Tikėtina, kad Lietuvos pervežimų bendrovių vairuotojai „pardavinėja“ eismo įvykius užsienyje, t.y. pasirašo deklaraciją, kad buvo eismo įvykis, už tai gauna sutartą sumą eurų, o užsieniečiai, neturintys kasko draudimo, sėkmingai susiremontuoja savo daužtus automobilius, gaudami draudimo išmokas.
Šią versiją neoficialiai išgirdome iš draudikų, tačiau oficialiai kalbinti kelių draudimo įmonių atstovai kategoriškai paneigė, kad toks galimas vairuotojų elgesys turi įtakos TPVCAPD kainai.
Kaip CargoNews sakė „BTA Insurance Company“ SE direktoriaus pavaduotojas Gintaras Markevičius, kokie nors konkretūs faktai apie „įvykių pardavinėjimą“ užsienyje jiems nėra žinomi, nors prieš keletą metų panašių gandų girdėti teko.
„BTA visi įvykiai registruojami ir administruojami gavus informaciją – pranešimus iš oficialių valstybinių konkrečios šalies institucijų”, – sakė jis.
„If draudimas“ Rinkodaros departamento vadovė Orijana Mašalė paantrino G. Markevičiui. „Visi oficialiai užfiksuoti autoįvykiai yra vienas iš komponentų transporto priemonių draudimo kainodaroje. Esame girdėję gandų, kad vairuotojai galimai sukčiauja, tačiau mūsų įmonės kainodaroje vertinama tik oficiali informacija, o gandai įtakos draudimo įmokai neturi“, – konstatavo O. Mašalė.
Kita vertus, yra ir kita panašios schemos versija. Iš anksto sutarus su vairuotoju, gali būti sukeliamas realus nedidelis eismo įvykis. Kalbintas tolimųjų reisų vairuotojas vilnietis Mindaugas atskleidė, kad mažiau nei prieš metus Prancūzijoje iš vietinės moters sulaukė pasiūlymo „netyčia“ su vilkiku bumbtelėti į jos automobilį. Už tai moteris asmeniškai vairuotojui pasiūlė 300 eurų. Mindaugas tokio pasiūlymo neatsisakė, draudimas atlygina žalą, o kitiems metams perkamo TPVCAPD kaina tapo gerokai aukštesnė. Bet juk ją moka ne sunkvežimio vairuotojas…
Kalbintas vairuotojas sakė, kad jo kolegos tolimųjų reisų vairuotojai pasipiktinę dėl apmokėjimų sistemos, degalų normų, kitų aspektų pervežimų versle, todėl tikėtina, kad ne vienas gali susigundyti tokiu „verslo“ pasiūlymu.
Ne visi mažesni įvykiai – vairuotojų sąmokslas
Ne vienas vežėjas yra minėjęs, kad dirbtinai sukeliami įvykiai itin dažnai užfiksuojami Anglijoje. Anglai be jokių susitarimų su sunkvežimių vairuotojais sąmoningai sukelia smulkias avarijas, siekdami pasipelnyti iš draudimo išmokų. Tokiu būdu sudaroma statistika, kad per metus įvyksta labai daug draudiminių įvykių bei nesąžiningiems „nukentėjusiems“ išmokamos didelės išmokos.
„Vakaruose draudimo kompanijos neturi prevencinės sistemos, kuri tirtų dirbtinai sukeliamus draudiminius įvykius, kontroliuotų draudimo kainas, mokytų transportininkus, kaip teisingai pasielgti vienoje ar kitoje situacijoje. Dėl šios priežasties draudimo kompanijos galimai iškelia privalomojo draudimo kainas ir draudiminių įvykių žalą dengia vežėjų sąskaita“, – CargoNews pasakojo „Ekosig“ vadovas Sigitas Česnavičius.