„Šiuo laikotarpiu labai sunku susikaupti ir galvoti apie kažką, kas susiję su sportu, darbais, nes tai tikrai nėra svarbiausias dalykas. Mes ten važiuojame pirmiausiai todėl, kad atliktume savo darbą, nes gyvenimas nesustojo. Antra, tikimės, kad šiomis savo naujienomis bent kažkiek sugebėsime atitraukti mintis nuo to, kas dabar vyksta Ukrainoje“, – prieš pradėdamas kalbėti apie lenktynes paminėjo komandos lenktynininkas A. Kanopkinas.
Artimiausias startas lenktynininkų laukia jau netrukus – kovo 12 dieną Adomas Gančierius ir Antanas Kanopkinas Saharos dykumoje stos prie „Fenix Rally“ starto linijos. Šis ralis vyksta Tunise, kuris yra vadinamas vartais į Saharą ir sportininkų čia laukia net septynios lenktynių dienos dykumoje, per kurias teks įveikti daugiau nei 2100 kilometrų, iš kurių net 1280 sudarys greičio ruožai. Tai antrasis kartas abiem vyrams šiame ralyje – praėjusiais metais A. Gančierius finišavo antras, o A. Kanopkinas ketvirtas tarp keturračių.
Laukia stipri pradžia
„Labai džiaugiuosi, kad pavyko atsigauti po praėjusiais metais patirtos avarijos Albanijoje ir į pirmą šių metų startą abu važiuojame nusiteikę kovingai. Tunisas mums jau pažįstamas, tad tikimės nepridaryti kvailų klaidų, kurių vis dar pasitaiko“, – apie artėjantį startą kalbėjo Adomas Gančierius.
Sportininkai pasakojo, kad finišas Saharoje bus geras indikatorius dėl tolimesnių ir didesnių planų, mat ten susirenka daug itin stiprių sportininkų ir tai yra labai gera vieta pasitikrinti savo greitį bei sugebėjimus. Po „Fenix“ ralio komanda turės šiek tiek laiko pasiruošti Andalūzijos raliui, kuris vyks birželio mėnesį ir yra vienas iš pasaulio rally-raid čempionato etapų. Po jo lauks startas lietuvių pamėgtame „Rallye Breslau“ Lenkijoje, o rugpjūčio pabaigoje vasarą sportininkai palydės dalyvaudami „Dinaric Rally“ varžybose Dinarų kalnyne. Sportinį sezoną vainikuos „Balcan Offroad Rallye“ lenktynės, vyksiančios Rumunijoje.
Iššūkiai su technika
„Po praėjusių pandeminių metų mes tikrai žinojome, kad paruošti techniką bus daug sunkiau: tiek detalių siuntimas, tiek dažymas ar bet kokie patobulinimai dabar trunka gerokai ilgiau. Net ir šiandien, iki starto likus savaitei, dar neturime amortizatorių. Gali būti, kad juos mums į Tunisą lėktuvu atgabens komandos media atstovai, tad montuoti teks vietoje ir į starta važiuosime visiškai neištestavę – testas bus pirmasis greičio ruožas“, – apie iššūkius kalbėjo A. Kanopkinas.
Abu komandos lenktynininkai šiemet lenktyniaus „CFMOTO CFORCE 1000“ keturračiais, kurie nuo standartinių išsiskiria ne tik specialiais, lenktynėms skirtais, patobulinimais, bet ir tam tikrais gamyklos atsiųstais komponentais, kurie dar nebuvo ištestuoti didelio streso sąlygomis.
„Gamykla turi naują prototipinį variklį, kuriam dalį detalių mes gavome sausio mėnesį, o kitas vos prieš savaitę laiko. Tai nauji variklio komponentai, kurių dėka išgaunamas didesnis suspaudimo laipsnis ir taip generuojama daugiau galios. Tiesa, dėl šios konstrukcijos patikimumo mes nieko nežinome – kol kas šie nauji komponentai buvo reguliuojami ir testuojami tik ant stendo“, – apie situaciją pasakojo A. Kanopkinas ir sakė, kad ši užduotis komandai tenka todėl, kad yra remiama gamyklos, o lenktynių sąlygos, kuriomis technika patiria itin dideles apkrovas, yra bene geriausia vieta naujiems produktams bandyti.
Artimiausias komandos startas jau kovo 12 dieną „Fenix Rally“ varžybose Saharos dykumoje. Komandos nariai kviečia palaikyti juos ir stebėti kaip sekasi lenktynėse – ne paslaptis, kad Tunise prie starto linijos stos dar daug ekipažų iš Lietuvos, tad stebėti turėtų būti itin įdomu.