Ilgą laiką tyrinėję šių transporto priemonių technologijas, kompanijos lyderiai užpatentavo būsimo „Dyson“ elektromobilio dizainą.
„22 metus nuodugniai gilinomės į variklių, akumuliatorių, aerodinamikos, vaizdo sistemų ir robotikos dėsnius. Išaušo diena, kai jaučiamės pasirengę visas sukauptas žinias ir patirtį sutelkti dar vieno unikalaus ir galingo projekto – elektromobilio – kūrimui“, – teigia kompanijos įkūrėjas ir generalinis direktorius James Dyson.
Elektromobilio projektavimo, gamybos ir pardavimo procesai bus sutelkti tose pačiose „Dyson“ žmogiškųjų išteklių rankose. Naujajame „Dyson“ projekte jau dvejus metus dirba daugiau kaip 400 inžinierių.
Šiuo metu vystoma trijų „Dyson“ elektromobilių modelių serija. Detalių apie pirmąją automobilių kartą kol kas atskleista nedaug: tai bus krosoverio tipo septynvietis automobilis, kuriame sėdynės projektuojamos trimis eilėmis, šiek tiek gulsčiau nei įprastame SUV tipo automobilyje.
Automobilio dizainas išsiskiria didesniais nei įprasta ratais: jų skersmuo sudarys apie 45–55 proc. automobilio aukščio.
„Mūsų tikslas – sukurti transporto priemonę, kurios skiriamasis bruožas būtų optimalus efektyvumas: didesni ratai projektuojami mąstant apie automobilio manevringumą tiek lygaus miesto reljefo, tiek nepatogių kalnuotų vietovių, tiek kritulių veikiamos eksploatacijos sąlygomis. Be to, didesni ratai pagerina aerodinamines savybes“, – sako J. Dysonas.
J. Dysonas patvirtino, jog elektromobilio korpusas bus liejamas iš aliuminio, jo ilgis neturėtų viršyti 5100 mm, plotis – iki 1975 mm. Kol kas numatomos savybės – santykinai ilga važiuoklė (nuo 3200 mm iki 3350 mm; taip užtikrinant optimalią erdvę didesnių akumuliatorių integravimui), aukštas dugnas (apie 300 mm), žemas stogas (1600–1800 mm) ir sedano tipo sėdynės (gulsčios). Anot paties J. Dysono, elektromobilio gamyba planuojama Singapūre, investicijos siekia 2 milijardus svarų sterlingų.
Kol kas „Dyson“ nepateikia duomenų apie pirmojo elektromobilio akumuliatorių tipą. Šiai sričiai tyrinėti kompanija paskyrė ne vienerius metus, mėgindama atrasti būdą komercializuoti naujosios kartos kietos struktūros akumuliatorių technologiją ir padaryti ją prieinamą naudotojui kaip alternatyvą mažiau saugiems ličio jonų akumuliatoriams. Vis dėlto kol kas planai nepatvirtinti – inovacijas riboja tokių sprendimų kaina, kurią tektų mokėti galutiniam vartotojui, ir sprendimų sparta. Todėl džiugu, jog kompanijos planuose – dar dvi elektromobilių kartos, tikėtina, leisiančios įgyvendinti ambicijas.
„Dyson“ elektromobilio projektas patikėtas buvusiam „BMW“ vadovui, „Infiniti“ prezidentui ir „Nissan“ viceprezidentui Rolandui Kruegeriui. Jis įsitikinęs, jog paslaptį būtina saugoti iki galo: „Žmonės spėlioja, kuo žaisime rinkoje – dydžiu, manevringumu, akumuliatorių kokybe ir t. t. Tačiau tai – konkurencinė informacija, kurią tikslingai pasiliekame sau.“
Nors gamyba numatyta Singapūre, automobilis bus testuojamas Anglijoje, Viltšyre, kur šiuo metu vystomas projektas. Čia planuojama įrengti apie 16 km ilgio testavimo ruožą, kurį sudarys reljefiškai maksimaliai skirtingos atkarpos – nuo dinamiškų vingių, didelių asfaltuotų plotų, iki bekelių, kalnuotų ruožų ir greitkelio simuliacijos. Anot „Dyson“ atstovų, tai bus pasaulinio lygio automobilių testavimo teritorija, plečianti kompanijos vaidmenį elektromobilių rinkoje.
Tikimasi, jog naujasis „Dyson“ kūrinys bus pabaigtas 2020 m., o rinką pasieks 2021 m.