Bandymas įvyko praėjus kelioms dienoms po to, kai Teksaso valstijoje „Tesla“ markės automobilis atsitrenkė į medį. Per avariją žuvo du automobilyje buvę žmonės.

Policijos pareigūnų teigimu, avarijos metu nė vienas iš žuvusiųjų nesėdėjo už vairo.

Iš dalies automatizuota „Tesla“ autopiloto sistema gali išlaikyti automobilį eismo juostoje, išlaikyti atstumą nuo priekyje važiuojančių automobilių ir netgi savarankiškai persirikiuoti į kitą juostą, esant vairuotojo sutikimui.

Visgi „Tesla“ teigia, kad vairuotojas turi būti pasirengęs bet kada įsikišti į automobilio valdymo procesą.

Pasak „Consumer Reports“, atliekant bandymą uždaroje trasoje, kai už automobilio „Tesla Model Y“ vairo niekas nesėdėjo, automobilis automatiškai važiavo linijomis pažymėta juosta, o jo sistemos nenustatė, kad už vairo nebuvo žmogaus.

Tiesa, netoli Hiustono į avariją pateko „Tesla Model S“, tačiau jame taip pat buvo autopiloto funkcija.

„Mūsų vertinimu, sistema ne tik nesugebėjo įsitikinti, kad vairuotojas reaguoja į automobilio valdymo procesą, bet ir nenustatė, ar vairuotojas apskritai yra automobilyje“, – pareiškė „Consumer Reports“ vyresnysis automatinių bandymų direktorius Jake‘as Fisheris, kuris ir atliko eksperimentą.

„Tesla“ atsilieka nuo kitų automobilių gamintojų, tokių kaip „General Motors“ ar „Ford“, kurie modeliuose su pažangiomis vairuotojo pagalbinėmis sistemomis naudoja technologijas, skirtoms įsitikinti, kad vairuotojas stebi kelią“, – pridūrė jis.

Kalifornijos valstijos Palo Alto mieste įsikūrusi „Tesla“, pernai panaikinusi savo viešųjų ryšių skyrių, iš karto neatsakė į klausimus apie „Consumer Reports“ padarytas išvadas.

JAV Nacionalinė greitkelių eismo saugumo administracija (NHTSA) bei Nacionalinė transporto saugos valdyba (NTSB) yra pradėjusios Teksase įvykusios avarijos tyrimus.

Vietos pareigūnų teigimu, įvykus avarijai, vienas žmogus buvo rastas keleivio vietoje, o kitas – automobilio gale.

Automobilis nuvažiavo nuo kelio, rėžėsi į medį ir užsidegė, pranešė pareigūnai.

Tyrėjai tiria, ar buvo naudojama „Tesla“ automatinio valdymo sistema.

„Tesla“ vadovas, verslininkas Elonas Muskas pirmadienį socialiniame tinkle „Twitter“ parašė, kad „iki šiol atkurti“ duomenų žurnalai rodo, jog avarijos Teksase metu autopilotas nebuvo įjungtas, o transporto priemonėje nebuvo įdiegta „visiškai autonominio vairavimo“ funkcija.

E. Muskas neatsakė į „Twitter“ paskelbtus žurnalistų klausimus.

Praeityje NHTSA, turinti įgaliojimus reguliuoti automobilių gamintojus ir reikalauti atšaukti defektines transporto priemones, rinkosi nesikišti į iš dalies ir visiškai automatizuotų sistemų kūrimą, bijodama sukliudyto perspektyvių naujų funkcijų pažangai.

Visgi nuo kovo mėnesio agentūra sustiprino tyrimus „Tesla“ atžvilgiu ir išsiuntė savo darbuotojus ištirti tris avarijų atvejus.

Per pastaruosius kelerius metus agentūra ištyrė 28 su „Tesla“ automobiliais susijusias avarijas, tačiau iki šiol pasitikėjo savanorišku saugos reikalavimų laikymųsi iš automobilių ir technologijų gamintojų pusės.

Taip pat ketvirtadienį Masačusetso valstijos senatoriai Richardas Blumenthalis bei Edwardas Markey paprašė federalinių pareigūnų atlikti išsamų Teksase įvykusios avarijos tyrimą ir pateikti rekomendacijas, kaip pagerinti automatinį vairavimą.

J. Fisherio teigimu, „Consumer Reports“ atlikto bandymo metu jis įjungė autopilotą automobiliui judant trasoje, tada nustatė nulinį greitį, kad sustabdytų automobilį.

Tuomet J. Fisheris pritvirtino nedidelę, tačiau sunkią grandinę prie vairo, kad imituotų vairuotojo rankos svorį, ir persėdo į priekinę keleivio sėdynę, iš kurios sugebėjo padidinti ir sulėtinti transporto priemonės greitį.

„Automobilis kelis kartus važiavo mūsų pusės mylios ilgio trasos juosta, nesuprasdamas, kad vairuotojo vietoje niekas nesėdi, kad niekas neliečia vairo ir kad vairuotojo sėdynės neslegia joks svoris“, – pareiškė J. Fisheris.

„Buvo šiek tiek baugu, kai supratome, kaip lengva apgauti apsaugos priemones, kurios, kaip įrodėme, yra akivaizdžiai nepakankamos“, – pridūrė jis.

„Consumer Reports“ pažymėjo, kad bandymas buvo atliktas uždaroje trasoje ir paragino „jokiu būdu nebandyti jo pakartoti“.

„Leiskite pasakyti aiškiai: kiekvienas, kuris naudoja autopiloto funkciją kelyje nesėdėdamas už vairo, kelia tiesioginį pavojų sau ir kitiems“, – pabrėžė J. Fisheris.

Šaltinis
Temos
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją