„Saulės energija varomo automobilio pranašumas yra tas – nors jis vis dar negali nuvažiuoti didelių atstumų – kad jis yra nepriklausomas nuo įkrovimo stotelių“, – „Bloomberg“ teigė „Toyota“ atstovas ir projekto vadovas Koji Makino.
Gana akivaizdu, jog saulės energija varomi automobiliai turi pranašumą prieš įprastus elektromobilius. Jiems tikrai nereikia ieškoti įkrovimo stotelės, tačiau yra vienas „bet“.
Šis pranašumas būtų išnaudotas tik tuo atveju, jei tokio automobilio baterija dienos metu būtų pakankamai įkrauta, jog energijos užtektų ir tamsiuoju paros metu.
„Tai nėra technologija, kurią plačiai naudosime per ateinančius dešimtmečius, – teigė automobilių analitikas Takeshi Miyao. – Tai užtruks.“
Bet „Toyota“ intensyviai dirba šioje srityje ir jau pristatė komercinį „Prius“ automobilį, kurį dengia saulės elementai.
Ši transporto priemonė padengta itin efektyviais saulės elementais. Kompanijos atstovai teigė, kad jų energijos konversijos rodiklis siekia 34 proc., kai kitų saulės elementų rodiklis siekia 20 proc.
„Toyota“ ir partnerių sukurti saulės elementai yra tik apie 0,03 mm storio, tad juos yra lengviau pritvirtinti prie nelygaus automobilio kėbulo.
Šiais saulės elementais „Toyota“ padengė didelę automobilio dalį ir teigiama, jog sistema gali generuoti 860 vatų galią bei per dieną automobiliui papildomai suteikti tiek energijos, kad vien elektra būtų galima nuvažiuoti apie 50 km.
„Jei automobilis naudojamas 4 dienas per savaitę ir per dieną nuvažiuojama iki 50 kilometrų, tada šio automobilio nereikia prijungti prie elektros tinklo“, – sakė NEDO atstovas Yamazaki.
Ir toks patobulintas „Prius“ automobilis parduodamas už maždaug 25 tūkst. eurų.
Žinoma, tai dar nėra tas automobilis, kuris leistų visiškai pamiršti ką reiškia elektromobilio įkrovimas, bet „Toyota“ ir jos partnerių pasiekimas yra išties įspūdingas. Prieš keletą metų tokie saulės energija varomi automobiliai tebuvo svajonė ir jais užsiimdavo tik startuoliai bei entuziastai.
Dabar ir vienas didžiausių pasaulio automobilių gamintojų investuoja milijardus dolerių į kitokią automobilių ateitį – į elektra ir vandeniliu varomas transporto priemones. Milžiniški finansiniai, technologiniai ir žmogiškieji ištekliai gali sukurti tikrą perversmą ir „Toyota“ yra labai gerame kelyje.