Numatyta, kad jau nuo 2025 metų liepos 7 dienos, techninės apžiūros stotyje užfiksavus ridos sumažėjimą, tokiam automobiliui negalės būti išduota teigiama apžiūros išvada. Automobilis nebus pripažįstamas techniškai tvarkingu, todėl nebegalės dalyvauti eisme. Toks sprendimas įsigaliojo 2023 metų liepos 7-ąją, numatant 2 metų pereinamąjį laikotarpį. Šiuo metu, su tokia situacija susidūrę vairuotojai, techninės apžiūros stotyse yra tik įspėjami, tačiau vėliau tokius automobilius eksploatuojantys vairuotojai nebegalės toliau naudotis savo transporto priemonėmis, iki nebus grąžinta jų ridos duomenų reikšmė, kuri būtų ne mažesnė, nei užfiksuota ankstesnės techninės apžiūros metu.

Virginijus Čiškauskas, Lietuvos transporto saugos administracijos Transporto veiklos skyriaus vadovas, teigė, kad automobilių pirkėjams ridos klastojimas vis dar išlieka vienas aktualesnių klausimų vertinant būsimą pirkinį, todėl ridos stebėsenos pokyčių techninės apžiūros metu nenumatoma.

„LTSA žiniomis, asociacija „Transeksta“ stebi situaciją, trūkumai fiksuojami, tačiau tai netrukdo gauti teigiamą techninės apžiūros išvadą. Ridos sumažėjimo faktas ateityje bus laikomas dideliu trūkumu, sprendimas nuo praėjusių metų nesikeičia. Tikimės, kad tai bent kažkiek padės kovoti su ridos klastojimu, o nesąžiningiems pardavėjams bus sunkiau tai nuslėpti“, – aiškino V. Čiškauskas.

Paklausus ką daryti tiems vairuotojams, kurie jau įsigijo automobilį su suklastota rida ir tai sužino tik techninės apžiūros metu, LTSA siūlo kreiptis į autoservisus, kad šie atstatytų ridos duomenis į realią reikšmę.

Tokia veikla – draudžiama

„Delfi“ susisiekus su Živile Baltulionyte-Leonavičiene, įgalioto BMW atstovo „Krasta Auto“ Marketingo ir klientų aptarnavimo vadove, ji nurodė, kad tokios paslaugos autorizuotas servisas suteikti negalėtų, mat tai draudžia pats gamintojas.