Štai devyni „Tesla Model 3“ ypatumai, prie kurių pratinantis, išties teks persiorientuoti:

Kaip įlipti į šį automobilį

Pradėkime nuo pradžių – įsėdimo į mašiną. „Tesla“ automobilių durelių rankenėlių forma priklauso nuo modelio. Pavyzdžiui, „Model S“ durelių rankenėlės išvažiuoja į paviršių paspaudus atitinkamą mygtuką, tada galima atsidaryti dureles.

„Tesla Model 3“ durelių rankenėlės matosi išoriškai. Prie plačiausios rankenėlės vietos reikia priglausti nykštį, tada rankenėlė pasisuka taip, kad galima su ja atsidaryti dureles. Du–tris kartus pabandžius, įprantama.

Tačiau su artimaisiais ir draugais teks pavargti: niekas iš pradžių nesupranta, kaip atsidaro durelės. Panašiai ir su išlipimu iš automobilio – rankenėlės nėra, yra tik mažytis mygtukas ranktūryje, kurio niekas nepamato, kol neparodai.

Keistas automobilio priekis

Kai 2016 m. debiutavo „Model 3“, daug kas pagalvodavo, kad asociacijas su fantastiniu filmu „Matrica“ keliančiame automobilio priekyje yra daiktadėžė. Juk „Model S“ ir „Model X“ priekyje turi nemažas groteles, be kurių tikrai atrodytų keistai. Bet su „Model 3“ versijos priekiu „Tesla“ tarsi norėjo pasakyti: „Dabar įprasta – tai, turėsite su tuo susigyventi.“

Iš pradžių buvo keistoka. Bet greitkeliuose aplink San Fransiską daugėja naujutėlaičių „Model 3“ automobilių su ženkliuku „Jokių emisijų“. Kai pamatysite dešimtą, dvidešimtą ir trisdešimtą automobilį be grotelių, jau nebeatrodys keista.

"Tesla Model 3"

Nėra užvedimo raktelio

„Model 3“ nereikia raktelių, užtenka „Teslos“ „iPhone“ programėlės ir banko kortelės formos į piniginę telpančios atsarginės kortelės. Automobilis jaučia, kad prieinate, ir pats atsirakina.

Kai pasistatote mašiną ir išlipate, tereikia paspausti piktogramą išmaniajame telefone, kad automobilis užsirakintų. Su šia programa atrakinama ir priekinė bei galinė bagažinė, ji rodo, kiek įkrauta baterija.

Įsijungia ir išsijungia pats

Jei teko vairuoti automobilį, kurio variklis įjungiamas ir išjungiamas paspaudžiant mygtuką, tikriausiai iš pradžių buvo keista. Su „Model 3“ versija žengta dar toliau – čia net mygtuko nėra.

Kai atsisėdate į vairuotojo sėdynę, automobilis pagal išmaniajame telefone esančią programą ar užvedimo kortelę, pajunta, kad čia – vairuotojas. Variklis įsijungia palietus stabdžius, o užrakinant automobilį išsijungia pats.

"Tesla Model 3"

Viduje praktiškai nėra mygtukų

„Model 3“ didelis vidurinis ekranas – ne šiaip Silicio slėnio minimalistinio grožio standartas. Kadangi viskas – klimato kontrolė, muzika, sėdynių šildymas ir pan. – reguliuojama didžiuliame ekrane, mygtukų nereikia (tereikia atlikti programinės įrangos atnaujinimą).
Vieninteliai mygtukai, su kuriais susidursite „Model 3“ versijoje – avarinio jungiklio mygtukas, nes to reikalauja įstatymai, ir du ratukai vairo šonuose, kurių funkcijos nustatomos meniu liečiamajame ekrane.

Autopiloto sistema – per daug gera

Vairuoti pažangiausią šiuolaikinę pagalbos vairuotojui sistemą turintį automobilį – nemenkas iššūkis naujokui. Sunku pamiršti daugelį metų savarankiško vairavimo ir staiga pasitikėti mašina, kad ši išliks savo juostoje ir laikysis saugaus atstumo nuo priekyje važiuojančio automobilio.

Prie „Tesla Model 3“ autopiloto sistemos buvo ypač sunku įprasti, nes ji – pernelyg gera. Palyginkime ją su „Nissan“ autopiloto sistema – kai vairuojant „Nissan ProPilot“ įsijungė autopiloto sistema, atrodė tarsi nematomos rankos prispaudė mano rankas. To pojūčio pakako, kad pajusčiau pasitikėjimą automobiliu ir patikėčiau – jis pats atliks visus pagrindinius vairavimo elementus.

Vairuojant „Tesla Model 3“ autopiloto funkcija juntama kitaip ir čia reikia išmokti pasitikėti. Buvo situacijų – darant posūkį automobilių pilname greitkelyje su žvirgždo danga – kai neprisiverčiau pasikliauti savo mašina. Taigi pasukau vairą, o to pakanka išjungti autopiloto sistemai.

"Tesla Model 3"

Regeneracinis stabdymas

Daug automobilių turi regeneracinio stabdymo sistemą, bet retas – tokio intensyvumo. Standartiniame „Model 3“ variante regeneracinis stabdymas yra nestiprus, elektros pagaminama nedaug, tiesa, ekrano centre pasirodo užrašas, kad automobilis nenaudoja elektros, o gamina ją akumuliatoriui.

Bet yra ir „Model 3“ versija su intensyvesniu nustatymu – čia automobilis drastiškai sulėtina greitį, vos nukėlus koją nuo akceleratoriaus ir regeneracinio stabdymo technologija atlieka stabdymą vietoje stabdžių.

Taip lėčiau nusidėvi stabdžiai, pagaminama elektros baterijai, tačiau labai sunku prie to įprasti. Vairuodamas benzinu varomą automobilį, atleidžiu akceleratoriaus pedalą iš tolo pamatęs raudoną šviesoforą, kad automobilio greitis palaipsniui sumažėtų ir mažiau dėvėtųsi stabdžiai. Pirmą dieną vairuodamas „Model 3“ taip ir padariau – ir nustebau, kai mašina staigiai sustojo.

Maistas, kol įsikraunate

San Fransiskas – Amerikos elektromobilių sostinė, bet tai nereiškia, kad mieste išspręsta elektromobilių infrastruktūros problema.

Pirma elektromobilių baterijų įkrovimo stotelė San Fransiske bus atidaryta tik šių metų pabaigoje. Neturintys galimybės įkrauti baterijų namuose „Tesla“ mašinų vairuotojams San Frasiske tenka rinktis – įtraukti į dienotvarkę apsilankymą priemiestyje arba užsukti į elektros baterijų įkrovimo stoteles mieste – jų nemažai, tik įkrauti bateriją užtrunka, nes įkrovimo stotelėse – mažas galingumas.

Keturias dienas pavažinėjęs su „Model 3“ jau įsivaizduoju, kad tektų keisti gyvenimo būdą. Ar pradėsiu valgyti picerijoje prekybos centre, nes tada galėsiu įkrauti bateriją stovėjimo aikštelėje? Galbūt taip.

Stulbinama tyla

Ateis diena, kai nebeatrodys keista, kad nuspaudus akceleratoriaus automobilis tylutėliai it pantera šokteli ir išvysto didžiulį greitį. Ta diena dar neišaušo.

Be to – ne vieną ir ne du kartus pėstieji San Fransiske neatsisuko, nes negirdėjo, kad artėja „Tesla“ automobilis. Taigi būkite atsargūs.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (138)