Jau anksčiau įmonės „Deals on Wheels“ įkūrėjas Laurynas Boguševičius teigė, kad patvirtinus naują kompensacijų skyrimo tvarką, naudotą elektromobilį norintys įsigyti verslai jokios kompensacijos gauti nebegali.

Tuomet verslininkas pasakojo, kad situacijos absurdiškumas išryškėja susidūrus su atvejais, kai potencialūs pirkėjai nusižiūri automobilį esantį salone, kuris jau yra registruotas Lietuvoje automobilius parduodančios įmonės vardu. Anot jo, tokiu atveju pirkėjas nebegali gauti kompensacijos, mat Susisiekimo ministerija nebemato prasmės teikti kompensaciją už automobilį, kuris jau yra registruotas šalyje, nepaisant to, kad tai yra padariusi jį parduodanti įmonė.

Laurynas Boguševičius

Kompensaciją sumokėjo iš savo kišenės

Nuo vasaros pradžios ne kartą šia tema kalbėjęs, tačiau jokių pokyčių nepasiekęs verslininkas nusprendė pats imtis iniciatyvos ir elektromobilius jo įmonėje nusprendusiems įsigyti klientams pats sumokėjo 2,5 tūkst. eurų dydžio kompensacijas. Apie tokį gestą verslininkas paskelbė savo socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje:

„Kaip žinote, abi ministerijos garsiai skelbė apie paramą būsimiems elektromobilių pirkėjams. O po to pakeitė aprašus savo popieriuose – ir žmonės, pradėję tvarkytis užsakymo, avanso, lizingo, registracijos ir kitus formalumus galiojant vienoms taisyklėms, baigė elektromobilio įsigijimo procesą esant jau kitai tvarkai.

Ir jei perkant elektromobilį gegužę ministrai žadėjo valstybės paramą, tai jau baigus tvarkyti dokumentus birželį tiesiog skėstelėjo rankomis: ups, nieko nebegalime padaryti.

Mes, žinoma, bandėme padėti su šia problema susidūrusiems klientams. Rašėme raštus, kreipėmės, reikalavome, prašėme. Ir, žinoma, mums nepavyko. Viena ministerija siuntė pas kitą, ši – atgal, niekas nebandė nei pripažinti klaidos, nei imtis ją ištaisyti. Žmonės liko apgauti. Na, bent jau sužinojome, kiek kainuoja mūsų ministrai.

Užtat aš irgi turėjau progą pasakyti sau, kad kainuoju daugiau. Ir kad mano žodis, garbė bei padorumas nėra taip pigiai perkami ar parduodami. Ministrai nesugeba laikytis savo žodžio klientui? Aš sugebu.

Ir šiandien iš savo kišenės kompensavau žmonėms tai, ką žadėjo, bet nepadarė, valstybė. Tai kainavo 5 tūkst. eurų – ir tiek man, tiek mūsų jaunam verslui čia didelė suma. Bet jei valstybė nesugeba įgyvendinti savo įsipareigojimų mano klientui – tai už ją sugebu aš. Pažiūrėsim – gal vyrai apsigalvos ir padarys savo darbą“, – rašė verslininkas.

Tokie šalies įsipareigojimai

Anksčiau dėl šios temos susisiekus su Susisiekimo ministeriją bei paklausus, kodėl įsigyjant šalyje ilgiau nei 6 mėnesius registruotą elektromobilį verslas negali gauti subsidijos, nors anksčiau už tą elektromobilį subsidija nebuvo išduota, ministerijos atstovai teigė, kad tai susiję su Lietuvos įsipareigojimais.

„Lietuva, gavusi 50 mln. eurų Modernizavimo fondo lėšų elektromobilių įsigijimui skatinti, įsipareigojo Europos investicijų bankui (EIB) ir Europos Komisijai (EK) elektromobilių skaičių Lietuvoje padidinti 13 500 vnt. ir atitinkamai sumažinti CO2 išmetimus. EIB elektromobilių skatinimo schema buvo patvirtinta 2022 m. kovo 23 d., todėl Lietuvos įsipareigojimas šalyje padidinti elektromobilių skaičių yra vertinamas būtent nuo tos dienos.

Modernizavimo fondo lėšos negali būti naudojamos kompensuoti už anksčiau įsigytus elektromobilius, nes ankstesni įsigijimai nepadidina elektromobilių skaičiaus Lietuvoje nuo minėtos datos ir neprisideda prie įsipareigojimo EIB vykdymo (elektromobilių skaičiaus padidinimo ir CO2 sumažinimo). Be to, nuo 2021 m. gegužės 17 d. iki š. m. birželio 1 d. tiek fiziniai, tiek juridiniai asmenys, per praėjusius metus įsigiję naują ar naudotą elektromobilį, galėjo teikti prašymą ir už įsigytą elektromobilį gauti tokio pat dydžio kompensaciją iš Klimato kaitos programos lėšų“, – teigiama Susisiekimo ministerijos komunikacijos skyriaus pateiktame komentare.

Elektromobilis

Tuomet panašų atsakymą ministerija pateikė ir į klausimą, kodėl žmogui grąžinus gautą kompensaciją už naujo elektromobilio įsigijimą, kitam tą patį automobilį įsigyjančiam žmogui nesuteikiama parama skirta perkant naudotą elektromobilį.

„Kaip minėta, kompensacijų už įsigytą elektromobilį skyrimo tikslas – padidinti elektromobilių skaičių Lietuvoje, siekiant mažinti CO2 išmetimus ir didinti energijos vartojimo efektyvumą. Jei fizinis ar juridinis asmuo parduoda savo įsigytą elektromobilį ir grąžina už jį gautą kompensaciją, tai kažkam kitam įsigijus šį elektromobilį, tokių transporto priemonių Lietuvoje nepadaugėja, lieka tiek pat. Tokiu atveju nepasiekiamas tikslas ir įsipareigojimas šalyje padidinti elektromobilių skaičių, todėl grąžintos kompensacijų lėšos nėra pakartotinai skiriamos įsigijusiems naudotą elektromobilį“, – komentavo Susisiekimo ministerijos atstovai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)