Šiemet Lietuvą sunkiausiame ir prestižiškiausiame pasaulio dykumų ralyje „Dakaras 2016“ garsino net trys ekipažai: Benediktas Vanagas ir Sebastianas Rozwadowskis, kurie finišavo 26-oje pozicijoje, Antanas Juknevičius ir Mindaugas Slapšys – 27-oje vietoje, įveikę po 9583 km, bei Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas, kurie pirmą kartą startavę Dakare, distancijos nebaigė, tačiau spėjo įveikti 6165 km.
Sportininkų pagerbimo ceremoniją ir spaudos konferenciją, pasveikindami ir įteikdami atminimo prizus, pradėjo LASF prezidentas Romas Austinskas bei KKSD vadovas Edis Urbanavičius, kuris pasidžiaugė lietuvių pasirodymu sunkiausiame dykumų ralyje. E. Urbanavičiaus teigimu, autosporto perspektyvos priklauso nuo šios šakos atstovų vienybės bei bendro tikslo siekimo.
„Lietuvos automobilių sporto federacija labai didžiuojasi Lietuvos sportininkais, kurie parodė ryžtą ir atsidavimą, negailėjo energijos ir jėgų, kad siektų aukščiausių rezultatų, keltų savo meistriškumą ir garsintų mūsų šalies vardą. Dakaro lenktynės ir šie sportininkai labai daug duoda automobilių sporto populiarumo augimui, todėl mums didelė garbė apdovanoti mūsų lenktynininkus“, – LASF pranešime žiniasklaidai cituojamas federacijos prezidentas R. Austinskas.
LASF prezidentui pritarė bei Dakaro dalyvių svarbą pabrėžė ir 4x4 komiteto pirmininkas Gediminas Grigaitis.
Jie smarkiai padidino naujų dalyvių skaičių ir priminė apie šią sporto šaką veteranams. Tai mūsų vėliavnešiai, į kuriuos orientuojasi jaunimas. Visgi, norint siekti aukštų rezultatų, reikia subręsti. Tad kaip ir šie vyrai, jaunimas pradeda pas mus, sudomina rėmėjus, o tada jau bando užkariauti tarptautines arenas“, – sakė G. Grigaitis.
Jau ruošiasi ateinantiems metams
Praėjusiais metais geriausią visų laikų Dakare dalyvavusių Lietuvos lenktynininkų rezultatą pasiekęs, o šiemt 26-oje pozicijoje finišavęs B. Vanagas tikino, kad, norint pasiekti geriausiųjų penketuką, reikia dar labai stipriai „pasportuoti“.
„Prieš pirmajį Dakarą buvau per daug pasakęs, tuo metu viskas atrodė kitaip. Dabar matau, kad 5 metų reikia, kad viską suprastum. Tai nėra ilgas laiko tarpas, kad pasiektum labai aukštus rezultatus. Tad, kalbant apie geriausiųjų penketuką, reikia labai „pasportuoti“ visomis prasmėmis, kad jį pasiektume. Čia susideda labai daug detalių, kurios nulemia rezultatą“, – sakė sportininkas.
B. Vanago teigimu, Dakaras jau dabar pasikeitė ir jame labai stipriai išaugo konkurencija.
„Dakaras mutuoja, keičiasi. Anksčiau pusiau profesionalūs ekipažai galėdavo kovoti dėl aukštesnių pozicijų. Dabar jie gali tik finišuoti, bet būna rikiuotės pabaigoje, kas gali numušti motyvaciją. Tuo pačiu jame daugėja ir profesionalių komandų, jo populiarumas didėja ir tik didės.
Mūsų tikslas Dakare – pasiekti geriausią įmanomą rezultatą, todėl komandoje turime ir S. Rozwadowskį, su kuriuo, manau, kad būsime ir 2017 m. Dakare“, – tikisi B. Vanagas.
Pirmojo savo Dakaro finišo nepasiekęs V. Žalos ir S. Jurgelėno ekipažas spaudos konferencijoje tvirtino, kad iki sekančio Dakaro jau liko tik 10 mėnesių ir laikas pradėti ruoštis.
Sportininkai paklausti, ar jau grįžo iš P. Amerikos jų mechanikai, patikino, kad viskas tvarkoje ir mechanikai jau namuose.
„Pasų incidentas nutiko paskutinę dieną, kai visi jau buvome atsipalaidavę ir kažkas tuo pasinaudojo. Visgi, galiu pasidžiaugti, kad vietinei policijai tai buvo garbės reikalas, jie labai gerbia Dakaro dalyvius, todėl pasai labai greitai atsirado. Dabar mechanikai jau namuose“, – pasakojo V. Žala.
Spaudos konferencijos metu buvo apdovanoti B. Vanago ir V. Žalos ekipažai. Renginyje nedalyvavusiam Antanui Juknevičiui ir Mindaugui Slapšiui apdovanojimai bus perduoti asmeniškai.