaminas, būtų per didelis stresas. Be to, užduotis lauks per vidurį, nes turi pradėti žmogus važiuoti, apšilti. Tad manome, kad po 10 minučių egzaminuotojas į navigaciją įves kažkokią užduoti ir būsimasis vairuotojas važiuos nuo taško A į tašką B“, – kalbėjo S. Šuminas.
Anot jo, esminė žinia, kurią, jo manymu, turėtų išgirsti visi būsimi vairuotojai, ta, kad net jeigu vairuodamas žmogus nuklys nuo nustatyto maršruto, tai nebus laikoma kažkokia klaida.
„Mūsų tikslas yra įvertinti, kaip saugiai žmogus vairuotoja toje savarankiško važiavimo atkarpoje, o ne pasiekti kažkokį maršrutą“, – akcentavo „Regitros“ atstovas.
Tad, pasak jo, atsiradęs naujas elementas egzamine neturės jokios įtakos vertinimui, kitaip tariant, naujo tipo kritinių klaidų dėl to, kad reikės vadovautis navigacija, vairavimo egzamine neatsiras.