G. Murray žinomas automobilių dizaineris, kūręs F1 bolidų dizainą. „T.50“ – kitokio tipo iššūkis, bet, pabrėžiama kompanijos, automobilis buvo kurtas taip, kad būtų lengviausias, labiausiai į vairuotoją orientuotas kada nors pagamintas superautomobilis. Ir ne vienas sako, jog gali būti, kad kompanijai pavyko.

Superautomobilis itin lengvas – sveria vos 986 kg. O jo širdis – milžiniškas, tačiau pasaulyje oficialiai lengviausiu vadinamas (sveria vos 178 kg), 3,9 l darbinio tūrio V12 formos atsmoferinis variklis, generuojantis 653 AG. Kaip reikiant nustebti (ir užsikimšti ausis klausant) priverčia faktas, kad variklio maksimalūs sūkiai siekia 12100 apsisukimų per minutę. Tiek suktis gali, pavyzdžiui, greičiausių sportinių motociklų varikliai. Pro stiklinius dangčius galima pamatyti, kokį meno kūrinį sukūrė „Cosworth GMA“ kompanija.

Beje, pabrėžiama, kad kompanijai buvo visiškai nusispjauti į bandymus įsirašyti į pasiekimus kokį nors pasaulio rekordą siekiant greičiausio ar kokio nors kitokio -iausio automobilio vardo – kur kas svarbiau buvo užtikrinti optimalų našumą. Tą įrodo ir skaičiai: automobilio maksimalus sukimo momentas siekia 467 Nm, ir, nors superautomobilio variklis sukasi iki 12100 apsisukimų per minutę, 71 proc. sukimo momento juntama jau pasiekus 2500 apsisukimų per minutę.

Beje, „T.50“ pavadinimą superautomobilis gavo dėl to, kad tai buvo 50-asis G. Murray sukurtas automobilis ir drauge pažymėjo tokį patį dizainerio veiklos jubiliejų.

Automobilio dizainas – klasikinis, linijos nuosaikios, nėra jokių keistų angų, nepraktiškų kėbulo linkių, milžiniškų apdailų, o pats G. Murray šį laikui nepavaldų dizainą vadina „grįžimu prie grožio“. Akį traukia įdomūs aerodinaminiai sprendimai. Pavyzdžiui, gale esantis 400 mm skersmens ventiliatorius leidžia oro srovę iš po automobilio dugno ir gale esančio difuzoriaus nukreipti tolygiau, o tai sukuria didesnę prispaudimo jėgą.

Gamintojas pabrėžia, kad superautomobilis sukurtas taip, kad jį būtų įmanoma vairuoti ne tik lenktynių trasoje, kai variklio sūkiai perkopia 10000 apsisukimų per minutę ribą, bet ir įprastuose keliuose. Kadangi modelio svoris yra maždaug trečdaliu lengvesnis nei kitų superautomobilių, G. Murray akcentuoja ypač gerą jo valdomumą ir puikias savybes net ir varikliui veikiant žemesniais sūkiais. Apie galimybę važiuoti įprastais keliais liudija ir pavarų dėžė, kurios penkios pavaros skirtos greitam įsibėgėjimui ir dinamiškam važiavimui, tačiau šeštoji – „ilgesnė“ ir skirta ramesniam važiavimui ir kelionėms. Dar viena staigmena ta, kad šiame automobilyje gali važiuoti trys žmonės ir dar yra erdvės bagažui (288 litrų talpa), o ausis, jei šios pavargtų nuo įspūdingo V12 gausmo, galima būtų pailsinti klausantis muzikos per 10 garsiakalbių 700 vatų galingumo garso sistemą.

Naujųjų „T.50“ bus pagaminta viso labo 100. Kaip aiškino G. Murray, tik 100 vairuotojų pamatys ir pajus jo viziją, kaip jis pasistengė pagerinti F1 bolido savybes visais įmanomais būdais. Anot jo, dabar tobulėjant visoms technologinėms automobilių savybėms, pats metas pristatyti tokį superautomobilį, kokio, įsitikinęs G. Murray, joks kitas gamintojas negalės pasiūlyti 2022 m.

2022 m. minimi ne šiaip sau. Būtent tada britų dizaineris rengiasi pradėti šio superautomobilio gamybą. Beje, kai kiti automobiliai yra grūste prigrūsti įvairių vairuotojo pagalbos sistemų – čia jų ne tiek daug. Be to, tokias, kaip elektroninę stabilumo sistemą ir traukos kontrolės sistemą galima visiškai išjungti ir mėgautis vairavimo pojūčiais. Vietoje pagalbos sistemų čia įdiegtos kitokios: pavyzdžiui, yra šeši skirtingi aerodinaminiai režimai, leidžiantys kėbulo elementams veikti vis kitais kampais. Gamintojo teigimu, jie padeda sukurti iki 50 proc. didesnę prispaudimo jėgą, o vienas iš režimų automobilio galią padidina beveik 50 AG. Galiausiai, staigiai stabdant, šie sprendimai leidžia sukurti dukart didesnę prispaudimo jėgą, kuri lėtėjant nuo 240 km/val. greičio leidžia stabdymo kelią sumažinti 10 metrų.

Visas automobilio kėbulas ir važiuoklė pagaminta naudojant anglies pluoštą ir kompozicines medžiagas. Monokokas sukurtas vadovaujantis F1 principais, kad automobilis būtų saugus ir vairuotojui, ir keleiviui. O stiklas, kurio čia išties daug, yra 28 proc. plonesnis nei įprastas – šitaip taupyti kilogramai.

Tad šio įspūdingo modelio gamyba prasidės 2022 m. Iš viso dienos šviesą išvys 100 “T.50” modelių, o vienas kainuos kiek daugiau nei 2,6 mln. eurų (be mokesčių).

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (13)