Kaip teigiama gamintojo atstovų pranešime žiniasklaidai, jokių kompromisų nepaisanti transporto priemonė yra puikus pavyzdys, kaip galima suderinti malonumą vairuoti, žvilgsnį kaustantį dizainą, funkcionalumą ir hibridiniams modeliams būdingą ekonomiškumą. Naujasis „Niro“ išlaiko visų šių savybių balansą ir užims tvirtą poziciją tiek hibridinių, tiek ir kompaktinių miesto visureigių rinkos segmentuose.

„Niro“ užima itin patrauklią poziciją, nes siūlo geriausią energijos sąnaudų, malonumo vairuoti, universalumo, ir, svarbiausia, kraują stingdančio dizaino, kuriuo negali pasigirti daugelis hibridų, derinį“, – sakė „Kia Motors America“ (KMA) Produktų planavimo viceprezidentas Orthas Hedrickas.

„Subkompaktinių visureigių CUV segmentas ir toliau išlieka vienas sparčiausiai augančių segmentų pasaulyje, o „Niro“ yra apsiginklavęs unikaliai patraukliu ir praktišku privalumų paketu, kokio pirkėjai nėra matę“, – pridūrė jis.

„Niro“ modelis bus parduodamas kaip dar vienas draugiškas aplinkai automobilis, kuriuos puošia specialus prekinis ženklas „Kia Motors EcoDynamics“. Anksčiau šį prekinį ženklą reprezentavo tokie modeliai kaip „Optima Hybrid“ ir „Soul EV“, tačiau „Niro“ yra pirmasis „Kia“ modelis, turintis unikalią „eco-car“ platformą, kuri yra ypač svarbus komponentas vystant „žaliuosius“ tikslus.

„Un-Hybrid“ dizainas

„Kia“ dizaino centruose Irvine (Kalifornijoje) ir Namyange (Korėjoje) sukurtas „Niro“ yra puikus įrodymas, kad norint pateisinti ekologišką vardą nebūtina aukoti emocingo dizaino ar funkcionalumo. „Niro“ atrodo stiprus, savimi pasitikintis ir aplinkinių žvilgsnius kaustantis savo subtiliai suformuotais paviršiais, kuriuos dengia išraiškingos, tačiau tvirtos linijos.

„Niro“ priekio kontūrai atrodo gerai pažįstami. Tikri šio prekinio ženklo gerbėjai atpažins „Kia“ logotipu pažymėtas priekines groteles, agresyvią, tvirtą „Niro“ „pečių“ liniją, paryškintą priekinių žibintų. Nuo jų dėmesys krypsta į ne mažiau sportiškas variklio dangčio linijas, masyvias ratų arkas, stogo bagažinės skersinius ir galinę dugno apsaugą.

Nors šis modelis turi daug visureigiams būdingų bruožų, jis buvo kuriamas galvojant apie aerodinamiką. Kūrėjams pavyko įgyvendinti savo tikslus ir pasiekti, kad naujojo kūrinio oro pasipriešinimo koeficientas siektų vos 0,29.

Pravėrus naujojo modelio dureles vidun kviečia modernus, naujausiomis technologijomis galintis pasigirti interjeras. Gamintojo teigimu, blizgūs balti ir juodi akcentai paryškina modelio paprastumą. Prietaisų skydelis yra neperpildytas, aiškus.

Į akis iš karto krenta spalvoti informaciniai ekranai, o valdymo mygtukai išdėstyti taip, kad visada būtų po ranka. Už interjero erdvę reikia dėkoti 2700 mm ratų bazei ir aukštai kėbulo konstrukcijai. Kūrėjai išties pasistengė, kad tiek kojoms, tiek galvai, tiek pečių zonai būtų pakankamai vietos.

Tankesnį audinį turintys sėdynių apmušalai užtikrina patogumą ir neleidžia pavargti ilgų kelionių metu. Kaip ir dera tikram taip vadinamam „krosoveriui“, „Niro“ savo šeimininkui ir jo keleiviams siūlo aukštesnę sėdėseną (tokią pat kaip „Kia Soul“), geresnį matomumą bei patogesnį įlipimą iš išlipimą.

Aukštos įtampos baterijų blokas, skirtas hibridinei pavarai. sumontuotas po galinėmis sėdynėmis, taigi automobilio bagažinėje lieka daugiau vietos daiktams ir kroviniams.

Automobilio kūrėjų prioritetas buvo ne tik erdvė bei komfortas, bet ir tyla. Gausus izoliacinių medžiagų kiekis automobilio priekinėje dalyje optimizuoja tylų pakabos darbą, užtikrina sandarumą, o kartu ir žemesnį triukšmo lygį. Prie tylesnės aplinkos kūrimo taip pat prisidėjo specialus akustinis priekinis stiklas ir aerodinaminiai šoniniai veidrodėliai.

Inžinieriai taip pat daug dirbo, bandydami išspręsti prigimtines, su hibridiniais automobiliais siejamas problemas. Tam, kad kuo labiau sumažintų triukšmo ir vibracijos lygį, jie naudojo specialias variklio tvirtinimo detales, vienodo ilgio varančiuosius velenus, netgi specialų slopintuvą vairo kolonėlėje, kuris skirtas iki minimumo sumažinti vibracijas, perduodamas per vairą.

Apriboti triukšmą ir vibraciją taip pat padeda speciali izoliacinė danga po grindimis ir ant lubų.

Tvirtas, tačiau lengvas kėbulas

„Niro“ platforma buvo sukurta taip, kad sugebėtų išlaikyti unikalią benzininę-elektrohibridinę konstrukciją, todėl jai pagaminti buvo panaudota 53 proc. ypač tvirto plieno (AHSS), užtikrinančio ne tik tvirtumą, bet ir lengvumą. Platus karšto komponentų štampavimo ir struktūrinių klijų panaudojimas padidina kėbulo atsparumą gniuždymui, standumą ir struktūrinį vientisumą.

Ne veltui inžinieriai tikisi, kad „Niro“ automobilių saugumo testuose sulauks maksimalaus įvertinimo.

„Niro“ kūrėjams buvo ypatingai svarbu sumažinti bendrą jo svorį, todėl specialus itin tvirto plieno AHSS lydinys buvo naudojamas ne tik kėbulo konstrukcijoje, bet ir kitų detalių kūrimui, pavyzdžiui, sėdynių rėmams. Be to, inžinieriai variklio ir bagažinės dangčių, stabdžių apkabų, kai kurių pakabos elementų gamybai rinkosi aliuminį.

Netgi stabdžio pedalas gali pasigirti prisidedantis prie svorio mažinimo programos – jis pagamintas iš armuoto plastiko. Galų gale inžinieriai tradicinį 12 voltų akumuliatorių pakeitė lengvesne, didesnę įtampą generuojančia ličio jonų polimerų baterija.

Unikali hibridinė konstrukcija

Ypatingu taupumu galinčios pasigirti „Niro“ hibridinės konstrukcijos komponentų sąrašas prasideda nauju, moderniu, specialiai hibridiniams modeliams pritaikytu 1,6 l GDI keturių cilindrų „Kappa“ varikliu. 103 AG galią išvystantis naujasis Atkinsono ciklu veikiantis variklis, išmetamųjų durų aušintuvas (EGR) ir tiesioginis degalų įpurškimas (GDI) užtikrina maksimalų efektyvumą.

43 AG variklis hibridinės pavaros elektros variklis puikiai dera su benzininiu varikliu. Abu kartu jie išvysto 146 AG ir 264 Nm sukimo momentą.

Variklio galia ratams yra perduodama per patobulintą antros kartos šešių pavarų automatinę transmisiją su dviguba sankaba (DCT), kuri padidina ne tik ekonomiškumo lygį, bet, gamintojo teigimu, ir užtikrina malonumą vairuoti šią transporto priemonę. Hibridinę sistemą energija aprūpina 1,56 kWh ličio jonų polimerų baterija, sumontuota po galinėmis sėdynėmis.

Dėl aukštos įtampos baterijos ir galingo elektros variklio inžinieriai galėjo rinktis mažesnės talpos benzininį variklį ir maksimaliai sumažinti degalų sąnaudų bei emisijų lygį.

Lengvo svorio elektros TMED variklis, pažangiomis GDI ir Atkinsono ciklo technologijomis pasižymintis vidaus degimo variklis bei DCT transmisija – būtent šiems komponentams reikia dėkoti ir už mažas vidutines padidinto pravažumo automobilio degalų sąnaudas, siekiančias tik 4,7 l/100 km.

Vairavimo malonumas

Gerokai supaprastinta hibridinė sistema tolygiai perduoda galią priekiniams ratams, sukurdama netradicinį hibridinio automobilio valdymo jausmą. „Niro“ greitai įsibėgėja ir nepastebimai tęsia sklandų galios perdavimą, todėl vairuotojas visuomet jaučia pasitikėjimą savo automobiliu.

Kuriant automobilį didelis dėmesys taip pat buvo skiriamas stabdžių sistemai. Įgiję patirties gaminant dviejų kartų „Optima Hybrid“ modelius ir „Soul EV“ elektromobilį, „Kia“ inžinieriai sukūrė regeneracinę sistemą, kuri sujungta su hidrauline stabdžių sistema. Dėl šio inžinerinio sprendimo „Niro“ stabdymo procesas yra gerokai sklandesnis, lyginant su kitais hibridiniais automobiliais.

Pažangios hibridinės technologijos

Kaip ir kitos „Kia“ transporto priemonės, „Niro“ galės pasiūlyti pažangiausias pagalbos ir patogumo technologijas. Vairuotojus džiugins visiems gerai pažįstama „Blind Spot Detection“ sistema, „Rear Cross Traffic Alert“ ir „Lange Change Assist“ funkcijos, o taip pat nuo naujausios kartos automobilių neatsiejamos „Smart Cruise Control“, „Lane Departure Warning“ bei „Autonomous Emergency Braking“ sistemos.

Vis dėlto šis modelis turės ir šį tą nauja – tai „Eco-DAS“ (Driver Assistance System) sistema, turinti „Coasting Guide“ ir „Predictive Energy Control“ funkcijas.

„Coasting Guide“ funkcija yra atsakinga už degalų taupymo optimizavimą. Šiam tikslui pasiekti ji sufleruoja vairuotojui, kada judėti laisvąja eiga (nuimti koją nuo akseleratoriaus), o kada pradėti stabdyti. Tuo tarpu „Predictive Energy Control“ funkcija, naudodamasi navigacinės sistemos ir „Cruise Control“ sistemos duomenimis, atsižvelgdama į topografinius pokyčius kelyje valdo energijos srautus, nustatydama, kada geriausia krauti bateriją.

Panašias sistemas turi kai kurie prabangūs vokiški automobiliai, o ši „Kia“ sistema yra pirmoji rinkoje, stebinti ir valdanti energijos srautus bei atsižvelgianti ne tik į kelio posūkius, bet ir į tai, ar automobilis važiuoja įkalne ar nuokalne.

Dar vienas labai svarbus jos privalumas – „Smart Air Intake“ funkcija, kuri, reguliuoja oro pūtimą į saloną. Ši sistema atjungia oro kondicionierių, tačiau prireikus jį vėl įjungia, jeigu ima rasoti automobilio langai.

Apdovanojimų pelniusi „Kia“ pramoginė ir informacinė sistema neleis „Niro“ šeimininkui likti atskirtam nuo virtualaus pasaulio. „Android Auto“ ir „Apple CarPlay“ technologijas palaikanti naujausia „UVO eServices“ paslaugų sistemos versija siūlo net 14 virtualių paslaugų. Ją papildo 8 GB talpos muzikos failų talpykla bei galimybė naudotis tokiomis aplikacijomis kaip „Pandora“ ir „Soundhound“. Visas pramogų pasaulis vairuotojui atsiveria 7 colių lietimui jautriame ekrane.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (7)