Smarkiai kritusios degalų kainos vėl džiugina tradicinių amerikietiškų dydžių automobilių gamintojus, bet visos kompanijos – ir Amerikos, ir Japonijos, ir Europos – rimtai dirba ieškodamos optimaliausių ir efektyviausių ateities automobilių variantų.
Viena iš perspektyviausių krypčių – automobilių kompiuterizavimas. Tai nereiškia, kad į naują prietaisų skydelį bus įdėtas dar didesnis ekranas. Pavyzdžiui, kompanija „Ford“ jau daug nuveikė kurdama sistemas, kurios leistų automobiliams patiems bendrauti tarpusavyje. Tai itin svarbu eismo saugumui.
Jei tokios sistemos būtų privalomos visuose automobiliuose, radikalai sumažėtų eismo nelaimių, nes pačios mašinos perspėtų apie galimas avarines situacijas ir netgi galėtų pačios jų išvengti. Jungtinėse Valstijose, kur kasmet avarijose žūsta daugiau nei 30 tūkst. žmonių, tai – labai aktuali problema.
Kitas žingsnis – visiškai robotizuoti automobiliai. Šioje srityje taip pat daug dirbama. „Teslos“ elektromobilių kompanijos įkūrėjas Elonas Muskas tvirtina, kad visa tai gali būti įgyvendinta jau po poros metų.
Kalbėdamas apie sparčią šio sektoriaus plėtrą, E. Muskas pasakė, kad tai jokia paslaptis, kad net ir kompanija „Apple“ ruošiasi gaminti elektromobilius. Kita vertus, klausimas, kokia elektra varys tuos automobilius, tebėra atviras.
„Tesla“, „Nissan“ ir „General Motors“ pasisako už baterijas, bet, pavyzdžiui, „Toyota“ Detroite pristatė naujausią vandenilio kuro elementais varomą prototipą „Lexus LF-FC“.
Koncerno vadovas Akio Toyoda, pristatydamas šią mašiną, pasakė, kad joje daugybė dalykų yra SUGOI – japonų kalba tai reiškia pritrenkiantys. A. Toyota planuoja pradėti gaminti ir pardavinėti šiuos ultramodernius „Lexus“ kitų metų pabaigoje – tuo pat metu, kai „Tesla“ žada išleisti pirmą masiniam vartotojui skirtą nebrangų trečiąjį elektromobilio modelį.