Dar dvi „Ionity“ stotelės ims veikti „Circle K“ tinklo, kuris yra vienintelis šių įkrovimo stotelių plėtros partneris Baltijos šalyse, degalinėse Aplinkkelis 2 ir Kryžkalnis 2. „Circle K Lietuva“ vadovas Skirmantas Mačiukas teigia, kad pirmą kartą Lietuvoje šalia įprastų degalų įrengtos elektros stotelės žymi lūžį tradicinėje mažmeninėje degalų prekybos rinkoje.

„Mes esame pirmieji tarp Lietuvos degalinių tinklų, kurie kuria sinergiją su ateities automobiliais. Nors Lietuvoje elektra varomų automobilių jau yra apie 2 tūkst., jiems skirtų įkrovos taškų tinklas plėtotas atskirai, neieškota galimybių integruoti naują degalų rūšį į jau esančią vairuotojų aptarnavimo infrastruktūrą. Siekiant populiarinti mažiau taršų transportą ir didinti elektromobilių skaičių šalyje, labai svarbi ne tik įkrovimo stotelių plėtra, bet ir jų patogumas. Neabejoju, kad „Ionity“ atėjimas į Lietuvą ir mūsų suteikiamos papildomos paslaugos aukštai pakels elektromobilių įkrovimo greičio ir jų vairuotojų aptarnavimo kokybės kartelę“, – sako S. Mačiukas.

Šalia pagrindinių transporto arterijų, greitkelių įrengiamų „Ionity“ stotelių galingumas siekia 350 kilovatų (kW). Įkrovikliai yra suderinami su dabartinėmis ir būsimomis elektrinių transporto priemonių kartomis, naudojant pirmaujančią Europoje kombinuotą įkrovimo sistemą (Combined Charging System, CCS).

„Ionity“ šiaurės Europos vadovas Janas Haugenas Ihle teigia, kad „Ionity“ stotelės atidarymas yra reikšmingas žingsnis Baltijos šalyse didinant e. mobilumą, kuris leidžia keliauti be išmetamųjų dujų naudojant tik atsinaujinančią energiją.

„Ionity“ tinklo diegimas Baltijos šalyse reiškia mūsų strateginį įsipareigojimą naikinti kliūtis naudotis elektromobiliais gerinant jų aptarnavimo infrastruktūrą ir sudarant sąlygas ilgoms kelionėms. Glaudus bendradarbiavimas su „Circle K“ leido užtikrinti didelės galios įkrovimo pajėgumus viename svarbiausių Baltijos šalių maršrutų“, – sako J. Haugenas Ihle.

Įkrovimo greitis „Ionity“ stotelėje priklauso nuo elektromobilio akumuliatoriaus talpos ir greitos įkrovos galimybės. 40 kWh talpos elektromobilio akumuliatorius gali būti visiškai įkrautas vos per 5 minutes. Tuo tarpu galingų super klasės elektromobilių, tarp kurių „Porsche Taycan“, „Audi e-tron“, kai kurie „Tesla“ modeliai, su 90 kWh ir dar didesnės talpos akumuliatoriais įkrova trunka ilgiausiai iki 30 minučių.

„Iki šiol mūsų šalies rinkoje elektromobilių įkrovos stotelių galingumas siekė iki 150 kW, tad „Ionity“ pranašumas rinkoje yra tikrai akivaizdus. Ruošiant elektros infrastruktūrą „Ionity“ stotelėms daugiausiai laiko ir pastangų reikėjo užtikrinant 1,25 MW galią elektrinėms, kurios dirba atokiau nuo miestų. Tai sėkmingai padaryta, todėl startuojame kartu su visiškai nauja mums paslauga ir tikimės pasiekti tą vairuotojų auditorijos dalį, kurie dėl turimo automobilio specifikos mus aplenkdavo“, – teigia „Circle K“ vadovas.

Pasak jo, pagrindinis iššūkis elektromobilių turėtojams yra palyginti ribotas atstumas, kurį galima nuvažiuoti su įkrauta automobilio baterija. Dėl šios priežasties „Ionity“ stotelės įrengiamos ilguose populiariuose maršrutuose, kur galimybių įsikrauti akumuliatorių nėra tiek daug.

„Miestuose ir priemiesčiuose elektromobilių įkrovų taškų galima rasti nesunkiai. Tuo labiau, kad dažniausiai toks automobilis įkraunamas namuose. Mūsų tikslas kurti infrastruktūrą ten, kur jos nėra ir prieiga prie elektros šaltinio yra ribota tam, kad vairuotojai galėtų neribodami savęs planuoti ilgesnes keliones“, – sako S. Mačiukas.

Iš pradžių viena įkrovimo stotelė turės 2 įkrovimo taškus, tačiau ateityje jų skaičius gali būti lengvai išplėstas iki 6 taškų, jei tik tam bus poreikis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)