Vyriausybės nutarimu numatyta, kad Lietuvoje nuo lapkričio 7 d. tris savaites visoje Lietuvoje skelbiamas karantinas ir įsigalioja nemažai suvaržymų arba apribojimų. Visgi su nerimu laukę žinios apie galbūt atidedamą žieminių padangų sezoną, vairuotojai geros žinios neišgirs.

Kaip rašoma „Delfi“ skirtame Susisiekimo ministerijos rašte, siekiant užtikrinti eismo saugą, žiemos sezono metu važinėti su vasarinėmis padangomis ir toliau bus draudžiama. Kelių eismo taisyklėse (KET) nustatytas vasarinių padangų keitimo į žiemines terminas nesikeičia.

KET nurodoma, kad nuo lapkričio 10-osios vairuotojai privalo vasarines padangas pakeisti žieminėmis. Eksploatuoti motorines transporto priemones, išskyrus mopedus, motociklus, triračius, visų rūšių keturračius, be žieminių padangų draudžiama.

Siūlo pasirūpinti autoservisams

Be to, verta pabrėžti, kad minimali leistina žieminės padangos protektoriaus gylio riba – 3 mm. Tačiau ekspertai pataria rinktis tokias padangas, kad ši riba būtų bent dukart didesnė. Akcentuojama ir tai, kad oro temperatūrai kritus žemiau 7 laipsnių šilumos, žieminės padangos ima veikti gerokai efektyviau nei vasarinės padangos.

„Vairuotojai galėjo iš anksto pasirūpinti ir pasikeisti vasarines padangas į žiemines. Pavyzdžiui, tą buvo galima padaryti ir spalį, kai jau nebedraudžiama važiuoti su žieminėmis dygliuotomis padangomis“, – pabrėžiama Susisiekimo ministerijos atsakyme.

Kaip tikina ministerijos atstovai, nors reikalavimo verslui, keičiančiam padangas, nėra, ministerijos nuomone, tokios įmonės, arba autoservisai, turėtų sudaryti saugias sąlygas padangų pakeitimui. Pavyzdžiui, automobilis galėtų būti paimamas ir grąžinamas klientui jau pakeitus padangas, kad šiam nereikėtų dalyvauti pakeitimo procese.

Techninė apžiūra truks ilgiau

Vairuotojai paskelbus antrąjį visuotinį karantiną kol kas nesulauks lengvatos ir dėl techninių apžiūrų (TA): taip, kaip pavasarį, važinėtis be techninės apžiūros nebus galima. Visgi pokyčių TA stotyse atsiras.

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ vadovai nutarė šiek tiek pailginti vienos transporto priemonės patikrai skiriamą laiką, prailginant atskirų TA stočių darbą taip, kad būtų kiek įmanoma sumažinti momentiniai klientų srautai. Didesnėse TA stotyse kontrolieriai pradėjo dirbti dviem pamainomis, į kurias paskirstyti žmonės tarpusavyje nesusitinka.

Dėl šių priežasčių rekomenduojama atkreipti dėmesį į konkrečios TA stoties, kurioje planuojate apsilankyti, darbo valandas, o transporto priemones patikrai užregistruoti iš anksto telefonu arba internetu. Taip padarius atvykus į TA stotį nereikia lūkuriuoti „gyvose“ eilėse. Išankstinės registracijos sistema veikia 54 iš 69 TA stočių visoje Lietuvoje, o kiekvieną dieną siūloma rinktis iš daugiau nei iš 2400 patikros laikų, kurie patogiausi pačiam transporto priemonės savininkui.

Transporto priemonių patikra atliekama automobilių savininkams nedalyvaujant: atvykusiems į TA stotį keletui minučių palieka automobilį vėdintis, po to perduoda automobilio raktelius ir reikiamus dokumentus kontrolieriui, o patys rezultatų palaukia prie išvažiavimo iš apžiūros pastato vartų ar tam skirtose zonose.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (59)